Gå til innhold

Flytte sammen - mindre sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min vil flytte sammen med meg. Vi har det veldig fint nå, og har sex hver gang vi møtes. Men kameratene mine sier at det vil bli mindre nå når vi flytter sammen. Mer krangling og mindre sex, sier de. Og dama kommer til å gå fra å være en kjæreste til å bli en kontrollerende overkvinne. Er det sånn det fungerer? Er man kanskje lykkeligere om man bor hver for seg?

Anonymous poster hash: 35470...46e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på dere selv og forholdet deres. Kameratene dine har visst ikke fått det helt til.

Anonymous poster hash: cedf9...a00
  • Liker 3
Gjest pilldorf
Skrevet (endret)

Å flytte sammen er ikke synonymt med mindre sex akkurat.

I noen tilfeller, kan det jo være stikk motsatt også.

Handler vel litt om kjemi og den salgs da, antar jeg.

Endret av pilldorf
Skrevet

Jeg flytta inn med to forskjellige damer. Hvis jeg bruker mine erfaringer med disse kvinnene som eksempler her på kg blir jeg stempla som kvinnehater, bare så du vet hva du har i vente. Har forresten ikke annet enn seksuelle relasjoner til kvinner lenger heller. Anonymous poster hash: 0765b...7ae

Skrevet

Når jeg flyttet inn med kjæresten min ble det mer sex, ofte flere ganger om dagen. Jeg kan ikke si at jeg føler meg som en kontrollerende overkvinne, men at vi heller prøver å dele ting likt. For eksempel kan jeg si: Anders, kan vi ikke ta oppvasken nå? Og så vasker en av oss mens den andre tørker. Fyren min liker å lage mat, så da lager han som oftest middag, mens jeg har ansvar for å vaske klær og legge på nytt sengetøy (selv om han ofte hjelper meg med det når jeg blir "stuck" inni sengesettet og ikke finner veien ut igjen - jeg har visst ikke helt fått dreisen på dette). Ellers gjelder "vanlige" husregler her hjemme - går man ut sier man i fra og gjerne også når man antar at man er hjemme igjen så vi kan planlegge middag eller hva det nå skulle være. Det er mye mer "vi" når man bor sammen, men kjæresten min får selvsagt gå ut om han ønsker det :P

Vi har bodd sammen i to år, og det fungerer ganske bra. Sexen er bra, husarbeid etc. går bra, vi gjør mye forskjellig sammen og hver for oss. Sammen spiller vi f.eks. gitar, som vi bestemte oss for å lære oss sammen, og spiller spill (brettspill, Wii, xbox etc.). Men vi "henger" også en del hjemme sammen og gjør helt forskjellige ting - han ser på forelesninger på nett mens jeg leser i sofaen. Alt fungerer faktisk ganske fint.

Anonymous poster hash: a1c10...95f
  • Liker 2
Skrevet

Det sier jo seg selv at når man er sammen 7 dager i uka og mye mer oppå hverandre øker sjansen for å krangle betraktelig.

Og det kan fort føles ut som man har mindre sex, fordi man er vant til å ha sex hver gang man ser hverandre. Når man bor sammen så ser man jo hverandre hver dag :P

Man kan jo også vri om påstanden din, kvinner blir en kontrollerende overkvinne? Kanskje menn blir noen latsabber som ikke gidder å gjøre en dritt, så kvinner føler de må pushe for å i det hele tatt få rævva til mannen opp av den jævla sofaen.

Anonymous poster hash: 86901...34d
Skrevet

Det kommer vel helt an på forholdet?

Skrevet

Det sier jo seg selv at når man er sammen 7 dager i uka og mye mer oppå hverandre øker sjansen for å krangle betraktelig.

Og det kan fort føles ut som man har mindre sex, fordi man er vant til å ha sex hver gang man ser hverandre. Når man bor sammen så ser man jo hverandre hver dag :P

Man kan jo også vri om påstanden din, kvinner blir en kontrollerende overkvinne? Kanskje menn blir noen latsabber som ikke gidder å gjøre en dritt, så kvinner føler de må pushe for å i det hele tatt få rævva til mannen opp av den jævla sofaen.

Og hvilken RETT har dere til å forvente at ræva deres er oppe av sofaen? Det koster litt mer energi å være mann skjønner du. Vi er tyngere og bruker flere kalorier på diverse gjøremål og det å bevege oss og gjør litt mer tankekrevende oppgaver i løpet av den dag enn dere gjør som gjør at vi kanskje trenger mer tid på å komme oss.

Anonymous poster hash: 0765b...7ae

Skrevet

Jeg bor med kjæresten min og vi har det ikke slik. Vi har sex nesten hver dag og krangler ikke.

Skrevet

Og hvilken RETT har dere til å forvente at ræva deres er oppe av sofaen? Det koster litt mer energi å være mann skjønner du. Vi er tyngere og bruker flere kalorier på diverse gjøremål og det å bevege oss og gjør litt mer tankekrevende oppgaver i løpet av den dag enn dere gjør som gjør at vi kanskje trenger mer tid på å komme oss.

Huff ja, skjønner det er tungt for menn å tenke og gjøre ting på samme tid.

• Liker 4
Skrevet

Mine erfaringer er at det blir mindre sex og mer krangling. Man går mer oppå hverandre, blir oftere irritert for småting og lei av partneren.

Har hatt flere samboerskap og alle har endt med mindre sex etter samboerskap, foruten om EN. Og han var sykelig opptatt av sex og hadde et unormalt syn på sex, så det hele ble bare pes.

Anonymous poster hash: f6cac...fd7
Gjest Wanderlust
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Vær flinke til å opprettholde gnisten og spenningen, og husk på å gi hverandre rom. Går man i hælene på hverandre er det klart det fort oppstår konflikter.

Eksen min og jeg hadde sex nesten hver dag gjennom hele perioden vi bodde sammen og kranglet veldig lite.

Skrevet

Kjæresten min vil flytte sammen med meg. Vi har det veldig fint nå, og har sex hver gang vi møtes. Men kameratene mine sier at det vil bli mindre nå når vi flytter sammen. Mer krangling og mindre sex, sier de. Og dama kommer til å gå fra å være en kjæreste til å bli en kontrollerende overkvinne. Er det sånn det fungerer? Er man kanskje lykkeligere om man bor hver for seg?

Ta det rolig, kameratene dine har bare hørt på røverhistorier. Sexen blir mer tilgjengelig og jo mer sex, mer lyst. :)

Skrevet

Man trenger jo ikke være sammen 24/7 bare fordi man bor sammen. Går man oppå hverandre, kan det fort bli irritasjoner.

Det er vel lurt å snakke om hvordan man ønsker å ha det, før man flytter sammen..

Jeg har bodd med typen i 4 år. Ingenting å si på verken kvaliteten eller kvantiteten av sex. Og vi fordeler husarbeid uten problemer. Har også hobbyer, trener, er ute på tur osv. som gjør at vi ikke er hjemme konstant. Inviterer gjerne til besøk osv. også.. Men noen ganger er det jo kos å bare slappe av med typen.

Vet ikke hva kompisene dine har rota seg borti, men de fleste har vel gode samboerforhold :)

Anonymous poster hash: fa5f5...d3d
Skrevet

Vi har muligens litt mindre sex enn før i snitt per uke, men det varierer mye mer enn det gjorde når vi bodde hver for oss. En uke kan det være hver eneste dag, mens en annen er det 2-3 ganger i uka.

For min del er forskjellen at det kan føles mindre ut for tidligere hadde vi sex hver gang vi møttes (3-4 ganger i uka), mens nå ser vi jo hverandre hver eneste dag, og da kan det føles som om det er mindre sex når det egentlig ikke er det.

Dessuten er hverdagen er mye tettere på, og man har ikke den samme muligheten til å distansere seg lenger. Det aller viktigste er å huske å leve sammen og ikke bare eksistere sammen, og da tror jeg at alt løser seg :)

Anonymous poster hash: 96a63...39d
  • Liker 1
Skrevet

Kjæresten min vil flytte sammen med meg. Vi har det veldig fint nå, og har sex hver gang vi møtes. Men kameratene mine sier at det vil bli mindre nå når vi flytter sammen.

Det stemmer nok for de fleste. Dvs. det spørs jo hvor ofte dere treffes. Men for de fleste jeg kjenner, så har det blitt mindre sex etter noen måneder som samboer.

Mer krangling og mindre sex, sier de. Og dama kommer til å gå fra å være en kjæreste til å bli en kontrollerende overkvinne. Er det sånn det fungerer? Er man kanskje lykkeligere om man bor hver for seg?

Mer krangling blir det naturlig nok også, når man er tett oppå hverandre mye oftere/hele tiden. Men det trenger ikke å være MYE krangling. Og det er langt fra alle som blir dominerende hespetre. Da er det som regel noe galt fra før, enten med dem, mannen, eller begge deler.

Anonymous poster hash: 42884...4ad

Skrevet

:kvalm:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...