Gå til innhold

hvilken størrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg trenger litt hjelp av dere erfarne nettshoppere. Jeg skal bestille noe forskjellig klær på nett (første gang jeg prøver nettshopping av klær), men sliter litt med hvilken størrelse jeg skal velge.

I størrelsesguiden står det noen mål (prøvde å lime inn, men det gikk ikke. Så la ved ett bilde).

Mine mål er: Bryst 94cm, midje 69cm, hofte (rundt rumpa) 96cm. Når jeg kjøper klær i butikk kjøper jeg alt fra str 36 til 42, men som regel på 38. Bør jeg velge det nå også, selv om tabellen sier det blir trangt over brystet? Jeg føler ikke at jeg kan bestille xl heller, siden det blir for stort på de andre målene.

Dette er sikkert et banalt for mange, men jeg blir takknemmelig for tips og råd :)

Anonymous poster hash: 9ff98...4fa

post-37809-0-62287200-1378032564_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Målene dine høres jo små ut, kan ikke se for meg at du skal opp i XL?!

Jeg måler eksempelvis 87 over brystene og 93 rundt rumpa, men likevel passer jeg som regel 30/32 best. I følge denne tabellen skulle S/36 passe meg, men jeg kan ikke huske sist størrelse 34 ikke var for stort.

Hvilket plagg er det snakk om?

Skrevet

når de har en størrelsetabell som det der hadde jeg gått for det som passet over brystet, blir det for stort over midje og rumpe/hofter så kan det syes litt inn der

• Liker 1
Skrevet

Målene dine høres jo små ut, kan ikke se for meg at du skal opp i XL?!

Jeg måler eksempelvis 87 over brystene og 93 rundt rumpa, men likevel passer jeg som regel 30/32 best. I følge denne tabellen skulle S/36 passe meg, men jeg kan ikke huske sist størrelse 34 ikke var for stort.

Hvilket plagg er det snakk om?

Jeg syns også det er rart om jeg må opp i xl, for det er som regel for stort. Men i følge tabellen er jeg jo strl xl rundt brystet.

Det er snakk om litt forskjellig plagg. En preplumstopp, en kjole (som er litt formsydd) og en skjorte.

når de har en størrelsetabell som det der hadde jeg gått for det som passet over brystet, blir det for stort over midje og rumpe/hofter så kan det syes litt inn der

Ikke alle som kan sy vettu ;) Jeg har ikke engang symaskin. Og hvis jeg kjøper noe som skal være innsvingt i livet, så er det litt kjedelig om det blir som en pose. Samtidig så må det jo gå over brystet for at jeg skal få det på. Ikke lett dette her!

TS

Skrevet

Jeg syns også det er rart om jeg må opp i xl, for det er som regel for stort. Men i følge tabellen er jeg jo strl xl rundt brystet.

Det er snakk om litt forskjellig plagg. En preplumstopp, en kjole (som er litt formsydd) og en skjorte.

Ikke alle som kan sy vettu ;) Jeg har ikke engang symaskin. Og hvis jeg kjøper noe som skal være innsvingt i livet, så er det litt kjedelig om det blir som en pose. Samtidig så må det jo gå over brystet for at jeg skal få det på. Ikke lett dette her!

TS

om ikke du syr selv så kan jo noen hjelpe deg, ikke pent om det er for trangt over bysten, ellers så må du nesten sette på et pent eller tøft belte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...