AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #1 Skrevet 31. august 2013 Skjønner at mitt lille budsjett knekkes fullstendig de dagene typen er på besøk. Han spiser meg virkelig ut av huset, feks et helt brød med diverse pålegg, 1-2 pakker kjøttdeig kun til ham ved taco, osv. Der jeg spiser 2-4 kjøttkaker, spiser han opptil 10. Når jeg er hos ham så merker ikke han det på budsjettet sitt da jeg er småspist og dessuten handler jeg også når jeg er hos ham, når han er her, bare spiser han ut kjøleskapet, og når det er tomt, går jeg og handler. Nå lurer han på å flytte sammen og sier vi har felles økonomi hvor vi deler på alt. Ser for meg at matbudsjettet mitt øker fra 1500-2000 bare for meg, til 5000 pr pers. ................ Anonymous poster hash: dfce7...e7d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #2 Skrevet 31. august 2013 Del på å handle når han er på besøk med deg da vel. Krev at han betaler. Om han spiser så sinnsykt mye som du sier her så hadde det vært et krav at han betalte mer på matbudsjettet om dere flytter sammen. Anonymous poster hash: 18d56...7a6 12
Teethgrinding Skrevet 31. august 2013 #3 Skrevet 31. august 2013 Kjør 30/70 eller 20/80. Det er helt fair om han spiser som en dundre mens du nibbler på en skalk. 1
Nephthys Skrevet 31. august 2013 #4 Skrevet 31. august 2013 Ville nok foreslått å dra sammen og handler når han er på besøk slik at han er litt mer bevisst på forskjellene. Eller rett og slett ikke handle inn mer enn til to personer, og minne om at det skal være igjen nok til deg også.... Er litt i samme situasjon. Har bodd med en som spiser MYE mer (og dyrere) enn meg. Vi handler mer eller mindre inn til oss selv foreløpig, selv om vi selvfølgelig handler inn til felles'en på felles konto. Er greit å få litt oversikt over egent forbruk før man skal dele budsjett!
Gjest tsejG Skrevet 31. august 2013 #5 Skrevet 31. august 2013 2 TO pakker kjøttdeig, bare til han, til tacos, et helt brød til frokost, og 10 kjøttkaker til middagen??? Dette sier meg at denne fyren kommer til å ruve i terrenget etterhvert, noe du jaggu også bør ta med i beregninga vedr. å flytte sammen... Det er jo ikke i nærheten av normalt engang, det matinntaket der!
Silfen Skrevet 31. august 2013 #6 Skrevet 31. august 2013 Hvilken normal person spiser to pakker kjøttdeig? Her holder en til hele familien. 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #7 Skrevet 31. august 2013 Det er vel normalt å forlange at han kjøper inn mat til dere om han spiser opp nesten alt. Si med en spøk "Nå har du spist opp alt innholdet i kjøleskapet, så nå må vi nesten på butikken å kjøpe nytt!". Også tar du han med deg, setter varene på båndet, går forbi kassen og spør om pose. Så begynner du å pakke varer mens han betaler. Eller så får du bare si rett ut at fordelingen blir feil siden han spiser utrolig mye mer enn deg. Anonymous poster hash: 48211...f11 5
Gjest Coolaid Skrevet 31. august 2013 #8 Skrevet 31. august 2013 Enten har han en syk bra forbrenning eller så blir han smellfeit... uansett så kan han stå for galskapen selv. Si det på en humoristisk måte, hallo, har ikke råd til å være kjæreste med deg....du spiser way to much !!!!
Gjest caramiacaramella Skrevet 31. august 2013 #9 Skrevet 31. august 2013 Jeg er i samme situasjon med samboeren min - han spiser rett og slett utrolig mye, mens jeg er småspist. Vi har bare løst det ved at han betaler litt mer enn jeg på mat. Det funker veldig greit for oss. Det var litt pinlig da jeg først måtte ta opp temaet, men jeg merket jo at mine matutgifter gikk opp noe helt utrolig etter at vi ble sammen siden vi tilbrakte mest tid hos meg. Da vi skulle flytte sammen måtte jeg bare ta det opp, og jeg bare sa at jeg lurte på om vi burde snakke på matbudsjettet og hvordan vi burde dele det. Jeg fortalte at matutgiftene mine hadde blitt enorme, og han skjønte med en gang hva problemet var - han sa at han hadde lurt på hvorfor hans matugifter hadde gått ned så mye uten at han skjønte sammenhengen Bare ta det opp med ham på en delikat måte du - jeg ville ikke krevd ting slik som noen over foreslår fordi jeg synes det blir litt voldsomt og kanskje virker litt smålig? Synes det er bedre å ta det opp på en grei måte så han skjønner at du tar det opp fordi du merker at matutgiftene har gått opp. Han skjønner helt sikkert.
Gjest caramiacaramella Skrevet 31. august 2013 #10 Skrevet 31. august 2013 For øvrig høres det ut som om han overspiser veldig. Er han en veldig stor mann, eller trener han utrolig mye?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #11 Skrevet 31. august 2013 Han spiser jo ikke alt dette på en og samme dag, men her er en typisk dag for ham: 1/2 eller 1 brød til frokost med masse ost og skinke til middag spiser han OFTE mer enn 1 pakke kjøttdeig bare han ja, det er ikke noe problem, jeg spiser kanskje en halv pakke eller litt mindre. Når vi spiser godteri så spiser han utrolig mye, og jeg må spise fort om jeg skal få. Kvelds er gjerne et halvt brød med masse pålegg, slik som frokost. Mannen har en SYK FORBRENNING, trener mye og er utrolig nok slank........ ts. Skal ta opp det 30/70 tipset, eller noe sånt, uaktuelt at jeg kjøper alt han spiser, da går jeg konkurs fort..! Anonymous poster hash: dfce7...e7d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #12 Skrevet 31. august 2013 Takk for tips og råd caramiacaramella, jeg får bare hoppe i det og be om at vi fordeler litt annerledes Anonymous poster hash: dfce7...e7d
Gjest Miranda2011 Skrevet 31. august 2013 #13 Skrevet 31. august 2013 Skjønner at mitt lille budsjett knekkes fullstendig de dagene typen er på besøk. Han spiser meg virkelig ut av huset, feks et helt brød med diverse pålegg, 1-2 pakker kjøttdeig kun til ham ved taco, osv. Der jeg spiser 2-4 kjøttkaker, spiser han opptil 10. Når jeg er hos ham så merker ikke han det på budsjettet sitt da jeg er småspist og dessuten handler jeg også når jeg er hos ham, når han er her, bare spiser han ut kjøleskapet, og når det er tomt, går jeg og handler. Nå lurer han på å flytte sammen og sier vi har felles økonomi hvor vi deler på alt. Ser for meg at matbudsjettet mitt øker fra 1500-2000 bare for meg, til 5000 pr pers. ................ Anonymous poster hash: dfce7...e7d Det kan da ikke være mulig at et menneske kan spise så mye som du sier her? Enten er han svært overvektig eller så blir han det veldig snart. Skulle vært artig å vite hvor mye han bruker på mat pr mnd.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #14 Skrevet 31. august 2013 Han spiser jo ikke alt dette på en og samme dag, men her er en typisk dag for ham: 1/2 eller 1 brød til frokost med masse ost og skinke til middag spiser han OFTE mer enn 1 pakke kjøttdeig bare han ja, det er ikke noe problem, jeg spiser kanskje en halv pakke eller litt mindre. Når vi spiser godteri så spiser han utrolig mye, og jeg må spise fort om jeg skal få. Kvelds er gjerne et halvt brød med masse pålegg, slik som frokost. Mannen har en SYK FORBRENNING, trener mye og er utrolig nok slank........ ts. Skal ta opp det 30/70 tipset, eller noe sånt, uaktuelt at jeg kjøper alt han spiser, da går jeg konkurs fort..! Anonymous poster hash: dfce7...e7d Hvordan i alle dager greier et menneske å spise 1 pakke kjøttdeig i tillegg til de mengder grønt en slik porsjon fører med seg? 1 del kjøttdeig til 3 deler grønt? Spiser han 1 brokoli, 2-3 løk og en pakke gullerøtter til dette? Vil tro det hele løses enkelt med at typen går over til et sunt kosthold. Jeg vil fraråde på alle måter å vurdere et liv med en person som får i seg så mye av det du beskriver, dersom han er uvillig til å endre kostholdet markant: sannsynligheten er nemlig stor for at det blir et relativt kort samliv av naturlige grunner. Anonymous poster hash: 873fe...8ff 2
LittDiva Skrevet 31. august 2013 #15 Skrevet 31. august 2013 Hvordan i alle dager greier et menneske å spise 1 pakke kjøttdeig i tillegg til de mengder grønt en slik porsjon fører med seg? 1 del kjøttdeig til 3 deler grønt? Spiser han 1 brokoli, 2-3 løk og en pakke gullerøtter til dette? Vil tro det hele løses enkelt med at typen går over til et sunt kosthold. Jeg vil fraråde på alle måter å vurdere et liv med en person som får i seg så mye av det du beskriver, dersom han er uvillig til å endre kostholdet markant: sannsynligheten er nemlig stor for at det blir et relativt kort samliv av naturlige grunner. Anonymous poster hash: 873fe...8ff Fullstendig off topic, men jeg kan lett spise den mengden der , og et brød med pålegg til frokost. Jeg er normalvektig kvinne.
Kontormus Skrevet 31. august 2013 #16 Skrevet 31. august 2013 Fullstendig off topic, men jeg kan lett spise den mengden der , og et brød med pålegg til frokost. Jeg er normalvektig kvinne. Ett brød? Som tilsvarer 15-18 brødskiver????? Til frokost???? Er ikke mulig...
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #17 Skrevet 31. august 2013 Ett brød? Som tilsvarer 15-18 brødskiver????? Til frokost???? Er ikke mulig... Jeg er kvinne, og spiser ikke store mengder mat (jeg er småspist), men jeg har møtt på kvinner som har spist enormt mye! Den ene hadde da en gyldig grunn ettersom hun trener veldig mye (driver med idrett på et forholdsvis høyt nivå og for å dekke opp for energibehovet, så måtte det spises og det mye!), den andre bruker mat som subsidiering for noe annet og det er et trist tilfelle, ellers vil jeg tro det absolutt finnes kvinner som spiser mer enn gjennomsnittet og uten annen grunn enn at hun har høy forbrenning eller er storspist. Og selvsagt har mannen rett til å kreve en reduksjon i sin matbudsjett, og at kvinnen skal betale mer for maten om det er slik at kvinnen spiser mer enn mannen, det er rett og rimelig, ettersom matbudsjettet er et av de største utgiftspostene i ens budsjett. Anonymous poster hash: 63b5c...0cb
waco Skrevet 31. august 2013 #18 Skrevet 31. august 2013 jeg kunne aldri vært sammen med et menneske som fråtser eller som ikke klarer å begrense seg. Å spise for mye mat er bare tull, og det er ikke særlig hensynsfullt heller.
Djungelvrål Skrevet 1. september 2013 #19 Skrevet 1. september 2013 1 brød og 10 kjøttkaker? Hvordan er det mulig?????
Djungelvrål Skrevet 1. september 2013 #20 Skrevet 1. september 2013 Fullstendig off topic, men jeg kan lett spise den mengden der , og et brød med pålegg til frokost. Jeg er normalvektig kvinne. Da ville jeg gått til legen. Det høres ikke sunt ut, og jeg tror ikke en cm på at du er normalvektig med et slikt inntak. Det er 100-150 kcal i en brødskive. Å spise 2000-3000 kcal til frokost med mindre du driver med triatlon er bare ikke realistisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå