AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #1 Skrevet 31. august 2013 Jeg leser av og til her og har notert meg at folk føler så mye, og kanskje til tider legger i for mye følelser. Resultatet er tvilsomt, eller er på grensen til det hva man kan kalle for creepy greier. Hva med å la fornuften overta litt, la det få lov til å vinne over følelsen(e) man har og bare move on? Det er det jeg gjør daglig, jeg lar fornuften vinne og det jeg måtte ha av følelser bare drukner jeg, brutalt, men er veldig effektivt fordi det sparer meg for lang tid med (unødvendige) følelsesmessige berg-og-dal-baner og slitasjer. Det er hardt, og er veldig tøft når jeg bestemmer meg å kutte tvers over og å bare "glemme" følelsene jeg bærer på, men det gir meg mindre hodebry, magetrøbbel og slitasjer i følelseslivet. Folk kunne, med fordel, høre litt mer på fornuften over følelser av og til, for det fornuften forteller deg - det er som oftest det riktige. Følelser er av og til små forrædere som ikke helt spiller på lag med verten som bærer disse. Gid det hadde eksistert ikke-føl-noe-som-helst-piller på markedet, det tror jeg veldig mange kunne ha trengt en og annen gang utfra innleggene jeg har og fortsatt leser her på KG. Anonymous poster hash: bbb70...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #2 Skrevet 31. august 2013 Jeg kunne tenkt meg å blitt en mann. Bare brydd meg om meg selv og mine behov, ingen bekymringer. Anonymous poster hash: c5ac8...a33 5
Gjest pilldorf Skrevet 31. august 2013 #3 Skrevet 31. august 2013 Hm. Det kan nesten høres ut som du har gått gjennom et brudd og er gjerne godt inn i sørgeprosessen allerede. Og det er klart at du ikke ønsker å føle på følelsene da. Naturligvis blir selv det fornuftigste å ikke like de ( triste ) følelsene. Hehe. Neida, jeg bare tøyser. Dessuten er det relativt individuelt om hvordan en opplever følelsene sine generelt. Og da sier også fornuften sin, ut i fra erfaringen sin, hva en ønsker å gjøre med følelsene sine.
Botch Skrevet 31. august 2013 #4 Skrevet 31. august 2013 Jeg kunne tenkt meg å blitt en mann. Bare brydd meg om meg selv og mine behov, ingen bekymringer. Anonymous poster hash: c5ac8...a33 Ja, det er ganske behagelig å være en robot. 1
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2013 #5 Skrevet 31. august 2013 Hvordan klarer du å glemme følelser TS? Skulle gjerne lært teknikken føler for mye
Gjest pilldorf Skrevet 31. august 2013 #6 Skrevet 31. august 2013 Dette gjelder ikke nødvendigvis deg da, TS, men folk med en antisosial personlighetsforstyrrelse har som kjent ikke helt det samme følelseregisteret som andre perifere normale mennesker.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #7 Skrevet 31. august 2013 Dette gjelder ikke nødvendigvis deg da, TS, men folk med en antisosial personlighetsforstyrrelse har som kjent ikke helt det samme følelseregisteret som andre perifere normale mennesker. Nei, jeg har ingen slik diagnose, og ingen andre slags diagnoser heller Jeg har bare nok lært meg å la følelser komme i bakgrunnen, og la fornuften styre. Jeg har sett hva folk har vært i stand til å gjøre av utrolig dumme ting fordi de følte så mye, og resultatet var vel tja, hva skal vi kalle det: avskremmende. Og jeg har bare ikke lyst til å ende opp i en situasjon hvor jeg må unnskylde meg, føle meg utrolig dum på grunn av oppførselen for en eller annen greie som nå er blitt en ubetydelig bagatell, forklare meg etc. Så når jeg ser folk som lar seg bli overmannet eller styrt av følelser, og som havner i dumme og pinlige situasjoner, så lagrer jeg det i hodet mitt til senere bruk. Det er en effektiv metode. Så det er ingen diagnose med i bildet, bare en veldig selvlært metode til å "flate" ut følelsesmessige reaksjoner. Anonymous poster hash: bbb70...a0a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #8 Skrevet 31. august 2013 En klok kvinne sa en gang til meg, bare fordi man føler noe betyr ikke det at det er riktig. Det er lettere sagt enn gjort å skru av følelsene, for følelser kan være ganske sterke. Men klarer man å synkronisere fornuften med følelesene, så sparer man seg mye tull her i livet. Det er min filosofi Anonymous poster hash: cfa93...282
Gjest Klaraklok Skrevet 31. august 2013 #9 Skrevet 31. august 2013 Grav ned følelsene til vannet renner over. Så møter man veggen og må til psykolog. En smart psykolog sa engang, skriv ned følelsene dine. Det som plager deg, og så kast det i søpla Når man henger her inne, så må man faktisk regne med at kg er søppelbøtta.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #10 Skrevet 31. august 2013 Ingen mennesker har egenskaper som lar dem glemme/kutte ut følelser. Mange påberoper seg denne egenskapen, men det er selv-manipulasjon. Følelsene sitter der uansett - før eller senere må man konfronteres med dem! Anonymous poster hash: 3d759...820
Gjest pilldorf Skrevet 31. august 2013 #11 Skrevet 31. august 2013 Nei, jeg har ingen slik diagnose, og ingen andre slags diagnoser heller Jeg har bare nok lært meg å la følelser komme i bakgrunnen, og la fornuften styre. Jeg har sett hva folk har vært i stand til å gjøre av utrolig dumme ting fordi de følte så mye, og resultatet var vel tja, hva skal vi kalle det: avskremmende. Og jeg har bare ikke lyst til å ende opp i en situasjon hvor jeg må unnskylde meg, føle meg utrolig dum på grunn av oppførselen for en eller annen greie som nå er blitt en ubetydelig bagatell, forklare meg etc. Så når jeg ser folk som lar seg bli overmannet eller styrt av følelser, og som havner i dumme og pinlige situasjoner, så lagrer jeg det i hodet mitt til senere bruk. Det er en effektiv metode. Så det er ingen diagnose med i bildet, bare en veldig selvlært metode til å "flate" ut følelsesmessige reaksjoner.Anonymous poster hash: bbb70...a0a Hyggelig å høre at du ikke har fått noe slikt diagnosert. Og jeg sa jo at det ikke nødvendigvis gjelder deg. For tenk hvis dét stemte da, og vi hørte på rådene dine. Hva hadde det sagt om oss ?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #12 Skrevet 31. august 2013 Grav ned følelsene til vannet renner over. Så møter man veggen og må til psykolog. En smart psykolog sa engang, skriv ned følelsene dine. Det som plager deg, og så kast det i søpla Når man henger her inne, så må man faktisk regne med at kg er søppelbøtta. Jeg har faktisk veldig stort utbytte av en god del av tilbakemeldingene jeg får her på KG. Mange kloke mennesker, og det er alltid noen som vet akkurat hva jeg gjennomgår nå. Det trenger jeg, og er takknemmelig for at jeg kan få innspill her. Anonymous poster hash: c5ac8...a33
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #13 Skrevet 31. august 2013 Hvilke piller tar du ts? Valium? Har hørt at det gjør deg helt nummen og flat følelsesmessig. Men dumme legen vil ikke gi dem til meg Anonymous poster hash: f68fb...fbb
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #14 Skrevet 31. august 2013 Både valium og antidepressiva gjør en noe avstumpet og nummen uten noe god kontakt med følelsene sine. Heroin og forsåvidt. Anonymous poster hash: ac925...cd6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #15 Skrevet 31. august 2013 Jeg har faktisk veldig stort utbytte av en god del av tilbakemeldingene jeg får her på KG. Mange kloke mennesker, og det er alltid noen som vet akkurat hva jeg gjennomgår nå. Det trenger jeg, og er takknemmelig for at jeg kan få innspill her. Anonymous poster hash: c5ac8...a33 Vel, det hadde kanskje vært greit å understreke at du ikke er meg (ts) for slik som du skriver, så kan en fort få det inntrykket... Anonymous poster hash: bbb70...a0a
Hapa Skrevet 31. august 2013 #16 Skrevet 31. august 2013 Personlig gjør jeg det stikk motsatte av hva TS beskriver, jeg prøver å leve i nuet og lar ofte magefølelsen avgjøre hva jeg skal si og gjøre. Alt annet høres kjedelig og avstumpet ut i mine ører. Jeg ønsker å leve, ikke bare eksistere...
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #17 Skrevet 31. august 2013 Hyggelig å høre at du ikke har fått noe slikt diagnosert. Og jeg sa jo at det ikke nødvendigvis gjelder deg. For tenk hvis dét stemte da, og vi hørte på rådene dine. Hva hadde det sagt om oss ? Tja? Kanskje at dere nedvurderer mennesker med diagnose? Er jo ikke slik at mennesker med diagnose er helt avstengt fra det med å kunne gi råd, innenfor visse rammer da, selvfølgelig. Og kanskje er det nyttig av og til å få råd fra mennesker med (psykiske) diagnoser. Kanskje til og med mye mer nyttige enn all verdens pyskologer og psykiatere. Anonymous poster hash: bbb70...a0a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #18 Skrevet 31. august 2013 Hvilke piller tar du ts? Valium? Har hørt at det gjør deg helt nummen og flat følelsesmessig. Men dumme legen vil ikke gi dem til meg Anonymous poster hash: f68fb...fbb Både valium og antidepressiva gjør en noe avstumpet og nummen uten noe god kontakt med følelsene sine. Heroin og forsåvidt.Anonymous poster hash: ac925...cd6 Holder meg langt unna kunstige stoffer, dere burde oppsøke hjelp om dere har et narkotikaproblem (eller pilleproblem). Anonymous poster hash: bbb70...a0a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #19 Skrevet 31. august 2013 Både valium og antidepressiva gjør en noe avstumpet og nummen uten noe god kontakt med følelsene sine. Heroin og forsåvidt.Anonymous poster hash: ac925...cd6 Høres deilig ut. Anonymous poster hash: f68fb...fbb
Gjest pilldorf Skrevet 31. august 2013 #20 Skrevet 31. august 2013 (endret) Tja? Kanskje at dere nedvurderer mennesker med diagnose? Er jo ikke slik at mennesker med diagnose er helt avstengt fra det med å kunne gi råd, innenfor visse rammer da, selvfølgelig. Og kanskje er det nyttig av og til å få råd fra mennesker med (psykiske) diagnoser. Kanskje til og med mye mer nyttige enn all verdens pyskologer og psykiatere.Anonymous poster hash: bbb70...a0a Nei. Men en person med en slik diagnose ville nok følt det sånn og ment det selv naturligvis. Men det er som regel mangel på en sunn fornuft hos dem og da. Endret 31. august 2013 av pilldorf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå