AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Jeg og typen flyttet nettopp et nabolag hvor husene står veldig tett. Før bodde vi landlig til, hadde fin utsikt og ingen mennesker kunne se inn til oss. Her er det stadig folk rett utenfor huset og flere vinduer i nabohusene vender mot våre vinduer. Folk glor sikkert ikke inn hit, men jeg synes det er ubehagelig allikevel. Så vi har persiennene nede hele tiden. Ikke er det fin utsikt her heller, ser bare rett på andre hus. Og når sola steker blir det varmere inne om persiennene er oppe. Har fått kommentarer om persiennene av besøkende som synes det er merkelig at de alltid er nede. Det er jo ikke mange andre måter å hindre innsyn på... Flere som gjør som oss? Lyset slipper jo ikke inn da, har dere andre gode lyskilder? Evt. hvilke? Anonymous poster hash: bd650...b48 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Vi er ikke plaga med naboer som kan glo, men vi bor slik til at stuevinduene vender mot veien. Vi har jo en hagestripe mellom, men med store vinduer er det likevel godt innsyn. Ikke mye privatliv om vi sitter på terassen heller, så nå har vi plantet hekk for å skjerme litt Så sant det ikke blåser har vi alltid markisa nede foran vinduet, eller så har vi gardinene trekt for...noe som ser litt stusselig ut. Vi ble anbefalt av svigerinna mi å kjøpe bambuspersienner (tror det er det, eller noe lignende), de slipper inn lys og man ser ut, men det skjermer likevel for innsyn. Og så ser de penere ut enn vanlige persienner Så det blir det her i hus, lei av å bare glo på gardinene eller markisa Anonymous poster hash: 03054...a21
SoftKitty Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Mine er ofte nede pga. for mye sol inn:P Kanskje dere kan finne noen penere typer persienner? Feks slike som ble foreslått over her? Eller lim sånn frosting på noen av vinduene..?
Gjest Lady Isabelle Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Jeg og typen flyttet nettopp et nabolag hvor husene står veldig tett. Før bodde vi landlig til, hadde fin utsikt og ingen mennesker kunne se inn til oss. Her er det stadig folk rett utenfor huset og flere vinduer i nabohusene vender mot våre vinduer. Folk glor sikkert ikke inn hit, men jeg synes det er ubehagelig allikevel. Så vi har persiennene nede hele tiden. Ikke er det fin utsikt her heller, ser bare rett på andre hus. Og når sola steker blir det varmere inne om persiennene er oppe. Har fått kommentarer om persiennene av besøkende som synes det er merkelig at de alltid er nede. Det er jo ikke mange andre måter å hindre innsyn på... Flere som gjør som oss? Lyset slipper jo ikke inn da, har dere andre gode lyskilder? Evt. hvilke? Anonymous poster hash: bd650...b48 Det finnes innsynshinder som du kan lime på vinduene. De skjermer litt og slipper inn lyset.
Gjest Daenerys Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Vi gjorde det samme når vi bodde i Oslo, av samme grunner som dere. Eneste vi fikk kommentarer fra var min mor
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Har dere de nede og skrudd igjen? Eller er de nede og åpne? Jeg skjønner ikke at folk klarer å ha de nede og også helt skrudd igjen. Får helt panikkfølelse og syns det er utrolig ukoslig. Føles som man bor i en eske eller noe.. Som tips så kan dere kjøpe noen fine vindusfolier og fest nederst på vinduet. Da får dere godt med lys, og det blir mye kosligere. Sett lamper i vinduet (som er så høye at de går over vindusfolien), når de er skrudd på om kvelden hindrer de innsyn. Vindusfolien festes kun med såpevann, og kan enkelt dras av,så om dere leier trenger dere ikke å bekymre dere for utleier. http://www.vindufolie.no/butikk/vindufolie https://www.google.no/search?q=hindre+innsyn+vindu&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=rBAjUoHaEYTpswaetYC4Cw&biw=979&bih=427&sei=0RAjUofYHojNswa92oHYBg Anonymous poster hash: 07c5e...359 1
Kikker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Det er greit å ha de nede når man går splitter naken i heimen, men noen ganger glemmer man eller man ønsker å slippe inn litt lys.
Cata Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Mine er nede og åpne (dvs. sånn at de skjermer for sola, men det går an å se ut)i store deler av sommerhalvåret. Jeg har ganske store vinduer på den siden av huset der sola står mesteparten av dagen, så skal jeg overleve må det solskjerming til.
Lemuren Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Vi har de nede når det blir mørkt. Når det er lyst ute, ser man uansett ikke noe godt inn, da det er lysere ute. Akkurat som at det er vanskelig å se ut når det er lyst inne og mørkt ute. Her er det nemlig også veeeldig med innsyn, og selvom fornuften sier at folk ikke sitter på tribune med popcorn og titter inn, synes jeg det er greit å ha de nede om kvelden.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Jeg opplevde at menn i nabo blokka tittet inn. Jeg ertet dem med å gå i bare håndklede Anonymous poster hash: 18ad2...3fa
Gjest Badabing Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Vi har det på badet som vender ut mot veien. Har sjekket hvor mye de må has igjen for at folk ikke skal se inn, og man trenger ikke å lukke dem helt. Eventuelt går det an å kjøpe lameller. De hinder vel innsyn, men slipper inn lys i større grad?
Brunhilde Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 Type 7 på denne siden er et fint alternativ. Da kan du lett velge hvilken del av vinduet som skal dekkes og hvis du trekker gardinet nedenfra og opp både hindrer du innsyn og sikrer lys. En venninne av meg som bodde i første etasje midt i by hadde slike, de er både fine og praktiske.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 Vi har det på badet som vender ut mot veien. Har sjekket hvor mye de må has igjen for at folk ikke skal se inn, og man trenger ikke å lukke dem helt. Eventuelt går det an å kjøpe lameller. De hinder vel innsyn, men slipper inn lys i større grad? Baderomsvinduer er jo ideelle for vindusfolie Anonymous poster hash: 07c5e...359
Gjest Funky Punk Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Her har vi en vei rett utenfor stuevinduet (morsomt for skoleungdommer å glane inn tydeligvis). I tillegg får vi sola inn fra formiddagen til kvelden som gjør det glohett her om sommeren. Jeg sydde blondegardiner som jeg festet med en gardinsnor oppe og nede i vinduet. Dette gjør at det ikke er så lett å se inn og det skjermer for noe av sola. På de heteste dagene må jeg likevel dra for gardinene.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Jeg har trepersienner fra ikea. De kan jeg vri på og velge selv hvor mye lys jeg vil slippe inn. Har de ikke helt nede heller, og jeg bor i første etasje. Kanskje det kunne vært noe? Ser at mange av mine naboer har valgt samme løsning Anonymous poster hash: f7eeb...f70
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #16 Skrevet 1. september 2013 Jeg har trepersienner fra ikea. De kan jeg vri på og velge selv hvor mye lys jeg vil slippe inn. Har de ikke helt nede heller, og jeg bor i første etasje. Kanskje det kunne vært noe? Ser at mange av mine naboer har valgt samme løsning Anonymous poster hash: f7eeb...f70 Omtrent alle persienner kan vel vris på. Anonymous poster hash: 07c5e...359
Cata Skrevet 1. september 2013 #17 Skrevet 1. september 2013 Type 7 på denne siden er et fint alternativ. Da kan du lett velge hvilken del av vinduet som skal dekkes og hvis du trekker gardinet nedenfra og opp både hindrer du innsyn og sikrer lys. En venninne av meg som bodde i første etasje midt i by hadde slike, de er både fine og praktiske. De var skikkelig fine ja. Hadde jeg hatt behov for den type skjerming så hadde jeg seriøst vurdert den typen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå