AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #1 Skrevet 31. august 2013 Hei, har en storebror som er blitt veldig forkjølet i hus og en i omgangskretsen som har hatt falsk krupp. Har inntrykk av at det ikke nødvendigvis smitter? Men i såfall, kan det være fare for at lillebror på åtte uker får det? Huff, ikke hyggelig med syke barn, og i allefall ikke falsk krupp!Anonymous poster hash: 83790...8fb
Stinelin Skrevet 31. august 2013 #2 Skrevet 31. august 2013 Jeg vet ikke, men har inntrykk av at det bare er enkelt barn som får falsk krupp. Legen min forklarte at man kan ha virus uten å få falsk krupp, det er de med tettest luftveier/ lettest for å hovne opp, som får det.
vimsefrøken Skrevet 31. august 2013 #3 Skrevet 31. august 2013 Falsk krupp er ikke smittsomt. Men man har lettere for å få det dersom man er forkjølet f.eks, hvis man er disponert for det. Jeg har en sønn som har hatt falsk krupp gjennom hele oppveksten. Han får det som regel på våren, høsten, og når det er veldig kaldt dersom han blir forkjølet. Datteren min har aldri hatt dette. Og dette er noe man "vokser av seg" når man blir større. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #4 Skrevet 31. august 2013 Det er ikke smittsomt!Anonymous poster hash: 55f76...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #5 Skrevet 31. august 2013 Falsk krupp er ikke smittsomt. Min fikk det mer som et anfall - kom plutselig at han ikke fikk puste. Hadde bare vært litt småsnørrete dagen før. Faren hadde heldigvis sett en baby ha det før, og holdt hodet kaldt og gikk ut på trappa med den lille. Det hjelper med kjølig luft. Ga seg etter et par runder rundt huset - mon tro hva naboene tenkte der gubben trava rundt huset i bare t-skjorta og boxer og skrikende baby i armene Mannen har vel aldri vært så sexy som da Anonymous poster hash: 6e878...7f4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå