Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig truffet en hyggelig mann som er nyskilt, ca 2mnd. Han har ett barn med eksen. Jeg liker han veldig godt men er litt usikker når det gjelder det med eksen.

Selv har jeg ikke unger. Så vidt jeg vet er ikke eks-kona hans det hyggeliste mennesket på jord. Derfor er jeg litt redd å gå innlede et forhold til ham. De må holde kontakt og samarbeide på grunn av ungen som bor hos han annenhver uke. Har forstått at hun er ganske vanskelig. Hvordan blir det når hu får vite om at han har fått seg en ny dame? Blir hun sjalu og vil prøve å blande seg inn og ødelegge? Vil hun prøve å sette ungen imot han/meg?

Jeg tar sikkert sorgene på forskudd og tenker for mye.. men sånn er jeg bare .. litt forsiktig..

Skulle gjerne høre noen erferinger her. Dere som må forholde dere til ekser, hvordan fikser dere det? Hvilke problemer som dukker opp ift til barn?

Anonymous poster hash: dd34e...439
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 mnd er alt for kort tid. Jeg er selv skilt og hadde aldri gått inn i et forhold med en som var akkurat blitt singel. Man trenger tid til å bearbeide alt selv om man kanskje har vært ferdig i ekteskapet lenge før man bryter ut.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville bekymret meg mer for om jeg var en rebound i din situasjon. Det er heller ikke sikkert at alt han sier om eksen stemmer.

Anonymous poster hash: bf2ff...674

• Liker 3
Skrevet

Er ikke skilt selv. Men jeg tror du skal ta alt han sier om sin ex med en stor klype salt. Du hører bare hans historie, og sannsynligvis er denne annerledes enn den historien hun selv ville ha fortalt. Nyskilt er nyskilt. 2 mnd er kort tid, og du er mest sannsynlig en rebound desverre.

• Liker 2
Skrevet

Det høres virkelig ut som han var redd for å være alene og hoppet på den første og beste dama han fant. Han snakker helt sikkert stygt om exsen fordi han ikke er helt over henne, og egentlig trenger å bearbeide bruddet.

Anonymous poster hash: eac68...e3e
  • Liker 3
Gjest pilldorf
Skrevet

Folk som snakker negativt om eksene sine er sjeldent noe bra tegn.

Da er det som regel mye uoppgjort følelsemessig ja og dem er ikke innstilt eller disponibel for nye nytt.

Som i noe seriøst og nytt, og ikke en rebound eventuelt.

• Liker 4
Skrevet

Hold deg unna! La han lande støtt på begge beina etter skilsmissen. Kanskje dere treffes igjen om et år eller noe sånt, og da er ting annerledes.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg synes dere drar rebound-kortet veldig fort her. Mange som går ut av forhold har vært følelsesmessig ferdig med eksen sin lenge før de går ut av forholdet. Det kan jo også tenkes at han gikk ut av forholdet nettopp fordi hun var vanskelig?

Men at det er kjipt å være den nye dama mens de skal prøve å finne ut av sine nye liv som single, er helt sikkert sant. ;)

Rebound er bare et begrep som beskriver et forhold som ikke funker og som neppe hadde funket uansett. Dersom man møter riktig person og forelsker seg, spiller det neppe noen rolle hvor lenge det var siden bruddet. Det er bare at da kalles det ikke rebound, men the big love of my life. Man vet ALDRI på forhånd om greia ender opp med brudd eller ikke.

Gjest pilldorf
Skrevet

Jeg synes dere drar rebound-kortet veldig fort her. Mange som går ut av forhold har vært følelsesmessig ferdig med eksen sin lenge før de går ut av forholdet. Det kan jo også tenkes at han gikk ut av forholdet nettopp fordi hun var vanskelig?

Men at det er kjipt å være den nye dama mens de skal prøve å finne ut av sine nye liv som single, er helt sikkert sant. ;)

Rebound er bare et begrep som beskriver et forhold som ikke funker og som neppe hadde funket uansett. Dersom man møter riktig person og forelsker seg, spiller det neppe noen rolle hvor lenge det var siden bruddet. Det er bare at da kalles det ikke rebound, men the big love of my life. Man vet ALDRI på forhånd om greia ender opp med brudd eller ikke.

Vel. Hvis en hilser på en en har vært med før og velger å teste det ut, så øker jo det sannsynligheten litt for hvordan og hva det kan ende med da.

Og da spørs det hvordan den historien gikk.

Skrevet

Hei! Eg har just vore i same situasjon og har berre positiv erfaring å visa til. Om du vil snakka om det, ta kontakt på PM:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...