Gå til innhold

hvor hvit kjole kan en gjest ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Neste sommer skal jeg i junibryllup til en av mine beste venniner, gleder meg skikkelig og er på jakt etter den perfekte kjole.

Jeg syns det er vanskelig med hva som er lov å "ikke" lov til å ha på seg av farger osv. Men har forstått at hvitt ikke er det beste. Har derimot funnet en super kjole her :danse: :

http://www.asos.com/Mango/Mango-Floral-Hem-Maxi-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2931736&cid=8799&Rf981=3680&Rf-200=5,9&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Pink

er denne lov til å gå med i et bryllup eller er den for hvit?? hjeeeeelp... :sjokkert:

(har spurt vennina mi, og hun sa den ikke var for hvit, men er redd hun ikke hadde turt å sagt i fra om den var det :o )

Anonymous poster hash: 5fe2f...e19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns den er for hvit. Når det er så mange farger å velge i, hvorfor skal man da på død og liv ha hvit kjole akkurat i et bryllup?

• Liker 27
Skrevet

Nydelig kjole, men for hvit for bryllup etter min smak.

Dessuten står det at den kun sendes til UK.

Skrevet

Jeg ville på ingen måte hatt problemer med at en gjest kom i en slik kjole i bryllupet mitt, men så er jeg også enormt avslappa på det der. Og skal ikke ha på meg hvitt selv ;)

Jeg ser jo at den er på grensen for hva "folk flest" kan finne på å reagere på. Det bruden sier er selvfølgelig det viktigste (og om hun ikke er ærlig så har hun i grunnen bare seg selv å skylde på tenker jeg) - men det er jo ikke noe gøy om de andre gjestene skal gå rundt og tiskehviske og synse. Kombinerer du den med en cardigan/sjal med farge (gjerne samme farge som blomstermønsteret) og noen spreke sko og veske i en litt dempet kontrastfarge (svart, grått, sølv, denslags) så demper du endel av det hvite inntrykket.

Også kommer det an på hva slags bryllup det er. Jeg synes man kan tillate seg litt mer tøying av reglene i et uformelt hagebryllup enn i et høytidelig gallabryllup.

Anonymous poster hash: 259e4...a96
  • Liker 2
Skrevet

Ja den er for hvit, i tillegg er den lang. Dropp den. Det er 44 andre farger du kan velge i.

Skrevet

Styr unna hvit, rød eller sort kjole, det er jo så mange flotte kjoler i andre farger! Og når du likevel skal kjøpe en ny en, ville jeg nok valgt noe annet. Kanskje de har en temafarge du kan finne en kjole i?

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes godt man kan gå med rød eller svart kjole, det er vel uansett ingen som hadde flagget at "man har ligget med brudgommen" osv. på den måten. Men akkurat hvit kjole er forbeholdt bruden.

• Liker 5
Skrevet

OI, dette var litt morsomt! Toastmasteren min hadde samme kjolen. Hun var veldig fin, men hun var usikker før hun kjøpte den og spurte om den var grei først, siden den er så lys. Det gjorde ikke noe for meg, siden den var mer ecry og hadde blomster nederst, men jeg ville ha spurt venninnen min først, det er ikke noe morsomt om hun skulle føle at du prøver å "stjele" oppmerksomheten med en lys kjole :)

Anonymous poster hash: 0899a...090
  • Liker 1
Skrevet

Unnskyld for at dette ikke relevant for det du spurte om, men dette gjelder kommentaren med rød kjole: Jeg jobber som bryllupsfotograf, og selv om man ikke bryr seg så veldig om forloveren tropper opp i en knallrosa kjole så vises det enormt godt på bildene. Det vil si at i alle bildene hvor gjesten med den knallrøde/rosa/orange/lilla kjolen er med, så er det dit blikket går i bildet, ikke mot brudeparet. Jeg synes brudeparet kan få lov til å være de man ser på den ene dagen, det finnes så mange kjoler man kan velge blandt som ikke er fargesterke.

Når det gjelder det med hvite kjoler til gjester: jeg har vært i (flere) brylluper hvor forlovere har vært kledd i nesten helt hvite eller hvite kjoler, så lenge bruden synes det er greit er det det viktigste. Vær forberedt på at det blir "snakk" om du går får en kjole som den du linket til, men kan du leve med det så er det forsåvidt ingenting i veien for å gjøre det. Når det er sagt finnes det vakre kjoler i alt fra rosa og fersken til grønt og blått :)

Anonymous poster hash: e2409...40f
  • Liker 2
Skrevet

Neineinei for hvit, du kan bruke den alle andre dager i året bortsett fra bryllupsdagrn til vennina de

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes brudeparet kan få lov til å være de man ser på den ene dagen, det finnes så mange kjoler man kan velge blandt som ikke er fargesterke.

Øh, nei takk. Som brud ønsker jeg ikke å være hovedfokus på alle bilder, i alle settinger eller å bli sett på hele tiden. Så lenge jeg og mannen er i fokus på bildene av oss to gjør det da ingen verdens ting om andre stikker seg ut på alle bilder. Jeg elsker sterke farger, og ønsker hvertfall ikke at folk skal kle seg i duse farger for å ta hensyn til fotografen... Så selv om du som fotograf ønsker å ha det enkelt mtp farger er det ikke sikkert brudeparene mener det samme. ;)

Kjolen hadde vært helt grei å bruke i vårt bryllup, men man vet jo aldri...

• Liker 5
Skrevet

Øh, nei takk. Som brud ønsker jeg ikke å være hovedfokus på alle bilder, i alle settinger eller å bli sett på hele tiden. Så lenge jeg og mannen er i fokus på bildene av oss to gjør det da ingen verdens ting om andre stikker seg ut på alle bilder. Jeg elsker sterke farger, og ønsker hvertfall ikke at folk skal kle seg i duse farger for å ta hensyn til fotografen... Så selv om du som fotograf ønsker å ha det enkelt mtp farger er det ikke sikkert brudeparene mener det samme. ;)

Kjolen hadde vært helt grei å bruke i vårt bryllup, men man vet jo aldri...

Nå er du bare nebbete. Det er da ikke for å ta hensyn til fotografen? Om brudeparet har et "øyeblikk" i løpet av dagen som man fanger, et blikk, en berøring - men som så nesten blir borte fordi det tett inntil sitter en person med fargesterk kjole - da er det veldig synd synes jeg. Poenget med kommentaren min var ikke å antyde at jeg har et fasitsvar på hvordan man bør kle seg i bryllup, men å gi et innspill i forhold til de brudeparene som ER opptatt av hvordan bildene blir (og det er mange av dem).

På samme måte er det best om brudeparet setter seg med ansiktet mot vinduene i lokalet, heller enn med ryggen mot (som de fleste gjør) - for bildene sin del. Man bryr seg kanskje ikke så mye, men for de parene som GJØR det, kan jeg ikke se hvorfor det skulle være feil å informere om det slik at de som vil kan ta hensyn til det?

• Liker 3
Skrevet

Må være ærlig og si at jeg synes det er litt tåpelig av deg å kikke på nettopp hvite kjoler, når det i dagens samfunn er såpass opplagt at hvitt blir feil i bryllup... :glare:

Du kan velge kjoler i så utrolig mange andre farger! Er det virkelig så vanskelig? :rolleyes:

Sjekk alle de pene kjolene i blått, grått, rosa, rødt, lilla, grønt osv osv inne på Floyd, eller andre butikker davel. Kjoler i fersken er også pent til sommerbryllup. Og mørkeblått blir ofte elegant, særlig sammen med perler.

Nei, du kan bedre! Det er enkelt å styre unna hvitt i bryllup altså. :opplyser:

Men for all del, du kan jo kjøpe kjolen og ha den til sommerfester osv. :enig:

Anonymous poster hash: 7e2aa...0a4
  • Liker 2
Skrevet

For hvit. Skjønner ikke hvorfor folk må velge en hvit kjole med en gang de skal i bryllup. Spesielt fordi det er så mange andre farger å velge blant, hvorfor ikke la den som skal ha hvit kjole den dagen, bruden, få ha den i fred?

Skrevet

For hvit for min smak.
Kunne kanskje gått om du har et farget sjal/bolero.

Men hvorfor i alle dager vil du velge kjole allerede nå, når bryllupet er så langt opp og frem....? :klo:

Anonymous poster hash: dd6d9...d33
  • Liker 1
Skrevet

For hvit. Det kan jo hende bruden har en enkel kjole.

Anonymous poster hash: 913e4...406

• Liker 1
Skrevet

Velg en annen kjole i en annen farve. Er ikke vanskeligere enn det (kan legge til at du vil svette i hjel i den kjolen om sommeren, ettersom det er ren polyester og stoffet puster ikke i det hele tatt...)

Jeg ville ikke spurte bruden ettersom hun uansett ikke vil være helt ærlig. Ja noen bruder er mer avslappet men mange er også redde for å si ifra for å bli stemplet som sjalu eller en "bridezilla" som dikterer alt.

Bare velg en annen.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor i man i det hele tatt må begynne å vurdere akkurat den fargen. Du kan ta hvilken som helst annen farge enn den.

Anonymous poster hash: 7d399...ce3
  • Liker 3
Gjest Riskjeks
Skrevet

Enig med flertallet her - hvit kjole passer seg ikke. Kan da ikke være så vanskelig å velge noe annet.

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Neste sommer skal jeg i junibryllup til en av mine beste venniner, gleder meg skikkelig og er på jakt etter den perfekte kjole.

Jeg syns det er vanskelig med hva som er lov å "ikke" lov til å ha på seg av farger osv. Men har forstått at hvitt ikke er det beste. Har derimot funnet en super kjole her :danse: :

http://www.asos.com/Mango/Mango-Floral-Hem-Maxi-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2931736&cid=8799&Rf981=3680&Rf-200=5,9&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Pink

er denne lov til å gå med i et bryllup eller er den for hvit?? hjeeeeelp... :sjokkert:

(har spurt vennina mi, og hun sa den ikke var for hvit, men er redd hun ikke hadde turt å sagt i fra om den var det :o )

Anonymous poster hash: 5fe2f...e19

go go girl. Kjolen din er kjempefin. Men husk at du blir lagt merke til så kanskje du skal velge en annen kjole likevel? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...