AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Vi skal etter planen reise på en etterlengtet ferie i natt... Babyen på 10 mnd, har vært suttrete noen dager, og hadde 38 i feber i går. Jeg antok at det bare var pga to tenner som er på vei. Men når jeg tok han opp etter formidagsluren så jeg masse størkna ørevoks/væske i øret hans og nesten 39 i feber. Kan han ha ørebetennelse?? Og kan vi i det hele tatt reise på ferie når han har feber?? Vurdere en tur på legevakta, men synes liksom ikke det egentlig er grunn god nok.. Hva ville dere gjort?? 3 åringen vil bli helt knust hvis vi må avbestille nå Anonymous poster hash: bb60e...cdc
Silfen Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Skal dere fly? I så fall, nei, dere kan ikke reise. Det er ubeskrivelig vondt med ørebetennelse. 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Kan fort være en ørebetennelse... Skal dere ta fly? Hvis babyen har ørebetennelse så blir det uholdbare smerter for han i et fly. Anonymous poster hash: 10615...fd6
Pimp Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Anbefaler legevakta. Hvis det er ørebetennelse barnet har, får dere ikke lov til å fly. Bil/tog tror jeg går fint. Vi måtte avlyse en ferie for 2 år siden, fordi barnet hadde halsbetennelse. Fikk bevis fra legevakta at han var for syk fil å reise, så vi fikk penger igjen fra forsikringsselskapet.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Huff da... ja er fly vi skal reise med:( Anonymous poster hash: bb60e...cdc
skruf Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Du kan ta en tur på legevakta med babyen for å sjekke om det er ørebetennelse, bør ikke fly med et barn som har ørebetennelse.
Gjest pysepusen Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Ring legevakta og prat med dem God bedring 1
Pusemamma Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Hvis dere vll unngå en skrikende baby på flyet i natt så bør en lege se på det. Trykket i flyet kan gjøre at ungen får innmari vondt og da har du det gående. Tenk på at det er mange og ta hensyn på en fly.! 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Syns ikke dere skal reise med et sykt barn. Stakkars barn som skal ha ubeskrivelig vondt i timesvis, og stakkars de 200 andre passasjerene på flyet som må høre på hylingen fordi dere ikke tok hensyn. Dessuten, hvis barnet blir verre så er det vel best å være hjemme? Man tar heller ikke hensyn til 3 åringens ønsker i denne situasjonen, man tar hensyn til det barnet som er sykt. Anonymous poster hash: f31f9...e53 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Naturligvis skal dere ikke reise med en syk baby. Skjønner ikke at dere tenker tanken en gang. Dere får heller finne på noe annet gøy med 3-åringen. Så små ban lar seg lett distrahere uansett. Anonymous poster hash: 67cd4...3da 2
Harlekin Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Kan ikke en av dere voksne reise i forveien med 3-åringen, og så kommer den andre etter med babyen når han/hun er bedre? Jeg skjønner godt at du tenker på 3-åringen i denne situasjonen også. Men ellers enig med de andre, man skal ikke fly med ev. ørebetennelse.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 Ei venninne av meg var i denne situasjonen i sommer. Den ene ble med den eldste på ferie og den andre ble hjemme. Kjedelig, men da får begge barna det som er best for dem. Anonymous poster hash: a3f15...905
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 TS da har vi vært på legevakta. Det var en liten infeksjon, men den var på retur, så han vil sansynlig vis være bedre allerede i morgen. Men fikk med medisin for sikkerhetskyld, som vi kunne begynne med om noen dager hvis det ikke ble bedre. Legen mente at det ikke ville bli noe verre av å fly, og anbefalte oss å reise:) Anonymous poster hash: bb60e...cdc 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #15 Skrevet 2. september 2013 Så bra det ordnet seg! :-D Vi hadde litt samme problematikk nylig, rett før avreise så vi tegn på urinveisinfeksjon. Jeg reiste med barnet likevel, og det første vi gjorde etter vi landet, var å dra på privat legesenter og få legehjelp der og da. Ble en flott ferie. Anonymous poster hash: 954b6...232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå