Gå til innhold

Glemte p-piller etter samleie. Gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg går på p-pillen yasminelle og har regelmessig og hyppig sex med min partner. Akkurat nå er han borte på reise, men på mandag før han dro hadde vi samleie 2 ganger hvor han hadde utløsning inne i meg. På tirsdag glemte jeg pillen og tok den vel først rundt 15 timer etter at jeg skulle ha tatt den. Onsdagens pille glemte jeg også, men tok den innen de 12 timene etter. Men så, ladies and gentlemen, glemte jeg i alt hverdagsstresset i ny jobb osv. pillen for fredag og lørdag. Dette oppdaget jeg først nå, så nå har jeg tatt disse, lørdagen er altså da innenfor de 12 timene, men ikke fredagen..

Jeg har altså slurvet med to av pillene og glemt helt den ene innen de 5 dagene etter forrige samleie. Burde jeg være kjempebekymret for å være gravid nå?

(Det er kanskje av relevans at jeg er på andre uke av pillebrettet..)

Anonymous poster hash: b52ae...6d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stemmer.....Ja.

(har ikke peiling, hvordan skal vi vite det? Ubeskyttet sex gir risiko for graviditet somvi alle vet, spes rundt eggløsning. Ta en test!)

• Liker 2
Skrevet

Jeg stemmer.....Ja.

(har ikke peiling, hvordan skal vi vite det? Ubeskyttet sex gir risiko for graviditet somvi alle vet, spes rundt eggløsning. Ta en test!)

Man har jo ikke eggløsning på p-piller. Det er mulig den ene glemte pillen til TS framprovoserte eggløsning, men det er tvilsomt. TS jeg hadde ikke vært veldig bekymret om jeg var deg.

Anonymous poster hash: 0ee16...96a

Skrevet

Jo klart, jeg er bare litt stresset og forvirret og lurer på sannsynligheten for å være gravid. Lav, middels, høy? Har altså ikke hatt samleie etter glemt pille, men før. Eggløsning har man jo ikke normalt sett når man går på p-pillen, selv om man kan få det ved glemt pille.

Skrevet

Takk for svar, Anonym 12:16.. Håper du har rett i at det er tvilsomt :)
Skulle ønske jeg var en av de heldige kvinnene som kjenner på kroppen når de får eggløsning.

Skrevet

Jeg vil tippe at sannsynligheten for at du er gravid er ca. like høy som om du hadde hatt ubeskytta sex. Så tja. Ta en test hvis mensen ikke kommer.

Det virker jo som de fleste prøver noen måneder før de blir gravide når de aktivt går inn for å få barn, så det er jo ikke slik at man automatisk blir gravid hvis man har ubeskytta sex. Men det kan jo hende at du har uflaks?

Skrevet

Takk, Surriball.. Regnet kanskje med at sannsynligheten kunne være høy, bare håpet at noen ville motbevise meg, hehe..

Ja, stemmer at mange prøver lenge, men så er det jo ganske mange "uhell" også, hehe. Tre av mine venninner har sånne heldige "uhellsbarn" (som de elsker og ikke kaller noe uhell altså, hehe), og en fjerde venninne traff på første forsøk.

Lett å bli litt paranoid også da.

Skrevet

Sannsynligheten er vel størst for at du ikke er gravid, men ville tatt en test etterhvert likevel :) Husk at du trolig ikke er skikkelig beskyttet den kommende måneden! :)

Tips: legg p-pillebrettet oppå tannkremen :) Da er eneste måte å glemme pillen hvis du glemmer å pusse tenna både morgen og kveld :)

Hilsen en Isbjørnunge som pleide å være helt ubrukelig til å huske pillene :)

Skrevet (endret)

Var jeg deg ville jeg tatt det med ro fram til mensen evt. ikke kommer, og så tatt en test. Ingen vits i å ta sorger på forskudd!

EDIT: og for å huske pillene til neste gang: ha dem på nattbordet eller ved tannbørsten/i sminkepungen. Et eller annet som inngår i morgenrutinen. Står opp gjør man jo hver dag ;) Selv pleide jeg å ha pillene i brillehuset, slik at jeg tok dem rett etter at jeg hadde satt på meg brillene når jeg stod opp.

Endret av Surriball
  • Liker 1
Skrevet

Siden du driver og 'glemmer' p-pillene, er det slik at du håper det skal skje et uhell? Burde ikke dette være en felles avgjørelse dere tar?

Anonymous poster hash: 87bea...92b
Skrevet

Glimrende tips, Isbjørnungen :D

Ja, jeg får prøve å ta det med ro. Tenker jeg tar en test på slutten av brettet uansett. Men blir det for tidlig å få utslag da? Siste samleie var 26. august og siste pille på brettet tas 9. september.

Beklager, jeg er virkelig ikke flink på sånne ting som dette. Skal ikke være lett å være kvinne alltid. Så takk for hjelp!

Skrevet

Det var jo litt av en anklage du hadde der, Anonym :)
Jeg går ikke og håper på et uhell, da det hadde vært verdens verste timing av årsaker jeg ikke skal gå inn på her. Selvfølgelig er det en avgjørelse vi skal ta sammen når den tid kommer. Hjelpes.

Skrevet

Glimrende tips, Isbjørnungen :D

Ja, jeg får prøve å ta det med ro. Tenker jeg tar en test på slutten av brettet uansett. Men blir det for tidlig å få utslag da? Siste samleie var 26. august og siste pille på brettet tas 9. september.

Beklager, jeg er virkelig ikke flink på sånne ting som dette. Skal ikke være lett å være kvinne alltid. Så takk for hjelp!

Kanskje du skal vurdere hormonspiral siden du er så flink til å 'glemme' pillene? :)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk driver og skriver 'glemmer', som om jeg mener å glemme pillene. Det er da en ærlig sak å glemme ting. Alle er ikke like, og jeg kan umulig være den første til å glemme noen p-piller ;)
Så vær vennlig å droppe antagelsene, det jeg skriver er det som stemmer. Legger ikke noe imellom. Hvorfor skulle jeg gjøre det som anonym på et nettforum?

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk driver og skriver 'glemmer', som om jeg mener å glemme pillene. Det er da en ærlig sak å glemme ting. Alle er ikke like, og jeg kan umulig være den første til å glemme noen p-piller ;)

Så vær vennlig å droppe antagelsene, det jeg skriver er det som stemmer. Legger ikke noe imellom. Hvorfor skulle jeg gjøre det som anonym på et nettforum?

3 piller på rad og like etter skriver du om dine venninners 'uhell'? :fnise:

Skrevet

Mine venninner er i litt andre livssituasjoner enn den jeg er i akkurat nå ;) Skjønner at folk kan tenke sitt her, men det er lite konstruktivt å drive med antagelser og anklagelser.

Men jeg har fått svar på det jeg lurte på, utenom det med testen. Så takk. :)

Skrevet

Mine venninner er i litt andre livssituasjoner enn den jeg er i akkurat nå ;) Skjønner at folk kan tenke sitt her, men det er lite konstruktivt å drive med antagelser og anklagelser.

Men jeg har fått svar på det jeg lurte på, utenom det med testen. Så takk. :)

Du kan ta en graviditetstest to uker etter da du hadde ubeskyttet samleie.

Skrevet

Takk! :) Will do. Krysser fingrene for at det gikk greit denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...