Gå til innhold

Venninna mi har sluttet å amme på grunn av noe kjæresten sa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som ble mor for tre uker siden, hun er 22 år mens mannen er to år yngre, hun er relativt umoden og var nok ikke helt klar til å bli mor, men hun gjør sitt beste og jeg er sikker på at babyen har det bra, men det er noe jeg reagerer på. Jeg snakket med henne for en uke siden og da fortalte hun meg at hun har sluttet å amme. Helt i orden det, amming er ikke for alle. Det jeg derimot reagerte på var årsaken til at hun har sluttet å amme. Mannen (eller guttevalpen) har uttalt at han vil at hun skal slutte å amme, at det er det lureste og at amming vil føre til at hun får hengepupper. Hun har da hørt på gutten og har sluttet med ammingen på grunn av dette. Jeg ble satt ut og visste ikke hva jeg skulle si. Er det noe jeg i det hele tatt kan si for å få henne til å endre mening?

Anonymous poster hash: 8d627...889

Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

Graviditeten er visstnok det som ødelegger brystene, ikke amming

• Liker 5
Skrevet

Han høres ut som en idiot. Hun er enda verre siden hun setter hans behov foran babyen.

Kansje hun må få noen virkelige fakta på bordet.Det kan du bidra med .

Anonymous poster hash: 21a73...1d7
  • Liker 4
Skrevet

Du er nødt til å legge fakta på bordet for henne.

For det første, pupper vil falle, med alder, graviditet og vektendring. Uansett amming eller ei. For det andre er det het vanvittig å slutte å amme pga. noe slikt.

Han fortjener et slag i trynet, umodne idiot.

• Liker 3
Skrevet
Har prøvd å snakke med henne, men det virker ikke som hun hører etter. Det viktigste er hva kjæresten har sagt, noe som gjør at jeg blir sint på den gutten. Ja, hun burde vite bedre, men hun er uerfaren og litt umoden, så det er kjæresten hun hører på. Skal prøve å snakke med henne igjen.
Det verste var vel det at han også hadde sagt at ammingen gjør at han får så lite tid med babyen, noe jeg ikke kan fatte og begripe!

Skrevet (endret)

Skjønner at du er irritert, og det ville hvem som helst blitt, til og med de som er under 22. Du kan foreksempel si at amming er et beste for mor og barn. Morsmelk er det beste for barnets helse, og ammingen hjelper moren å kvitte seg med noe av vekten de la på seg da de var gravide. Hvis hun fortsatt ikke vil høre kan du be henne spørre "mannen" sin hvor han har den idiotiske hengepupp-teorien sin fra, for det er neppe hverken helsepersonell eller Foreldre og Barn.

Endret av AmandaVI
  • Liker 1
Skrevet

Har prøvd å snakke med henne, men det virker ikke som hun hører etter. Det viktigste er hva kjæresten har sagt, noe som gjør at jeg blir sint på den gutten. Ja, hun burde vite bedre, men hun er uerfaren og litt umoden, så det er kjæresten hun hører på. Skal prøve å snakke med henne igjen.
Det verste var vel det at han også hadde sagt at ammingen gjør at han får så lite tid med babyen, noe jeg ikke kan fatte og begripe!

Det siste du skriver der kan jeg til en viss grad forstå. Noen har babyer som henger på puppen konstant, bortsett fra når den sover og må bytte bleie eller klær. Da kan jeg skjønne at en far føler seg litt utenfor.

Men dette er som regel noe som går seg til. Og selv om babyen ligger på mors arm, så betyr ikke det at pappa må holde seg vekk. Han kan fint sitte sammen med dem, kose og stryke, prate og synge. Eller ligge sammen med dem i sengen om hun ammer liggende. Og selv om mor ønsker å gi morsmelk og amme, så går det an (for mange) å pumpe, slik at far kan gi flaske en gang i blant.

Anonymous poster hash: 3a27f...98f

• Liker 1
Skrevet

Og hva så om mannen føler seg utenfor en kort periode? Hva er egentlig viktigst? Mannens sårede følelser og behov for å stå i fokus, eller babyens behov?

Jeg er villig til å vedde bestemora mi på at han ikke er bekymret for å få for lite tid med babyen, men at det dreier seg om at han syns kjærsten vier for lite tid til ham selv!

• Liker 7
Gjest Chloe87
Skrevet

Etter hva jeg vet så er det ikke ammingen som gir hengepupper, men selve graviditeten. Forutenom det så vil jeg si at typen hennes høres ut som en overfladisk dust!

Skrevet

Og hva så om mannen føler seg utenfor en kort periode? Hva er egentlig viktigst? Mannens sårede følelser og behov for å stå i fokus, eller babyens behov?

Jeg er villig til å vedde bestemora mi på at han ikke er bekymret for å få for lite tid med babyen, men at det dreier seg om at han syns kjærsten vier for lite tid til ham selv!

Hvis du svarer til meg, så er jeg enig med deg. Men jeg klarer også å forstå at en mann kan føle seg utenfor. Det er ikke mer riktig av den grunn, men jeg skjønner at tankene kommer (egen erfaring, som heldigvis gikk fort over når vi pratet sammen).

Skrevet

Hvis du svarer til meg, så er jeg enig med deg. Men jeg klarer også å forstå at en mann kan føle seg utenfor. Det er ikke mer riktig av den grunn, men jeg skjønner at tankene kommer (egen erfaring, som heldigvis gikk fort over når vi pratet sammen).

Det var egentlig et generelt svar til problemstillingen.

Uansett: Jeg har heller ingen problemer med å forstå at far kan føle seg utenfor. Men at far, mor eller noen andre i barnets nærhet mener det er riktig å sette fars følelser over barnets behov, det kommer jeg derimot ikke til å prøve å forstå engang!

• Liker 1
Skrevet

ammingen hjelper moren å kvitte seg med noe av vekten de la på seg da de var gravide.

Ja, her virker det dessverre som TS har større sjanse for å nå frem til sin venninne med dette argumentet, enn det som faktisk er viktig, nemlig barnets vel og ve.. :-/

• Liker 1
Skrevet (endret)

At venninnen din hører på kjæresten sin gjør henne til en kronidiot. I dette tilfellet setter hun ikke barnets behov først. Jeg har vært gravid 3 ganger og har hengepupper som det så fint kalles. Jeg ammet ikke så mye pga problemer som gjorde at jeg ikke kunne amme skikkelig, men jeg skulle ønske jeg kunne. Pluss at amming hjelper litt til når det gjelder å kvitte seg med vekten.

Jeg kan ikke forstå at barnefaren kan si noe sånt til venninnen din. Hun har nettopp født et barn og han er opptatt av utseendet hennes? Og hun hører på han? Han høres utrolig umoden ut og virker ikke som noe pappa-materiale i det hele tatt. Og hun må da kunne klare å tenke selv og gjøre det som er best for barnet, og ikke kjæresten.

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har en venninne som ble mor for tre uker siden, hun er 22 år mens mannen er to år yngre, hun er relativt umoden og var nok ikke helt klar til å bli mor, men hun gjør sitt beste og jeg er sikker på at babyen har det bra, men det er noe jeg reagerer på. Jeg snakket med henne for en uke siden og da fortalte hun meg at hun har sluttet å amme. Helt i orden det, amming er ikke for alle. Det jeg derimot reagerte på var årsaken til at hun har sluttet å amme. Mannen (eller guttevalpen) har uttalt at han vil at hun skal slutte å amme, at det er det lureste og at amming vil føre til at hun får hengepupper. Hun har da hørt på gutten og har sluttet med ammingen på grunn av dette. Jeg ble satt ut og visste ikke hva jeg skulle si. Er det noe jeg i det hele tatt kan si for å få henne til å endre mening?

Amming fører faktisk til hengepupoer på sikt. Jeg ammet ikke mitt barn, og jeg har ikke hengepupper. Så han har faktisk rett, brystene blir forandret av amming. De som påstår noe annet lyver.

Skrevet

Amming fører faktisk til hengepupoer på sikt. Jeg ammet ikke mitt barn, og jeg har ikke hengepupper. Så han har faktisk rett, brystene blir forandret av amming. De som påstår noe annet lyver.

De som påstår noe annet lyver? Så du sier at du har rett uansett hva andre har opplevd? Jeg har hengepupper og har ikke ammet. Jeg fikk skikkelig problemer med ammingen. Men jeg lyver jeg da?

• Liker 2
Skrevet

Det e ikke så enkelt at det DU har opplevd er den store sannheten for alle kvinner i verden. At du ikke fikk hengepupper har med arv å gjøre.

TS, snakk med venninna di! Det med hengepupper og amming er en myte. Fortell henne det at man går fortere ned i vekt når man ammer, det vil sikkert friste henne til å amme igjen.

Anonymous poster hash: 0f604...ffe

• Liker 3
Skrevet

Og jeg ammet mitt barn i over ett år, og har like pupper som jeg hadde før jeg ble gravid. De er store, så de har alltid hatt litt heng. Men det har ingenting med ammingen å gjøre, det kom lenge før. Så med det grunnlaget så kan jeg påstå at du lyver..?

Det er ren fakta at det er graviditeten som fører til de største endringene i brystene. Det er da de gjør seg klare til å produsere melk, og vokser gjerne en del. Noen vokser ganske mye den første tiden etter fødsel når melken kommer for fullt også. Og med mindre man tar tabletter for å stoppe melken før dette, eller ikke får særlig melk, så slipper man ikke unna - selv om man velger å bruke flaske i ettertid. Dette er det hormoner som styrer.

• Liker 2
Skrevet

Og jeg ammet mitt barn i over ett år, og har like pupper som jeg hadde før jeg ble gravid. De er store, så de har alltid hatt litt heng. Men det har ingenting med ammingen å gjøre, det kom lenge før. Så med det grunnlaget så kan jeg påstå at du lyver..?

Det er ren fakta at det er graviditeten som fører til de største endringene i brystene. Det er da de gjør seg klare til å produsere melk, og vokser gjerne en del. Noen vokser ganske mye den første tiden etter fødsel når melken kommer for fullt også. Og med mindre man tar tabletter for å stoppe melken før dette, eller ikke får særlig melk, så slipper man ikke unna - selv om man velger å bruke flaske i ettertid. Dette er det hormoner som styrer.

Vil du ikke amme, får du tabletter som stopper melkeproduksjonen.

Skrevet

Ungen dør ikke av MME, bare tull og ekkelt og amme uansett, faen til hysteri.

Anonymous poster hash: fd432...3e7
Skrevet

Vil du ikke amme, får du tabletter som stopper melkeproduksjonen.

Ja, det var jo det jeg skrev? Men det hjelper ikke på alt som skjer med brystene under graviditeten, som er da det meste skjer.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...