Gå til innhold

Deres erfaringer med extensions damer (påsveiset)!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min store frustrasjon er at jeg har typisk nordisk hårtype, dvs tynt og "fint", mens jeg ønsker meg tykt, glinsende, rett asiatisk hårtype ;) Long shot, med andre ord.. :D Men- frisøren min har nå ymtet om extensions. Jeg kjøpte løshår en gang tidligere, som ble festet med clips, men det ble for mye styr å holde på med selv. Nå har jeg dessuten byttet hårfarge.

Jeg har alltid hørt at extensions som sveises på sliter noe vanvittig på håret (i tillegg til at det koster skjorta).. Spurte frisøren min om det og hun sa da at det spørs helt hvor bra man tar vare på håret sitt med extensions.. Det frister egentlig veldig å teste det, da jeg bruker en del tid på føning, rulling og spraying for å få et minimun av volum i fjonene mine. Men hadde vært gøy å høre andres erfaringer med dette, gode og dårlige!! Hvor lenge sitter de på? De vokser vel også ut etter noen måneder, å man da klippe dem av?

Anonymous poster hash: 8423f...5cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster helt sinnsykt. Kjenner ei som gjorde det, og der gjorde frisøren feil, så da hun skulle børste håret dagen etter så ble det en svær floke, så da måtte hun klippe av alt fordi frisørene nekta å gi tilbake pengene. Tror også det sliter på håret.

Anonymous poster hash: d1354...41b
Skrevet

husker ikke hvor lenge jeg hadde de på. men de varte lenge. det ble ikke stygt for jeg tok vare på det. men når jeg tok det av var mitt eget hår ikke så vakkert som det var før . jeg klipte av det slitte. å har spart som en annen idiot til langt hår igjen. mitt råd er : ikke gjør det!

Anonymous poster hash: 357e9...559
  • Liker 1
Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg stoler egentlig på denne frisøren, hun er vanvittig dyktig og brukes i ting som trinny og susannah-programmet osv, og er veldig erfaren!! Så jeg tenker det er rart hun foreslår dette til min hårtype om hun ikke er trygg på at det kan funke bra.

Men til du siste anonym: Hvor lenge tror du de satt på til deg? De vokser jo ut ca 1 cm i mnd så festene må jo synes etter en stund? må de klippes av da, når man skal ta dem av? er det håret der de har vært festet som blir slitt? Jeg har spart vel og lenge til langt hår så vil ikke risikere å måtte jafse av masse bare fordi sveisinga ødelegger det håret jeg så sårt trenger ;)

Anonymous poster hash: 2fa22...7df
Skrevet

Har brukt mye extensions med keratinfester - og tro meg - det sliter på håret uansett hvor flink du er til å ta vare på håret.. Da ville jeg heller forsøkt tapeexstensions..

Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg stoler egentlig på denne frisøren, hun er vanvittig dyktig og brukes i ting som trinny og susannah-programmet osv, og er veldig erfaren!! Så jeg tenker det er rart hun foreslår dette til min hårtype om hun ikke er trygg på at det kan funke bra.

Men til du siste anonym: Hvor lenge tror du de satt på til deg? De vokser jo ut ca 1 cm i mnd så festene må jo synes etter en stund? må de klippes av da, når man skal ta dem av? er det håret der de har vært festet som blir slitt? Jeg har spart vel og lenge til langt hår så vil ikke risikere å måtte jafse av masse bare fordi sveisinga ødelegger det håret jeg så sårt trenger ;)

Ikke gjør det hos frisør, grisedyrt og bortkastet (tar bare lang tid å feste, men trenger ikke noen ekspertise for å gjøre det, en venninne kan være like flink som frisøren).

Det din frisør nevner er sikkert keratin extensions, som smeltes inn i håret.

Disse sliter en del, ville heller tatt microring extensions (de som selges i nettbutikker er av akkurat samme kvalitet som de på ebay). Med microring kan man bare åpne de når håret har vokst litt og feste de lengre oppe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ALDRI startet med extensions! De aller fleste blir avhengige, og siden håret slites og tynt hår blir enda tynnere, er det et godt utgangspunkt for å måtte drive med det til man en dag ikke bryr seg om håret lenger.. (For min del nå over fem år og ingen utvei i sikte..).

Høres jo ut som dommedag det her, men jeg angrer så sinnssykt at jeg ikke unner andre det samme. Hadde fått ganske tynt hår etter sykdom, og taklet ikke å måtte bruke så lang tid på håret mitt hver dag, så tok punktextensions for rundt fem år siden. Holdt på med det i nesten fire år, og håret ble helt ødelagt og jeg fikk mye tynnere hår! For litt over et år siden byttet jeg til teip for å få tilbake det jeg hadde mistet, men håret har blitt enda tynnere! :sjokkert:Jeg kan virkelig aldri slutte for nå har jeg tynnere hår med extensions enn jeg hadde da jeg startet med det. Ikke greit for lommeboken heller...

Om man allerede sliter med at håret er tynt er ikke extensions en god løsning.. :omg:

Anonymous poster hash: 1f945...759
  • Liker 1
Skrevet

Ikke gjør det.

Jeg hadde tjukt, halvlangt hår for fire år siden. Satte på keratinfester hos dyktig frisør som kjente håret mitt godt. Uansett hvor bra du behandler det blir det slitt.

Jeg fulgte alle regler, og opplevde bare at håret mitt ble dårligere og dårligere -derfor ville jeg ha mer extensions.

Slik holdt jeg på i to år, og nå to år senere har jeg prøvd å bygge opp håret men det ser fortsatt ikke bra ut..

Jeg skulle ønske jeg hadde ro i rumpa for fore år siden til å bare ta vare på håret mitt ordentlig og spare.

Skrevet

Jeg ville ALDRI startet med extensions! De aller fleste blir avhengige, og siden håret slites og tynt hår blir enda tynnere, er det et godt utgangspunkt for å måtte drive med det til man en dag ikke bryr seg om håret lenger.. (For min del nå over fem år og ingen utvei i sikte..).

Høres jo ut som dommedag det her, men jeg angrer så sinnssykt at jeg ikke unner andre det samme. Hadde fått ganske tynt hår etter sykdom, og taklet ikke å måtte bruke så lang tid på håret mitt hver dag, så tok punktextensions for rundt fem år siden. Holdt på med det i nesten fire år, og håret ble helt ødelagt og jeg fikk mye tynnere hår! For litt over et år siden byttet jeg til teip for å få tilbake det jeg hadde mistet, men håret har blitt enda tynnere! :sjokkert:Jeg kan virkelig aldri slutte for nå har jeg tynnere hår med extensions enn jeg hadde da jeg startet med det. Ikke greit for lommeboken heller...

Om man allerede sliter med at håret er tynt er ikke extensions en god løsning.. :omg:

Anonymous poster hash: 1f945...759

Veldig enig i dette. Man blir på en måte "avhengig", fordi ditt eget hår blir styggere og tynnere uten exstensions. Etter 5 år MÅTTE jeg slutte, det lille håret jeg hadde igjen var så tynt, slitt og knekt over alt, så måtte klippe meg nesten helt kort og starte sparingen forfra igjen.. Har nå gått 1 år uten exstenson - og kuret, tatt kosttilskudd og alt av hårvennlige produkter ig tips, og først nå begynner håret mitt å bli sunt igjen og vokse..

Skrevet

Det vil dessverre uansett slite veldig på håret :(

Anonymous poster hash: 9393e...1d5

Skrevet

Ok,, takk for mange delte erfaringer.. ! Og det var vel egentlig ikke en eneste positiv erfaring her!! Så jeg tror jeg lar det bero,, Håret mitt er halvlangt og helt greit i tykkelse, men skulle gjerne hatt mye mer av det, bare. Ikke verdt å ofre det jeg har da.. Men vurderer nye clip-on extensions da, som kun festes med spenner.

Skrevet

Jeg anbefaler tapeextensions. Det sliter nok litt det også, men ikke i nærheten av så mye. Raskt å feste, og etter rundt et par måneder løsner man tapen bare og fester på nytt lenger opp. Dyrt, men :)

Skrevet (endret)

Jeg har kjempegod erfaring med det, og jeg ville gjort det igjen om jeg orket å ha et hår man må stelle veldig godt med. Det tok tid. Hadde det på i 6 mnd. Det så ut som mitt eget helt til siste slutt og grunnen til at jeg tok det av var fordi festene hadde vokst ut. Var veldig flink til å ta vare på det med god shampo, balsam og hårkur. Og når jeg tok det av så var håret mitt helt fint. Jeg har fra før tynt hår, og jeg opplevde ikke at det ble tynnere eller slitt - eneste som var rart var at hodet ble plutselig mye lettere :)

Jeg tok av festene mine hos en som spesialiserte seg på extensions, og hun sa det var mye rart ute og gikk, alt fra frisører som klipper av festene til de som tror at man skal børste dem ut... så hun syns ikke det var rart mange hadde dårlig erfaring med det.

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg anbefaler tapeextensions. Det sliter nok litt det også, men ikke i nærheten av så mye. Raskt å feste, og etter rundt et par måneder løsner man tapen bare og fester på nytt lenger opp. Dyrt, men :)

Signerer denne. Tape extension sliter ikke på mitt hår. Har brukt det fast i ett år og åtte måneder.

Skrevet

Jeg har hatt keratin to ganger og det slet en del på håret. Mistet en del hår, både underveis og når festene skulle løses opp (brukte limfjerner, men likevel).

Nå har jeg micro-ringer, det føles mye bedre. Disse er bare klemt rundt håret - de har ikke dratt med seg hår selv om jeg har mistet et par strenger. Ringene har vokst ut et par cm, men har ikke problemer med at det floker seg e.l.

Skrevet

Takk igjen dere!! Tape-extensions har jeg faktisk testet en periode, men synes ikke det ble sånn helt topp.. Følte også at dne spriten man brukte til å løsne tapen etset på håret og gjorde det blast.¨¨Microringer høres interessant ut. Er det små ringer som festes rundt en liten hårtjafs, langt inne? Blir ikke det vanskelig å gre hvis de vokser litt ut? SKulle tro man rev de ut, liksom. Og hva er de laget av? Hvordan festes de?

Jeg føler vel egentlig jeg har slått fra meg sveisehår nå,, men lurer bare på; hvordan fjerner man disse festene når de skal tas av? Må de klippes av?? i så fall er det jo definitivt en dårlig deal, da håret vil bli mye kortere...

Skrevet

Takk igjen dere!! Tape-extensions har jeg faktisk testet en periode, men synes ikke det ble sånn helt topp.. Følte også at dne spriten man brukte til å løsne tapen etset på håret og gjorde det blast.¨¨Microringer høres interessant ut. Er det små ringer som festes rundt en liten hårtjafs, langt inne? Blir ikke det vanskelig å gre hvis de vokser litt ut? SKulle tro man rev de ut, liksom. Og hva er de laget av? Hvordan festes de?

Jeg føler vel egentlig jeg har slått fra meg sveisehår nå,, men lurer bare på; hvordan fjerner man disse festene når de skal tas av? Må de klippes av?? i så fall er det jo definitivt en dårlig deal, da håret vil bli mye kortere...

Prøvde du tape satt på/fjernet av frisør? jeg merket ikke noe sånt fra limfjerneren. Den skal jo kun sprayes/has på akurat på teipen, for å løsne den fra håret. Skal også sies at det føles helt utrolig dårlig om noen har satt det på dårlig (det gjorde jeg først, hos frisør i Australia og det var helt usystematisk og rart satt på) fremfor om det blir gjort ordentlig og nøye av noen som kan det. Etter første gang jeg byttet ble det en helt annen verden :)

Skrevet

Hmmm nei- jeg bestilte løshår med tapefester på nettet, med sprit og det hele. Også hadde jeg en nabo som tidligere jobbet som frisør som satte de på og flyttet de for meg. Kan ikke huske at det var den helt store forskjellen i tykkelse heller, men det var det sikkert. Mulig det hadde vært en annen opplevelse med ordentlig utført jobb..

meneh- dette med kreatinfester og microring lurer jeg fortsatt på

TS

Skrevet

De bruker varme når de smelter festene på håret. Jeg brukte de i 2-3 år og betalte skjorta. Satt igjen med bare noen fjoner til slutt.

Skrevet

Microringer høres interessant ut. Er det små ringer som festes rundt en liten hårtjafs, langt inne? Blir ikke det vanskelig å gre hvis de vokser litt ut? SKulle tro man rev de ut, liksom. Og hva er de laget av? Hvordan festes de?

Micro-ringer er små ringer rundt en liten hårtjafs og en i-tip extension, langt inne ja. Synes dette bildet viser det godt. Jeg børster aldri håret mitt, men om jeg må så bruker jeg Tangleteezer - denne sliter ikke på noe, og lar extension-festene være i fred. Ellers grer jeg håret litt med fingrene. Når de har vokst ut nok er det bare å åpne ringene og flytte opp håret/festene. Ringene er laget av metall og plastikk, jeg vet dessverre ikke noe mer spesifikt.

Når man skal fjerne keratin-fester bruker man limfjerner før man forsøker å fjerne de forsiktig. Det skal ikke være nødvendig å klippe de av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...