Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2002 #1 Skrevet 10. juni 2002 Hvilken side skal brura gå på opp on ned kirkegulvet????????
Gjest svenskbrud Skrevet 10. juni 2002 #2 Skrevet 10. juni 2002 *fniss* ska du gå uppochned? allvarligt; här i sverige går bruden på vänster sida om sin sambo till altaret och från altaret går hon på höger sida om sin make!!12
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2002 #3 Skrevet 10. juni 2002 trodde en skulle gå på høyre side både opp og ned..... Det er min far som følger meg opp....brudebuketten i høyre hånd??? Nei dette ble rotete??!! Noen som har peil???
Anki1971 Skrevet 10. juni 2002 #4 Skrevet 10. juni 2002 På venstre side av sin far opp kirkegulvet og på høyre side av sin mann ned kirkegulvet. (hun skal gå på den sida som brudens familie sitter på) Sånn er det her i hvert fall Så brudebuketten skal da holdes i venstre hånd på vei opp og i høyre hånd på vei ned. Hmm..stemmer det, tro? Tror i alle fall det var sånn i søstra mi sitt bryllup..12
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2002 #6 Skrevet 10. juni 2002 Takk, dere er noen knupper! Tror det er bryllupsnervene som spiller meg et puss. Bare fem dager igjen......
Astra Skrevet 11. juni 2002 #7 Skrevet 11. juni 2002 Her tror jeg det er forskjellig praksis... Har vært i bryllup med forskjellig praksis. Noen ganger går bruden på høyre side av sin far - andre ganger venstre, men hun går ALLTID på høyre hånd av sin ektemann når de er gift (nedover). Jeg velger å gå på høyre side av min far, men det er praktiske årsaker til dette (buketten er bedre å bære i høyre hånd enn venstre når en er høyrehendt). Det enkleste er vel å snakke med presten på øvelsen...12
September-Maja Skrevet 11. juni 2002 #8 Skrevet 11. juni 2002 Bruden skal gå på venstre side opp og høyre side ned. Grunnen til dette er at venstresiden originalt er "kvinne-siden" i kirken - det var der kvinnene satt. Ellers sa er det jo normalt riktig at en mann skal lede en kvinne på sin høyre side, men akurat i kirken er det litt spesielt...12
Gjest gjest 0 Skrevet 12. juni 2002 #9 Skrevet 12. juni 2002 Märtha gikk jo på høyre side av kongen på vei opp gjorde hun ikke?12
wed 02 Skrevet 12. juni 2002 #10 Skrevet 12. juni 2002 "Vår" prest sier at kvinnen skal gå på hjertesiden til mannen. Altså skal hun alltid gå på hans venstre side
Mrs. B Skrevet 12. juni 2002 #11 Skrevet 12. juni 2002 Jeg gikk opp på venstre side av min far, og ned på høyre side av min mann. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå