Gjest Tigerlilja Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Jeg står i en veldig klassisk situasjon - jeg er klar for å ta skrittet videre og få ring på fingeren, han er ikke.. Vi har vært sammen i to år nå og har lenge snakket om fremtid, ekteskap og bryllup. Jeg gjorde den feilen at siden han snakket om det, spurte og var nysgjerrig, så antok jeg at han var på samme sted som meg- forlovelse denne sommeren og bryllup neste. (hvorfor skulle han ellers spørre om hvilken kirke jeg ville vies i??) Men godt utpå sommeren fant jeg altså ut at mine antakelser ikke stemte. Han kan ikke tenke seg å bli forlova på hvertfall to år, og attpåtil syns han at jeg er helt urimelig som kunne tro at han la noe i det han sa.. Nå som høsten har kommet har vi avstandsforhold igjen (vi er fra samme sted, men jeg studerer 2timer unna) jeg kjenner at jeg trenger tid på å komme over overraskelsen, og aner ikke hvor veien går videre nå.. Skal jeg ta en pause i forholdet for å komme over sjokket, eller skal jeg fortsette videre i et forhold som føles som et enevelde? Hvilke andre alternativer finnes?? Noen som har opplevd noe lignende/ har noen tips til åssen jeg kan få plass til mine egne følelser OG kjæresten?
Sabel Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Jeg tipper at han egentlig ikke vil gifte seg med deg, men jatter med når du snakker om temaet. Dessuten synes jeg du virker litt for ivrig, dere bor jo ikke engang sammen. Og du vil gifte deg til neste sommer? Ro ned eller finn deg en like giftelysten mann. 5