Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten frøken på snart 4 mnd. Hun har alltid hatt et stort behov for kroppskontakt og dagsovingen har foregått oppå meg. Om natta har hun sovet fint i sin egen seng fra hun var 2 mnd ca. For noen uker siden løsnet det med dagsovingen, hun begynte å sove i vogna si, kunne legges ned våken og sov godt der. Dette varte bare et par uker før vi er tilbake til det samme gamle. Faktisk er det verre nå, for før kunne hun av og til legges ned etter hun hadde sovnet godt og sove et par timer, nå sover hun maks en halvtime før hun våkner igjen. Får hun sove på fanget kan hun sove i flere timer.

Har prøvd det meste for å få henne til å sove for seg selv: gå tur, pakke henne inn, noe med "mammalukt" på, gjøre det trangt... Har også prøvd å legge henne i senga, men av en eller annen grunn funker det bare om kvelden.

Noen som har noen tips til hvordan vi kan få orden på dagsovingen?

Anonymous poster hash: f8cbb...5d9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min første tanke var at hva om du prøver å ikke ta opp barnet straks det våkner? Vugge litt ekstra på vognen først, evt tur, eller fortelle rolig til barnet om og om igjen at det er tid for å hvile ennå mer.

En 4 mnd gammel baby tar nok ikke til seg den informasjonen på den måten, poenget var bare å roe ned med en rolig stemme. Etterhvert vil hun kanskje skjønne at den setningen betyr at hun kan sove videre/hvile videre.

Vi måtte også "lære" barnet å sovne igjen under en hvil, og det tok litt tid. Men det vi gjorde da var å ikke hente barnet straks barnet lagde lyder/våknet. Og i begynnelsen var vi rolige i stemmen, og vugget litt ekstra på vognen.

Endret av plix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...