AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Som kvinne er man jo interessert i å stifte familie en gang, og det er dumt å kaste bort livet sitt på å date menn som ikke vil det. Er det greit å spørre om barn på første date? Anonymous poster hash: 5cf07...6ea
Tøytigern Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Som kvinne er man jo interessert i å stifte familie en gang, og det er dumt å kaste bort livet sitt på å date menn som ikke vil det. Er det greit å spørre om barn på første date? Anonymous poster hash: 5cf07...6ea Jeg hadde løpt imotsatt retning. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Jeg hadde løpt imotsatt retning. Så bra, så slipper vi å kaste bort tid på hverandre. Anonymous poster hash: 5cf07...6ea
Tøytigern Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Så bra, så slipper vi å kaste bort tid på hverandre. Anonymous poster hash: 5cf07...6ea Eller... Vent.. Kanskje du bør si det. Sånn at de vet hvem de har med å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Som kvinne er man jo interessert i å stifte familie en gang, og det er dumt å kaste bort livet sitt på å date menn som ikke vil det. Er det greit å spørre om barn på første date? Anonymous poster hash: 5cf07...6ea Nei! Nei, nei, nei. Det blir creepy, og ser for meg en bridezilla. Barn er noe som er altfor langt frem i tid til at man skal spørre om det på date. På date skal man heller bli kjent med hverandre og interesser og personlighet, og man bør vel heller snakke om nuet fremfor fremtiden. Det viktigste er at man klaffer sammen. Men om det er så forbanna viktig å vite om din potensielle partner vil ha barn, kan man kanskje spørre rundt selve spørsmålet... altså, ikke spør direkte om barn, men heller prøve å "fiske" litt. Selv om jeg ikke anbefaler det heller. Jeg blir skremt av slike spørsmål. Jeg liker ikke damer som allerede har planlagt fremtiden sin - og min - til punkt og prikke. Anonymous poster hash: fd5f5...383
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Barn er noe som er altfor langt frem i tid til at man skal spørre om det på date. På date skal man heller bli kjent med hverandre og interesser og personlighet, og man bør vel heller snakke om nuet fremfor fremtiden. Anonymous poster hash: fd5f5...383 Man kan ikke bare leve i nuet. Hvis man ikke har noen framtid, hva er da vitsen? Anonymous poster hash: 5cf07...6ea
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Man kan ikke bare leve i nuet. Hvis man ikke har noen framtid, hva er da vitsen? Anonymous poster hash: 5cf07...6ea Jo, kanskje det, men fremtiden er ikke noe man skal bekymre seg for hele tiden. Ikke på første date heller. Barn er ikke noe jeg mener man bør ta opp på første date. Men go ahead, gjør som du vil. Alle jeg kjenner, som jeg har tatt opp dette temaet med, er enige. Hvor gammel er du? Hvorfor er det så viktig at barn må tas opp så raskt? Det er uansett bare første date. Du vil kanskje ha flere dater du kan ta det opp på. Og er det ikke viktigst at du kommer overens med daten? Bør ikke det vær primærfokuset, og barneplanlegging kommer senere? Anonymous poster hash: fd5f5...383
Gjest Wanderlust Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Du får ty til online dating da. Forøvrig utrolig kjedelig å synse og spekulere om fremtiden sånn der, uten å klare å nyte nåtiden. Det er alltid en fremtid, men nå får du aldri tilbake.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Hvor gammel er du? Hvorfor er det så viktig at barn må tas opp så raskt? Anonymous poster hash: fd5f5...383 Du kan holde deg for god til hersketeknikker. Det er viktig fordi man ikke vil date noen man ikke passer sammen med. Greit å få sortert ut uaktuelle så raskt som mulig slik at man frigjør mer tid til å finne drømmepartneren. Anonymous poster hash: 5cf07...6ea 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Du kan holde deg for god til hersketeknikker. Det er viktig fordi man ikke vil date noen man ikke passer sammen med. Greit å få sortert ut uaktuelle så raskt som mulig slik at man frigjør mer tid til å finne drømmepartneren. Anonymous poster hash: 5cf07...6ea Jeg er helt ærlig når jeg sier at spørsmålet om alder ikke var en hersketeknikk. Om du oppfattet det som krenkende, beklager jeg. Spørsmålet om alder var genuint fordi jeg lurer på hvorfor det er viktig å vite det nå. For eksempel, er du 30 er det litt mer forståelig at det haster. Men er du 23 har du god tid. Kan man bare ikke nyte nuet, nyte daten (om han er nytbar) fremfor å bekymre deg for ting som ligger langt frem i tid? Anonymous poster hash: fd5f5...383
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 "Hvis han ikke vil ha barn med deg, så flytt (eller dump) med en gang!" http://www.klikk.no/tjenester/ekstern/article819132.ece Anonymous poster hash: 5cf07...6ea
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 Jeg er helt ærlig når jeg sier at spørsmålet om alder ikke var en hersketeknikk. Om du oppfattet det som krenkende, beklager jeg. Spørsmålet om alder var genuint fordi jeg lurer på hvorfor det er viktig å vite det nå. For eksempel, er du 30 er det litt mer forståelig at det haster. Men er du 23 har du god tid. Kan man bare ikke nyte nuet, nyte daten (om han er nytbar) fremfor å bekymre deg for ting som ligger langt frem i tid? Anonymous poster hash: fd5f5...383 Den biologiske klokka tikker og går, det er bedre å finne en nå som jeg vet passer med meg enn å leve i nuet og begynne å stresse etter å finne drømmemannen når jeg nærmer meg 30. Anonymous poster hash: 5cf07...6ea 1
Gjest pilldorf Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Hadde fått gåsehud om det hadde blitt snakk om barn på den første daten, tror jeg. Ikke vet man om det nødvendigvis er en drømmepartner allerede på første daten heller. Folk går jo noen ganger på både 2 og 3 dater og, før de avslutter det og går videre i søket sitt.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Sånn går det når man lever i nuet: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=97347 Har ikke lyst til å drite i å ta opp dette nå, og så finne ut at han ikke ønsker barn om mange år når den biologiske klokka er i ferd med å renne ut. Jeg må ha en mann som vil gi meg barn! Anonymous poster hash: 5cf07...6ea
Gjest Wanderlust Skrevet 1. september 2013 #16 Skrevet 1. september 2013 Den biologiske klokka tikker og går, det er bedre å finne en nå som jeg vet passer med meg enn å leve i nuet og begynne å stresse etter å finne drømmemannen når jeg nærmer meg 30. Anonymous poster hash: 5cf07...6ea Men bare på deg! Frys egga.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #17 Skrevet 1. september 2013 Den biologiske klokka tikker og går, det er bedre å finne en nå som jeg vet passer med meg enn å leve i nuet og begynne å stresse etter å finne drømmemannen når jeg nærmer meg 30. Anonymous poster hash: 5cf07...6ea Vel, du om ditt. Lykke til. Men du kan fortsatt finne drømmemannen nå, uten å ta det opp på første date. Det er mange menn der ute som vil ha barn, men flesteparten - som er dine potensielle drømmepartnere - vil nok avlyse date nr 2. Og dersom du tar det opp på 1. date, og daten din sier at han ønsker barn, er det likevel en garanti for at han er en god far og kan gi deg en fin fremtid? Anonymous poster hash: fd5f5...383
zanna Skrevet 1. september 2013 #18 Skrevet 1. september 2013 Menn som kan tenke seg å få barn etterhvert, vil ikke ha noen problemer med å få oppklart dette med en gang. De ønsker jo heller ikke å kaste bort tid på feil person.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #19 Skrevet 1. september 2013 Menn som kan tenke seg å få barn etterhvert, vil ikke ha noen problemer med å få oppklart dette med en gang. De ønsker jo heller ikke å kaste bort tid på feil person. Veldig godt poeng. Anonymous poster hash: 5cf07...6ea
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #20 Skrevet 1. september 2013 Om det er veldig viktig for deg er det jo ikke noe galt i å ta det opp. Men du bør jo være forberedt på at mange vil trekke seg, folk som kanskje i utgangspunktet senere ikke hadde hatt noe i mot å ha barn med deg synes det er tidlig å snakke om det og så videre. Og det kommer jo an på hvordan du tar det opp. Om du gir uttrykk for at dere helst skal starte å lage barn "samme kveld" er det neppe en vinner. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å diskutere fremtidsplaner, og da inkludert ønsker om barn i fremtiden, tidlig. Men jeg har jo tydeligvis til felles med deg at dette er noe som er viktig for meg om jeg først skal bli sammen med ei jente. Anonymous poster hash: 3d769...a88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå