AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #1 Skrevet 31. august 2013 Noen folk er mer frempå enn andre. Andre er mer forsiktig og gjerne litt mer laidback, naiv og/eller lite selvhevdende. Lurer på om dere føler dere "forbigått" i ulike situasjoner, enten det er av familiemedlemmer, kollegaer, venner eller andre. Et eksempel er en kompis. Jeg trener jevnt for å gå ned i vekt og passer på det jeg spiser. Jeg har brukt det siste halvannet året på uttalige fjellturer, sykkelturer osv osv. Kompisen min gjør sjelden noe, og er superflink til å snakke om seg selv, selv om det ikke er annet enn prat hvor han sier han er så flink. Vi begge var invitert til å snakke om kosthold / trening/ motivasjon på et kurs som holdes av et helseforetak. Jeg ble i siste liten nødt til å melde avbud. Kompisen min som ikke kan vise til noe særlig livsstilsendring eller resultater, bruker min erfaring, mine ideer og holder et glimrende foredrag. Han får selvfølgelig mye ros og oppmerksomhet og blir invitert igjen. Det som er iriterende er at han ikke har forandret livet sitt i noe særlig grad, men flyter på andres erfaringer. Jeg er ikke misunnelig, men merker at jeg syns det er kjipt når det lønner seg for andre å ikke gjøre jobben selv. Jeg har flere andre eksempler fra mitt liv som også viser det samme. Andre utnytter meg, eller andre som er mer frempå, frekkere osv, blir lagt merke til på jobben. Arbeidshesten jeg som er mer hjelpsom og alltid står på, alltid stiller opp, blir forbigått., Mens noen som gjør noe bra en eneste gang, blir skrytt opp i skyene. Noen andre som opplever å bli forbigått, oversett eller utnyttet ? Anonymous poster hash: 6df32...036
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Noen folk er mer frempå enn andre. Andre er mer forsiktig og gjerne litt mer laidback, naiv og/eller lite selvhevdende. Lurer på om dere føler dere "forbigått" i ulike situasjoner, enten det er av familiemedlemmer, kollegaer, venner eller andre. Et eksempel er en kompis. Jeg trener jevnt for å gå ned i vekt og passer på det jeg spiser. Jeg har brukt det siste halvannet året på uttalige fjellturer, sykkelturer osv osv. Kompisen min gjør sjelden noe, og er superflink til å snakke om seg selv, selv om det ikke er annet enn prat hvor han sier han er så flink. Vi begge var invitert til å snakke om kosthold / trening/ motivasjon på et kurs som holdes av et helseforetak. Jeg ble i siste liten nødt til å melde avbud. Kompisen min som ikke kan vise til noe særlig livsstilsendring eller resultater, bruker min erfaring, mine ideer og holder et glimrende foredrag. Han får selvfølgelig mye ros og oppmerksomhet og blir invitert igjen. Det som er iriterende er at han ikke har forandret livet sitt i noe særlig grad, men flyter på andres erfaringer. Jeg er ikke misunnelig, men merker at jeg syns det er kjipt når det lønner seg for andre å ikke gjøre jobben selv. Jeg har flere andre eksempler fra mitt liv som også viser det samme. Andre utnytter meg, eller andre som er mer frempå, frekkere osv, blir lagt merke til på jobben. Arbeidshesten jeg som er mer hjelpsom og alltid står på, alltid stiller opp, blir forbigått., Mens noen som gjør noe bra en eneste gang, blir skrytt opp i skyene. Noen andre som opplever å bli forbigått, oversett eller utnyttet ? Anonymous poster hash: 6df32...036 Man blir ofte utnyttet om man er for hjelpsom og stiller for mye opp. Man kan også bli utsatt for at noen stjeler ens rapporter f.eks og legger de frem som sin egen. Det var kanskje i boken Sjarmør og tyrann jeg leste det.
Gjest pilldorf Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Rapporter? Eller historier? Og sier at en selv har opplevd dem i stedet? Men i stedet for å oppleve noe, bare forteller man om dem, og så går man ikke noen steder egentlig heller. Da blir man forbigått eventuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå