celujo Skrevet 1. september 2013 #1 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Vel, så satt jeg her igjen. Ikke min første treningsdagbok, men jeg trenger kanskje ikke gå inn på hvorfor jeg ikke fikk det til forrige gang.. Det er nemlig en ting som har endret seg siden det, og det er at jeg nylig har blitt dumpet etter å ha hatt samboer i flere år og flyttet for meg selv. Selvfølgelig utrolig trist, men jeg velger å se det positive i det, og da skal "kjærestekiloene" og den dvaske rumpa og magen vekk igjen! Nå kan jeg nemlig tenke KUN på hva jeg selv skal spise og jeg trenger ikke ombestemme meg i døra på vei ut for å trene, da ingen sitter igjen inne og maser om at jeg heller skal komme å ligge på sofaen med en film og godis. Nei, denne gangen er det kun meg det står på! Kjapt om meg selv, så er jeg en jente på 22 år, som jobber med barn og trives godt med det. Har en aktiv jobb og er ute i skog og mark hver eneste dag, men det kan vel ikke akkurat kalles en treningsøkt. Kondisen min er ikke eksisterende lenger, etter å IGJEN ha gitt etter for røyken (min store synd). Velger endog og ikke si til meg selv at NÅ skal jeg slutte, da jeg heller vil fokusere på mat og trening først og røykeslutt litt etter hvert (det var vel kanskje litt vel mye trøst i kreftpinnen etter bruddet desverre...). Jeg bor der ingen kunne tru at nokon kunne bu, og har derfor ikke tilgang på treningssenter, men har mye flott skog rundt meg, og har også blitt medlem på livegym.no som jeg skal teste litt fremover i egen stue. Håper at det er noen her som vil være med å støtte meg på reisen min mot bedre kondis, kropp og selvbilde, og som kanskje vil komme med litt tips og støttende ord en gang i blant (Det trengs!) Vekt og mål: Høyde: 170 cm Startvekt: 70 kg Målvekt: ca. 63 kg (vekt er ikke så viktig, målebåndet er en mye bedre venn<3) Midje: 76,5 cm Mage: 90,5 cm Rumpe: 104 cm Bryst: 93 cm Armer: 28,5 cm Lår: 60,5 cm Endret 9. september 2013 av celujo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celujo Skrevet 5. september 2013 Forfatter #2 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Typisk at jeg ble liggende med feber fra søndag kveld og har vært sengeliggende frem til i går.. Men, i dag har jeg vært på jobb igjen, og har akkurat kommet ut av dusjen etter en 6.3 km lang tur på 1 time og 2 min. Føltes faktisk godt å røre på kroppen, selv om dørstokkmila var veeldig lang. Men nå er det gjort og "speltlompe-pizza" med masse grønnsaker står på middagsmenyen Update: Havnet på ca 1350 kcal i dag, og er fornøyd med det da jeg også har vært god og mett hele tiden! Avsluttet kvelden med en veldig god sjokolade- og bananshake som er så enkel som dette: 1 stor frossen banan, 1- ss kakao (eller 1 ts kakao + 1 ts sjoko.protein), 1-2 ts sukrin og 2 dl melk (jeg bruker Ekstralett) - hiv det i blenderen og miks i ca 30 sek. Godt, enkelt og bare omkring 230 kcal Endret 5. september 2013 av celujo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celujo Skrevet 9. september 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 9. september 2013 Da var mandagen her, og selv om jeg er utrolig dårlig på å oppdatere her, så har jeg (bortsett fra noen øl lørdags kveld - selv om det var "Lite") klart å holde meg til sunn mat Lagde fun-saft-gele til kos, noe som var overraskende godt! Nå er målet å holde meg flink også resten av uken, og bruke ShapeUp-appen til å loggføre måltidene. Merker at det er mye lettere å holde meg til "kaloribudsjettet" når jeg bruker den. Til lørdag blir det litt kos, da har jeg bestemt meg for at jeg skal smake på den nye boble-sjokoladen til Freia, med karamell. Den ser jo sååå god ut! Og på lørdag får jeg jo besøk, så da kan jeg ikke spise hele alene, noe jeg garantert ville gjort om jeg hadde kjøpt en i kveld feks Ellers har jeg gått på topptur med noen venninner i dag, og selv om det ikke er lenger en 3 km er det sinnsyyykt bratt, så kjente det GODT i både lungene, rumpa, lår og legger! En pine å komme seg på toppen, men utrolig godt å ligge på sofaen med god samvittighet nå Veide meg i dag tidlig (og tok mål som jeg har oppdatert første post med) og vekta ligger nå på 69,4 kg, dvs 0,6 kg ned fra forrige uke. Og det må jeg si meg fornøyd med, da det ikke ble mer enn to turer forrige uke Dette SKAL jeg klare nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celujo Skrevet 10. september 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 10. september 2013 Ingen trening i dag, da jeg har benket meg foran symaskinen for å lage litt ting til et marked jeg skal være med på i helgen. Skal prøve å få inn en tur i morgen om jeg rekker, men det kommer an på hvor mye jeg får sydd i mellomtiden:) Ellers har jeg vært flink med maten i dag også, føler jeg selv i hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SliceOfLife Skrevet 11. september 2013 #5 Del Skrevet 11. september 2013 Kjenner meg igjen i en del av det du skriver, ville bare si lykke til og ikke vær for fokusert på vekta Viktigste er å finne ett sunt kosthold man kan leve med resten av livet, og bevege seg tilstrekkelig. Og som en som bor i hutiheia så kan jeg skrive under på at distanse har lite å si når man går i motbakker og fjellsider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå