Elisabeth7 Skrevet 31. august 2013 #1 Skrevet 31. august 2013 Jeg lurer på om noen har noe tips til hvor det kan være lurt å kjøpe leilighet i Oslo. Jeg tenker litt på trygghet, nærme buss/trikk/tbane osv. Jeg bor på Sagene og trives veldig godt, men vil gjerne vite om hvordan det er å bo andre steder i Oslo
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Tonsenhagen!! Og omegn, som årvoll, Lofthus, Disen.. Nærme bussen her, 31-, 33-, 22- og 25-bussen går her oppe, 31 hvert 5. min. Herlig område, det er som en grønn,stille grend i selve byen, helt inntil marka- som er helt fantastisk. Og det som er genialt er at selv om man bor fredelig, grønt, stille og trygt, så er det rimelig kort vei til sentrum. et kvarter med bussen. Skal du bo like grønt og nærme marka på øst- eller vestkanten må du ganske mye lengre ut fra sentrum, sånn i avstand. Fantastisk sted for barn å vokse opp også, fin blanding av folk. Mye unge par med barn, gjerne med høyere utdanning og området har vel landets største tetthet av sprekinger (en vei her oppe har flest påmeldte i landet på Birken) Bakdelen er at det er ganske dyrt her, spesielt for større leiligheter og rekkehus (som det er manko på). Mindre leiligheter kan man få til en grei pris. Anonymous poster hash: 2397d...863
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Å da kan du se appen som er gjort om til en bank. Anonymous poster hash: 90003...707 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Å da kan du se appen som er gjort om til en bank. Anonymous poster hash: 90003...707 Haha helt sant. Reklamen fra Tonsenhagen torg Anonymous poster hash: 2397d...863
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Enig i AB over her som nevner Tonsenhagen og Årvoll. Fantastisk fint sted.Anonymous poster hash: 5fba1...b84
Elisabeth7 Skrevet 6. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2013 Tusen takk for svar tror det området blir i litt dyrt for meg men går jo ann å se
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Mindre leiligheter i det området kan være rimelig, prisene varierer faktisk mye mellom ganske korte avstander her oppe... Men ja, det er generelt stive priser.. Anonymous poster hash: 2397d...863
Elisabeth7 Skrevet 8. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 8. september 2013 Ja så bra, kan jo som sagt se der også Ingen andre forslag på hvor det kan være fint å bo og ikke så veldig dyrt?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 st. hans haugen er også fin å bo ved Anonymous poster hash: 3146f...042
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 Synes Sagene er veldig bra, skulle jeg flyttet igjen kunne jeg tenkt meg rundt der eller Bjølsen. Eller St.Hanshaugen. Nå bor jeg nesten på Sagene da (Ila), så jeg er jo litt farget av det da Men trives fryktelig godt her. Har bodd nede i sentrumsgryta tidligere, nær legevakta, det vil jeg iallefall ikke gjøre igjen. Det var praktisk med tanke på nærhet til alt man trenger og jeg var ikke noe redd selv om jeg vet mange hater strøket av den grunn, men det var bare ikke noe fint eller trivelig der. Ikke et miljø eller en sjel på en måte. Anonymous poster hash: ff4a5...76e
Wolfmoon Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 (endret) Jeg bor nå på Tveita/Hellerud og trives veldig godt her. I dag har jeg vært en tur i Østmarka og gått tur, ikke lange biten før man er inne i marka. Og til vanlig bor jeg i et borettslag som er stille og rolig, med under 10 min å gå til banen på Tveita eller Hellerud, og derfra noe sånt som 12 min ned til byen. Også greie priser på leiligheter her. Hadde jeg hatt ubegrenset med penger, så hadde jeg bodd på Rodeløkka, men siden det ikke er aktuelt, så ble det her. Trives veldig godt Endret 8. september 2013 av Wolfmoon
Elisabeth7 Skrevet 8. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 8. september 2013 Tusen takk for svar, da har jeg noen gode tips fremover
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Det finnes også flere fine steder langs t-bane 3 østover. Noen har jo nevnt Tveita og Hellerud, men jeg vil også slå et slag for de andre stoppene på denne linjen -selv helt ned til Mortensrud Det tar ikke så altfor lang tid inn til sentrum fra de ulike stoppene, og bor man nær Mortensrud, Ljan, Hauketo, er jo toget på Oslo S i løpet av ti minutter. Nær butikk, fine områder og gode kollektivmuligheter. Anonymous poster hash: 1eee6...6ab
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Jeg stortrives på Stovner. Grønt og fint, endeløse mengder gang- og sykkelveier, kort vei til marka, Stovner senter har det meste du skulle ønske og det er så mange som har fordommer mot å bo her at boligprisene er sjarmerende lave.Anonymous poster hash: 1750a...f9a
Gjest Anubiel Skrevet 10. september 2013 #15 Skrevet 10. september 2013 Jeg solgte nettopp leiligheten min på Lindeberg. Trivdes godt der, grønt og fint, veldig rolig nabolag. Var som å bo i en liten småby, men med umiddelbar nærhet til t-banen så var du i byen på et blunk. Prisene er fortsatt greie der, selv om de også der har økt mye de siste årene. På Lindeberg er det også for det meste små blokker, dvs. på fire til syv etasjer, samt rekkehus. Så du får ikke samme drabantby betongblokk feelingen som på f.eks. Trosterud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå