Gå til innhold

opp kirkegulvet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvilken side skal brura gå på opp on ned kirkegulvet????????

Videoannonse
Annonse
Gjest svenskbrud
Skrevet

*fniss* ska du gå uppochned?

allvarligt; här i sverige går bruden på vänster sida om sin sambo till altaret och från altaret går hon på höger sida om sin make!!12

Gjest Anonymous
Skrevet

trodde en skulle gå på høyre side både opp og ned..... Det er min far som følger meg opp....brudebuketten i høyre hånd??? Nei dette ble rotete??!! Noen som har peil???

Skrevet

På venstre side av sin far opp kirkegulvet og på høyre side av sin mann ned kirkegulvet. (hun skal gå på den sida som brudens familie sitter på) Sånn er det her i hvert fall icon_smile.gif Så brudebuketten skal da holdes i venstre hånd på vei opp og i høyre hånd på vei ned. Hmm..stemmer det, tro? Tror i alle fall det var sånn i søstra mi sitt bryllup..12

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk, dere er noen knupper! Tror det er bryllupsnervene som spiller meg et puss. Bare fem dager igjen......

Skrevet

Her tror jeg det er forskjellig praksis...

Har vært i bryllup med forskjellig praksis. Noen ganger går bruden på høyre side av sin far - andre ganger venstre, men hun går ALLTID på høyre hånd av sin ektemann når de er gift (nedover).

Jeg velger å gå på høyre side av min far, men det er praktiske årsaker til dette (buketten er bedre å bære i høyre hånd enn venstre når en er høyrehendt).

Det enkleste er vel å snakke med presten på øvelsen...12

Skrevet

Bruden skal gå på venstre side opp og høyre side ned.

Grunnen til dette er at venstresiden originalt er "kvinne-siden" i kirken - det var der kvinnene satt. Ellers sa er det jo normalt riktig at en mann skal lede en kvinne på sin høyre side, men akurat i kirken er det litt spesielt...12

Gjest gjest 0
Skrevet

Märtha gikk jo på høyre side av kongen på vei opp gjorde hun ikke?12

Skrevet

"Vår" prest sier at kvinnen skal gå på hjertesiden til mannen. Altså skal hun alltid gå på hans venstre side

Skrevet

Jeg gikk opp på venstre side av min far, og ned på høyre side av min mann. icon_smile.gif12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...