Gjest celine Skrevet 25. april 2004 #1 Skrevet 25. april 2004 :klø: Noen som har giftet seg borgerlig her? Tenker på en liten, privat seremoni kun for to. Minimalt med oppstyr og fullstendig blottet for tradisjoner og ting man gjør kun fordi det er "slikt man gjør" når man gifter seg... Angrer dere på måten dette ble gjennomført på, og hvordan reagerte venner og familie? Tenker nemlig selv på et slikt bryllup og søker andres erfaring med dette.. Vil ha noe som blir bare vårt minne som betyr noe for oss og ikke involvere utenforstående. (kanskje en bryllupsreise et stille sted...?) :klem2: Det er jo tross alt vi som skal gifte oss og det har ingenting med noen andre å gjøre.. Er vi sære eller egoistiske? Celine (uerfaren med slikt.. ) PS: Please.. setter pris på ærlige meninger her ! :fy:
Veronal Skrevet 25. april 2004 #2 Skrevet 25. april 2004 Vi giftet oss borgerlig, hadde en liten og privat seremoni og angrer overhode ikke på det. Vi fikk drømmebryllupet! Spiste fiin middag på restaurant etterpå med forloverne, og reise etter noen dager til våre foreldre og fortalte i tur og orden at vi hadde giftet oss. Ingen sure miner overhode, kanskje fordi de er vant til at vi vet hva vi vil og gjør som vi vil. Et par uker etterpå hadde vi fest i heimen med venner som fikk nyheten på festen. Ikke la noen eller noe presse dere til en bryllupsfeiring som ikke er slik dere ønsker det!
julibrud 2004 Skrevet 25. april 2004 #3 Skrevet 25. april 2004 Pappa og stemora mi gjorde det slik i fjor ingen viste om det. De hadde ikke lyst på et stort bryllup og viste at det eneste måten å gjøre det rolig og stille var på denne måten. Ble selvfølgelig overaska men gjorde ikke noe. De hadde snakka om giftemål de siste 5 åra men det hadde ikke blitt noe av det. Så vist dere ønsker det slik synes jeg dere skal gjøre det det. :-) Lykke til
droopseley Skrevet 25. april 2004 #4 Skrevet 25. april 2004 Vi har tenkt samme tanken, da vi også skal gifte oss borgelig. En ting hadde vi klart, vi ville ikke stå hos byfogden.. Derfor har vi bestemt oss for å reise til tobago el jamaica bare vi to å gifte oss der. Så skal vi ha en middag med familie og venner når vi kommer hjem. Jeg synes absolutt ikke det er egoistisk å gjøre det alene. Det er jo tross alt en feiring av kjærligheten mellom dere to, ikke resten av flokken. At de reagerer får være dems problem mener jeg, og viser mer egoistiske tendenser (!). Om det er sært, tja.. det vil jeg si. Så lenge det er noe som bryter med tradisjoner synes jeg det. Men det er positivt sært :D Hos oss kommer det ikke som noe sjokk. Vi har alltid valgt utenom tradisjonene. Familien tror vel neppe at vi skal gifte oss i det hele tatt. Go for it!! :D
Gjest gjesta Skrevet 25. april 2004 #5 Skrevet 25. april 2004 Vi ønsket å gifte oss, men vi ønsket ikke noe storslått kirkebryllup. Vi pakket sekken og dro avgårde - giftet oss i en by i utlandet. Vi hadde en kjempefin helg, kun noen få personer var med oss og når vi kom hjem hadde vi venne- og familiefest.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. april 2004 #6 Skrevet 25. april 2004 Min mor og far giftet seg for tre år siden (etter over 20 års samboerskap). De gjorde det borgerlig, og bare jeg, Bjørnemannen og forloverne visste om det på forhånd. Bestemødrene mine visste det ikke før de leste annonsen i avisen De var de eneste som ble fornærma for at de ikke fikk vite om det før. Alle andre tok det veldig pent.
Gjest Poirot Skrevet 25. april 2004 #7 Skrevet 25. april 2004 Var forlover i et hemmelig bryllup (dvs noen visste om det, men de fikk ikke komme). Var en fin seremoni og høytidelig stemning, selv om vi kun var 4 personer tilstede.
Scorpina Skrevet 25. april 2004 #8 Skrevet 25. april 2004 .....Er vi sære eller egoistiske? Celine (uerfaren med slikt.. ) PS: Please.. setter pris på ærlige meninger her ! :fy: Nei, hvorfor er det SÆRT fordi dere går utenom "normalen"?! Man er da frie mennesker som (takk og pris) får gjøre hva man vil mht giftemål her i landet. Egoistisk? Nei...dere sparer bl.a MASSE penger på å gjøre det på den måten. At dere velger det slik - ja, det gjør dere BARE rett i!! Så sånn er det med DEN saken!! Min sambo og jeg gifter oss borgelig. Vier oss i Tinghuset her i byen. Tante ble litt paff (hun er læstadianer) men er liiiiivredd for å trå noen på tærne (les: meg) og syntes det uansett var veldig hyggelig å høre at vi skal gifte oss. Hun spurte dog om hun kunne komme til Tinghuset. Måtte jo spørre henne om hun ville ha kommet hvis det f.eks sto "Elverhøy kirke" i invitasjonen....og det svarte hun bekreftende på. Vel, det er akkurat det samme her vettu, bare at her sier vi ikke ja overfor Gud og Jesus fordi vi er ikke sånn kristne som dere, svarte jeg og humret litt. Med det sagt - jeg kunne sagt ja til min kjære på en FJELLTOPP omså...det er festen ETTERPÅ med venner og de vi holder kjær som betyr MER for oss Apropos...har nettopp gjort ferdig bordkortene og de blir bare såååå lekre *gleder seg masse* Så, celine - gjør som DERE vil!! Og, hva DERE føler er riktig for DERE (ikke en skokk med venner/familie) Blir noen surte/snurtne, vel så får de pinadø bare BLI snurtne (mener nå jeg da)
Gjest Poirot Skrevet 25. april 2004 #9 Skrevet 25. april 2004 Sakl sies at jeg vet om flere foreldre som er blitt svært skuffet når de får vite om bryllup i etterkant. I det bryllupet jeg var i fikk foreldrene vite om det i forkant. De syntes det var trist å ikke få lov til å komme, men klarte fint å akseptere det.
Brumm Skrevet 26. april 2004 #10 Skrevet 26. april 2004 Hei! Vi har valgt et sånt bryllup! Gifter oss i all hemmelighet den 28 mai (vel, "alle" her på KG vet det, men ingen IRL...) , bestiller annonse i avisen til dagen etter, ringer foreldre og søsken etter vielsen for å fortelle den for oss gode nyheten! (At min svigermor ikke synes det er en god nyhet, gjør det jo bare ekstra aktuelt å ikke fortelle noe på forhånd.) Vi planla det store bryllupet for to år siden, men det ble av forskjellige grunner avlyst, nå er det viktigere å bli gift og bli oss to, enn å arrangere en stor fest. Derfor har vi valgt denne varianten. Skulle gjerne reist utenlands og gjort det, men p.g.av lang ventetid enkelte steder, blir det en seremoni på tinghuset, med to vitner vi har lånt fra kontoret der, og oss to. Og det eneste vi har lagt til i seremonien, er å sette på ringer. (Jeg får rååålekker giftering!!) Tror det blir bra jeg, vi gleder oss i hvertfall! Lykke til, kan komme med mer referat på reaksjoner o.l, når alt er overstått!!
frosken Skrevet 26. april 2004 #11 Skrevet 26. april 2004 Du bør vite på forhånd at mange foreldre og besteforeldre blir skuffet over å ikke kunne dele en så viktig dag med brudeparet. Ikke fordi de forventer en stor fest, kirkebryllup og hele greia, men fordi de synes det er hyggelig å overvære sermonien - i alle fall kunne komme med gratulasjoner og vite at det skjer. Jeg kunne ha giftet meg uten andre tilstede, men jeg hadde aldri gjort det uten å informere foreldre, besteforeldre og søsken på forhånd. Jeg vet at om jeg hadde ønsket å ha sermonien bare for oss to hadde de respektert det likevel.
Tosca Skrevet 26. april 2004 #12 Skrevet 26. april 2004 Vi har kun invitert foreldre og forlovere m/partner til vielse og middag. Det er søsken på begge sider som er litt sur, men det får nå så være. Vi har iallefall informert de på forhånd, slik at de vet hva opplegget er. Det er litt verre å si det i etterkant synest jeg.
Gjest Xavia Skrevet 26. april 2004 #13 Skrevet 26. april 2004 Vi ønsket å gifte oss' date=' men vi ønsket ikke noe storslått kirkebryllup. Vi pakket sekken og dro avgårde - giftet oss i en by i utlandet. Vi hadde en kjempefin helg, kun noen få personer var med oss og når vi kom hjem hadde vi venne- og familiefest.[/quote'] Hvordan går man frem for å gifte seg i en by i utlandet? Hvem må man kontakte?
Gjest Madam Felle Skrevet 26. april 2004 #14 Skrevet 26. april 2004 Vi gifter oss på den måten vi ønsker og ikke for at det er slik tradisjonen er. Men vi gifter oss i kirken og skal ha familie og venner samlet til fest etterpå, men det er fordi det er slik vi ønsker det, og ikke for at det er forventet av oss.
minniepus Skrevet 26. april 2004 #15 Skrevet 26. april 2004 Vi gifter oss på den måten vi ønsker og ikke for at det er slik tradisjonen er. Men vi gifter oss i kirken og skal ha familie og venner samlet til fest etterpå' date=' men det er fordi det er slik vi ønsker det, og ikke for at det er forventet av oss.[/quote']
Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2004 #16 Skrevet 26. april 2004 Min tante og onkel gjorde dette. Familien ble nok litt overrasket forst, og syntest det var rart...men paa min onkels side ble det ingen sure miner. Tror min tantes familie ble sure... Clea
Maja04 Skrevet 26. april 2004 #17 Skrevet 26. april 2004 Det har vel vært oppe til diskusjon flere ganger her inne det med hemmelige bryllup, og jeg vet at flere i min familie hadde blitt ganske skuffa og lei seg hvis de ikke fikk ta del i, eller langt verre ikke fått vite om det på forhånd, bryllupet vårt. At dere ønsker et lite bryllup med en privat seremoni må jo være akseptabelt, og det er da langt fra sært!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå