AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #1 Skrevet 31. august 2013 Jeg har en venninne som ble mor for tre uker siden, hun er 22 år mens mannen er to år yngre, hun er relativt umoden og var nok ikke helt klar til å bli mor, men hun gjør sitt beste og jeg er sikker på at babyen har det bra, men det er noe jeg reagerer på. Jeg snakket med henne for en uke siden og da fortalte hun meg at hun har sluttet å amme. Helt i orden det, amming er ikke for alle. Det jeg derimot reagerte på var årsaken til at hun har sluttet å amme. Mannen (eller guttevalpen) har uttalt at han vil at hun skal slutte å amme, at det er det lureste og at amming vil føre til at hun får hengepupper. Hun har da hørt på gutten og har sluttet med ammingen på grunn av dette. Jeg ble satt ut og visste ikke hva jeg skulle si. Er det noe jeg i det hele tatt kan si for å få henne til å endre mening? Anonymous poster hash: 8d627...889
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 At det er graviditeten som fører til forandring i puppene, og ikke ammingen. "Skaden" har allerede skjedd, så hun kan like gjerne fortsette. Anonymous poster hash: 26783...c25 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Hva med at morsmelk er det beste for barnet?... Eller det som er nevnt ovenfor. Men hvorfor vil du overbevise henne om at hun skal begynne å amme igjen?Anonymous poster hash: d12c2...479
Teriyaki Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Dessuten er det ikke alle som får hengepupper. 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Amming er jo til det beste for barnet så jeg skjønner godt at TS vil ha henne til å amme igjen! Du kan jo forklare henne det som har blitt sagt her; at det ikke er ammingen i seg selv som gjør at man får hengepupper... og at morsmelken er kjempebra for babyen! At denne "guttevalpen" i tilegg bryr seg mer om dama får hengepupper enn at babyen får all den viktige næringen den trenger, sier jo bare hvor dum og umoden han er! Anonymous poster hash: 4cee0...c0f 5
Harlekin Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Dette er jo bare trist. Kan du ikke fortelle henne og HAM fakta - at det er graviditeten som ev. gir hengepupper, ikke ammingen? Dessuten, ikke alle får hengepupper, spesielt ikke de som er unge og ikke har så store pupper. Ellers håper jeg virkelig det vil gå bra med dem og barnet fremover. Det er ganske tydelig at de, spesielt mannen, ikke var klare for dette.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Herregud... Stakkars barn. En mor som hører på en guttevalp og ikke gjør det beste for barnet. Anonymous poster hash: a0d19...c70 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Amming er jo til det beste for barnet.Anonymous poster hash: 4cee0...c0f Amming er veldig bra for barnet men det er også andre supertopp meget gode fulldekkende næringsmidler fra apoteket til kr 3-900,- pr boks! F.eks. Neocate har aminosyrer som i morsmelken.Anonymous poster hash: 408f7...c99
Kosemose Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Jeg bekymrer meg ikke så mye over at barnet ikke skal ammes som at disse to virker utrolig umodne, uopplyste og egosentriske til å være foreldre. En mamma som setter babyens behov for morsmelk til side fordi barnets far(!) mener hun kan få hengepupper av det - jeg tenker med gru på hvilke andre valg de kommer til å ta for barnet sitt framover.. 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 ...og du kan sende henne en link av tråden. Hun tåler nok å lese at de var ikke klar for barn, og ikke er helt moden. Det er tross alt ikke vondt ment. Jeg hadde c-cup, ble gravid og gikk opp til e/f-cup under amming. Etter endt amming over ca et helt år, gikk puppene tilbake til c-cup, eneste forskjellen er at niplene ble større, og brystet er ikke like stram. Men de henger ikke i det hele tatt. Var 21-22 år. Anonymous poster hash: 7a1dd...4c2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Jeg har fått masse info av jordmor om hvor bra amming er, prating, brosjyrer, dvd +++ Trudde at alle fikk det. Veldig synd for barnet dette, at mora bryr seg mer om sine pupper og hva kjæresten sier enn å gi barnet den næringsrike melka. INGEN morsmelkerstatning er like bra som morsmelk. Anonymous poster hash: 0f604...ffe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå