Gå til innhold

Språkreise til USA - for oss over 21 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har veldig lyst til å reise på språkreise. Det blir alene, så håper jeg kan treffe flere på samme alder. Jeg er 24 år og beskymrer meg da det ser ut som de fleste som reiser er 16-18 år.

Noen som vet om det er flere på min alder som reiser? Er ikke så lysten på tenåringsvenninner ;) (De kan jo ikke drikke alkohol engang der nede etc.)

Anonymous poster hash: 08b0f...d06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ta et jobbår der eller gå skole der! Jeg gjorde det og jeg lærte engelsk utrolig bra. Fra å ligge nær stryk til 5 på engelsk var det et kjempebra valg for meg. Dessuten får du jo alt det bra ved siden av også - amerikanske venner, oppleve annen kultur osv. Hvis jeg var deg ville jeg hoppet i det, helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta et jobbår der eller gå skole der! Jeg gjorde det og jeg lærte engelsk utrolig bra. Fra å ligge nær stryk til 5 på engelsk var det et kjempebra valg for meg. Dessuten får du jo alt det bra ved siden av også - amerikanske venner, oppleve annen kultur osv. Hvis jeg var deg ville jeg hoppet i det, helt klart.

Takk for svar :) Men jeg tenkte ikke å være så lenge. Jeg er egentlig veldig hjemmekjær og så har jeg en samboer her. Jeg tenkte kanskje maks 2 måneder og så at språkkurs varte mellom 2-52 uker, det kunne man velge selv.

Dessverre har jeg fått inntrykk av å lese ulike blogger at gjennomsnittsalderen ligger på 17 år. Det blir litt ungt for meg som er 24 år.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins programmer for "voksne" reisende ;)

EF har program for "studenter og unge voksne" og "25+".

Ja, jeg så det programmet "studenter og unge voksne" men hadde vært så typisk meg å møtt opp på Gardermoen klar for å reise for å så se en helg gjeng med tenåringer. :sjokkert: Det programmet for 25 + tror jeg ikke var kurs som varte for en kort periode, men for flere måneder eller år.

Jeg bryr meg ikke så mye om å gå på kurs eller skole, er egentlig for å komme meg bort å treffe nye mennesker, kultur, uteliv etc. for en periode på maks 2 mnd.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg så det programmet "studenter og unge voksne" men hadde vært så typisk meg å møtt opp på Gardermoen klar for å reise for å så se en helg gjeng med tenåringer. :sjokkert: Det programmet for 25 + tror jeg ikke var kurs som varte for en kort periode, men for flere måneder eller år.

Jeg bryr meg ikke så mye om å gå på kurs eller skole, er egentlig for å komme meg bort å treffe nye mennesker, kultur, uteliv etc. for en periode på maks 2 mnd.

ts

I følge EF.no kan du velge mellom 2 og 24 uker på programmet for 25+ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare vil komme deg bort kan du velge et program med noen for å jobbe som frivillig med ville dyr, på barnehjem eller noe :)

IVHQ.com er det billigste alternativet, om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare vil komme deg bort kan du velge et program med noen for å jobbe som frivillig med ville dyr, på barnehjem eller noe :)

IVHQ.com er det billigste alternativet, om du er interessert.

Se der ja :) Takk! Æhhh.. tør jeg dette?? Ser at man må ordne fly ned osv selv.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbragte flere måneder i Canada med EF for noen år siden, da var jeg 20 år og en av de yngre på skolen. Aner ikke hva snittet er generelt, men tror ikke sjansen er så stor for at tenåringene er i overtall. I tillegg var jeg eneste norske, noe som var bra!

Og det å bestille flybillett er da ikke noe problem?

Endret av Fnisu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språkreiser er mest for de yngre ettersom det er en måte å reise på uten foreldre men fortsatt være trygg.

Jeg ville nok anbefalt at du gjorde noe annet i stedet. Å studere utenlands eller ta utveksling er det beste, men hvis du ikke er under studier kan du enten ta språkkurs hjemme eller dra og jobbe som frivillig eller ta noen kurs. Da lærer du språk, møter voksne mennesker og viktigst - du har også noe du kan sette på CVen. Å snakke flytende engelsk er ganske obligatorisk i disse dager så engelsk språkreise har ikke så mye 'verdi' sånn sett.

Hva enn du gjør, hold deg langt unna EF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva enn du gjør, hold deg langt unna EF.

Hvorfor? pga. priser og alder tenker du på?

Jeg ser at det er mange andre tilbud å benytte seg av, men de fleste kurs eller utdanninger i utlandet går over 6 mnd. Jeg kunne som sagt kun tenkt meg maks 2 mnd.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? pga. priser og alder tenker du på?

Jeg ser at det er mange andre tilbud å benytte seg av, men de fleste kurs eller utdanninger i utlandet går over 6 mnd. Jeg kunne som sagt kun tenkt meg maks 2 mnd.

ts

Min erfaring med EF er at de er dønn uprofesjonelle og det er mange med liknende historier. De var oppe i media for en tid tilbake etter mange dårlige erfaringer. De tar heller ikke ansvar når ting går galt.

Nå vet jeg ikke hva du jobber med eller interesserer deg for. Men jeg tror det beste og mest sosiale ville være å gjøre noe du er interessert i på engelsk med andre voksne.

Jeg tok kokkurs over noen uker i utlandet. Jeg vurderer også å ta enkelte kurs i kunsthistorie ved Sotheby's i New York.

Du kan også se på universiteters videreutdannelse - der ligger det ofte noe som går over uker/måneder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se der ja :) Takk! Æhhh.. tør jeg dette?? Ser at man må ordne fly ned osv selv.. :tristbla:

Ja, men de hjelper deg :) De har en Facebookgruppe hvor du kan finne andre som også skal dit, så kjenner du på en måte noen før du kommer fram ;)

Det fins også norske selskaper, men de er veldig mye dyrere...

Jeg ser noen her skrev at de fraråder deg EF. Jeg har også hørt mye dritt om dem. Det fra folk som har vært på utveksling med dem selv, og folk som jobber med utveksling i Norge.

Selv har jeg reist med EF, men det var bare 2 uker og innen Europa. Ikke bodde jeg hos vertsfamilie heller. Du bør absolutt finne noen andre å reise med om du bestemmer deg for språkkurs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også å holde deg langt unna EF (har dessverre svært dårlig erfaring). Jeg ville nok ha sett på mulighetene for kokkekurs, arrangerte opplevelsesreiser, språkkurs eller lignende - du drar ikke på språkreise når du er 20+ (er usikker på om du hadde fått lov i det hele tatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere godt voksne (30-40-50) som har vært på språkkurs i England og USA. Typisk universiteter som arrangerer - med varighet i noen uker litt ettersom du ønsker. Søk litt rundt på nett så finner du mye. Frivillig arbeid som noen har nevnt er også en mulighet.

Det er nok også billigere om du ordner selv isteden for å bestille en ferdig pakke. Og klarer du deg alene i utlandet klarer du da også å bestille fly...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Annonse

Hei, jeg har veldig lyst til å reise på språkreise. Det blir alene, så håper jeg kan treffe flere på samme alder. Jeg er 24 år og beskymrer meg da det ser ut som de fleste som reiser er 16-18 år.

Noen som vet om det er flere på min alder som reiser? Er ikke så lysten på tenåringsvenninner ;) (De kan jo ikke drikke alkohol engang der nede etc.)

Hei! ok, jeg ser at jeg er litt sent ute med å svare hehe.. men jeg fant plutselig dette innlegget nå. Jeg er 23 år og er interessert i det samme som deg. Men tanken slår meg; er jeg for gammel?. Hva kom du fram til? Er du dratt på språkreise, eller ble det ikke noe av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...