Gå til innhold

Kjæresten min får uberettiget kritikk/hets

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er en såkalt "offentlig person". I våre dager innebærer det en del stygge kommentarer, blant annet på nett. Dette kommer fra personer som hverken kjenner han som person, "dybden" og omfanget av det han gjør, eller hva han står for. De har bare gjort seg opp en mening basert på førsteinntrykket eller en enkelthendelse.

Jeg vet det er tullete av meg, men jeg synes det gjør vondt å lese slike kommentarer, selv om det er fra mennesker som ikke kjenner ham. Han er ikke politikker, og har aldri tråkket noen på tærne (han er veldig bevisst på dette, og generelt omsorgsfull). Allikevel er han en det er "populært å mislike". Han sier selv at han ikke bryr seg, men jeg får allikevel så vondt av ham.

Jeg antar dette bare er noe jeg må venne meg til, at det er noe som følger med ut i fra den "posisjonen" han har i samfunnet. Jeg kan selvfølgelig aktivt unngå dem, men jeg vet jo at de er der, og liker å ha kontroll på hva som faktisk blir sagt og gjort..

Tips til hvordan jeg kan heve meg over slike kommentarer? Overfor ham og andre, later jeg som jeg ikke bryr meg, men sannheten er at det stikker dypere enn jeg vil innrømme..

Anonymous poster hash: 3c70a...4f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han er en offentlig person, er det mest sannsynlig fordi han kan noe ikke alle andre kan. Han har et verv, en kunnskap om noe, noe som er interessant og han er dyktig på sitt felt. Han er en mange lytter til. Fokusér heller på den delen.

Verden er full av idioter. Hev deg over det, og ikke les kommentarfeltet i vg.

• Liker 2
Skrevet

Ikke les kommentarfeltene. Man mister jo helt troen på menneskeheten av å lese det folk greier lire av seg når de er anonyme bak dataskjermen sin.

Anonymous poster hash: b610a...f85
  • Liker 7
Skrevet

Kjæresten min er en såkalt "offentlig person". I våre dager innebærer det en del stygge kommentarer, blant annet på nett. Dette kommer fra personer som hverken kjenner han som person, "dybden" og omfanget av det han gjør, eller hva han står for. De har bare gjort seg opp en mening basert på førsteinntrykket eller en enkelthendelse.

Jeg vet det er tullete av meg, men jeg synes det gjør vondt å lese slike kommentarer, selv om det er fra mennesker som ikke kjenner ham. Han er ikke politikker, og har aldri tråkket noen på tærne (han er veldig bevisst på dette, og generelt omsorgsfull). Allikevel er han en det er "populært å mislike". Han sier selv at han ikke bryr seg, men jeg får allikevel så vondt av ham.

Jeg antar dette bare er noe jeg må venne meg til, at det er noe som følger med ut i fra den "posisjonen" han har i samfunnet. Jeg kan selvfølgelig aktivt unngå dem, men jeg vet jo at de er der, og liker å ha kontroll på hva som faktisk blir sagt og gjort..

Tips til hvordan jeg kan heve meg over slike kommentarer? Overfor ham og andre, later jeg som jeg ikke bryr meg, men sannheten er at det stikker dypere enn jeg vil innrømme..

Det du kan trøste deg med er at du blir mer hardhudet med årene. Jeg har en forelder som er en offentlig person og som ofte blir hetset i nettdebattene, noen ganger tar de også å hetser familien til forelderen min som da inkluderer meg.

Om du ønsker å fortsette å lese kommentarfeltene må du huske på at disse menneskene ikke er så tøffe om du møter dem ansikt til ansikt, da er de stort sett ganske puslete. Enhver idiot kan være en tøffing på nettet, det krever ikke mange hjernecellene. Du må også huske at det er fremstillinga av kjæresten din de hetser, og at de ikke kjenner ham privat slik som du gjør. Etterhvert vil du lære deg å håndtere dette, jeg lover :)

Anonymous poster hash: 69bfd...c5d

• Liker 2
Gjest Snuppeluren
Skrevet

Gotta love Janteloven, eller hur?

Ts, jeg er sikker på at du etter hvert klarer å le av de stakkarene. Det er de som har et problem, og de uttaler seg garantert på sviktende grunnlag. Selv om du leser kommentarene, ikke fall for fristelsen å ta til motmæle. Det fører ingenting godt med seg - nå er både du og kjæresten din uansett hevet flere hakk over de som slenger dritt.

Klem til deg. :)

Skrevet

Uu, hvem er det?

Alexandre Rybak?

Anonymous poster hash: a4554...7a3
  • Liker 1
Skrevet

Gotta love Janteloven, eller hur?

Ts, jeg er sikker på at du etter hvert klarer å le av de stakkarene. Det er de som har et problem, og de uttaler seg garantert på sviktende grunnlag. Selv om du leser kommentarene, ikke fall for fristelsen å ta til motmæle. Det fører ingenting godt med seg - nå er både du og kjæresten din uansett hevet flere hakk over de som slenger dritt.

Klem til deg. :)

Skrevet

Det handler nok ikke bare om jantelov. Det har bare blitt en ukultur at man skal ha lov til å kommentere alt fordi noen havner i media. Det kommenteres jo heftig også på artikler som omhandler ukjente mennesker. Det er faktisk ikke slik at jeg som barn av en forelder som blir diskutert og kommentert i nettavisene sitter og tenker på jantelov og føler meg flere hakk over andre.

Og selvfølgelig hiver man seg ikke med i debatten, det ville vært å skyte seg selv i foten.

Skrevet

Kan det være John Arne Riise?

Anonymous poster hash: 6d766...3ac
  • Liker 3
Skrevet

Er det Petter Northug?? Aksel Hennie? HVEM?HVEM?HVEM??

• Liker 2
Skrevet

Jan Thomas

Anonymous poster hash: a1bce...77e
Skrevet

Kan det være John Arne Riise?

Dette navnet var det første som dukket opp i hodet mitt også!
Skrevet

Så et program på tlc for en uke siden om internettroll, samtlige var sosiale utskudd som har falt utenfor i samfunnet. De var noen stakkarslige sjeler som hadde et sterkt behov for å "ta igjen". De var veldig stusslige når de ble konfrontert med dette. De som sitter å sprer om seg med dritt har det som regel ikke noe bra, og vil spre det over på andre. På hvemsomhelst.

Prøv å ikke ta det innover deg! :)

Anonymous poster hash: 03817...592
  • Liker 1
Skrevet

Det er sikkert Vasily Petrenko

Anonymous poster hash: 94c19...dfd
Skrevet

Kan det være Truls Svendsen?

Skrevet

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å avsløre hvem det er, men for å unngå spekulasjoner... Jeg er kjæreste med Justin Bieber.

Nei, seriøst. Takk for svarene, rådene og "støtten", dere. Det varmer å høre slikt fra noen utenforstående sjeler - dere kunne jo også ha funnet på å slenge dritt. Takk. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å avsløre hvem det er, men for å unngå spekulasjoner... Jeg er kjæreste med Justin Bieber.

Nei, seriøst. Takk for svarene, rådene og "støtten", dere. Det varmer å høre slikt fra noen utenforstående sjeler - dere kunne jo også ha funnet på å slenge dritt. Takk. :)

Men du kan vel si om vi har nevnt navnet eller ikke!?

• Liker 1
Skrevet

Ingen av de kjenner mannen din personlig? Isåfall er det liten grunn til å ta det personlig. Offentlige personer er både likt og mislikt, og det er som regel de som misliker som roper høyest. Når man ser kommentarer i nettaviser generelt, er det mye negativitet og drittslenging. Det er lite du kan gjøre med det, for troll er troll. Du kan heve deg over det og sette pris på at du i det minste ikke slenger dritt om mennesker man ikke kjenner på nett. I mine øyne er det lavmål. Nå vet jeg ikke hvem kjæresten din er, og det er i grunn likegyldig.

Skrevet

Joshua French? Rune Øygaard?

Anonymous poster hash: 9ec09...3d0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...