Gjest lillya Skrevet 25. april 2004 #1 Skrevet 25. april 2004 Noen som vet hvordan man forandrer øyefarge på bilder? Det er så sinnsykt kult! Hvilket program må man ha for å redigere det? Blir kjempeglad hvis noen kan hjelpe meg og forklare litt i detalj
Catzy Skrevet 25. april 2004 #2 Skrevet 25. april 2004 Det greieste er å bruke Adobe Photoshop, evt. PaintShopPro. Zoom inn området rundt øynene, så du ser hver enkelt pixel (firkant). Så kan du gå inn og endre litt på fargen på hver enkelt pixel. Prøv å få det til å være de samme nyansene som er i originalfargen, mulig du kan legge et fargefilter over fargene, slik at det blir litt forskjell. Ellers blir hele øyet seende helt flatt ut. Det er foresten ingen spesielt lett jobb, så du må prøve og feile en stund før det blir bra. Catzy
Crazee Skrevet 25. april 2004 #3 Skrevet 25. april 2004 Nåja - så veldig vanskeleg er det no ikkje i Photoshop: Lag eit nytt lag, mal over iris i augene med den fargen du vil ha, og lat blending mode på laget vera color. Same måte brukar du om du vil fargeleggja svart-kvitt bilete PaintShop Pro har eg ikkje brukt, men du gjer det nok svært likt der.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2004 #4 Skrevet 25. april 2004 takk for svar! men hvilken photoshop skal jeg bruke? Jeg har photoshop album, men der får jeg ikke til å gjøre noe.
Crazee Skrevet 25. april 2004 #5 Skrevet 25. april 2004 Hmmm, nei - PS Album kan du vel ikkje gjera så mykje i? Fullversjonen greier det sjølvsagt, og eg meinar òg PS Elements gjer det på same måte. (Elements er i alle fall i stand til det.) Og som nemnd, Paint Shop Pro greier det òg fint, på tilsvarande måte.
Mrs. B Skrevet 26. april 2004 #6 Skrevet 26. april 2004 I Photoshop Elements finnes det en egen anti-røde-øyne funksjon. Har ikke testet den selv.
Crazee Skrevet 26. april 2004 #7 Skrevet 26. april 2004 Det er vel kanskje den funksjonen du må bruka i Elements, ja. Ikkje berre for anti-raude auge, men forandre frå blå til gule auge, t.d. Eller - som eg såg i ein artikkel - å forandre hårfargen.
Tundra Skrevet 27. april 2004 #8 Skrevet 27. april 2004 Photoshop er enkelt å gjøre dette i. Og det blir veldig bra! Bruker quick mask funskjonen. Her er en tutorial på norsk som forklarer veldig godt: http://www.hah.net/p5/text/bildeeffekter/b...effekter_21.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå