Gå til innhold

Hva ville du gjort?Ang. venner&fyllekjøring

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Viss en av dine venner satte seg i bilen og kjørte f.eks hjem fra fest (det er snakk om å kjøre et stykke, ikke rygge bilen 2meter..) , godt beruset.

Hva ville du gjort?

De fleste ville vel prøvd å snakke personen fra det, ta fra bilnøkler o.l, men det hjelper som oftes ikke..

Ville du da ringt politiet for å få stoppet det? Selv om det innebar at din venn mistet førerkortet?

Vi har en diskusjon på dette i vennegjengen. Jentene er enige om at de ville ringt politiet- tenk om denne vennen skadet seg selv eller andre på sin "ville ferd"- ville vi da kunne tilgi oss selv?

Guttene mener stort sett at "dette får bli opp til den som gjør det.."

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle
?

Guttene mener stort sett at "dette får bli opp til den som gjør det.."

Hva mener du?

Spør da guttene om hvordan de hadde likt det, om en fyllekjører hadde kjørt ned en av dem, og drept dem. Og avslutt med, "for det er jo opp til dem å kjøre" :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg skulle sagt vettu!

Jeg blir bare litt målløs i slike situasjoner...

Fyllekjøring er faktisk det værste jeg vet!

Bare så synd at så mange slipper unna med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest celine

Spør da guttene om hvordan de hadde likt det, om en fyllekjører hadde kjørt ned en av dem, og drept dem. Og avslutt med, "for det er jo opp til dem å kjøre" :roll:

...eller kjørt ned noen som står dem nær - deres elskede eller barna deres ???

Enda verre å tenke på at de blir lemlestet eller døde enn det som gjelder dem selv..

Hadde (selvfølgelig) ringt politiet eller kastet/gjemt bilnøklene slik at de ikke fant dem før de ble edru igjen! :evil:

Celine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hallo? Feiler dere da? :o

Hadde aldri komme til å ringt politiet.

Hadde aldri latt vedkommende kjøre av gårde heller.

Hva med å ta nøklende? Personen kan jo legges i bakken hvis han/hun absolutt skal ha de tilbake.

Fyllekjøring er totalt uakseptabelt.

Men politiet trengs da ikke for å forhindre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok prøvd å hindre vedkommende å kjøre. Hadde jeg vært edru selv ville jeg kjørt h*n hjem, hvis ikke ville jeg ringt en drosje.

Hvis jeg ikke hadde fått hindret fyllekjøringen ville jeg ringt politiet. Fyllekjøring er helt uakseptabelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hallo? Feiler dere da?  :o  

Hadde aldri komme til å ringt politiet.  

Hadde aldri latt vedkommende kjøre av gårde heller.  

Hva med å ta nøklende? Personen kan jo legges i bakken hvis han/hun absolutt skal ha de tilbake.  

Fyllekjøring er totalt uakseptabelt.  

Men politiet trengs da ikke for å forhindre dette.

kan jo hende man er såpass dritings selv at det å legge noen i bakken ikke frister. Ogd ersom det var kompisen min på 120 kg ville jeg vel og tenkt meg om. Bedre å ringe politiet, en å havne i slosskamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har nulltoleranse når det gjelder fyllekjøring, og ville gjort alt som står i min makt for å hindre kjøringa. Om det ikke gikk ville jeg ringt politiet. Uansett og alltid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo hende man er såpass dritings selv at det å legge noen i bakken ikke frister. Ogd ersom det var kompisen min på 120 kg ville jeg vel og tenkt meg om. Bedre å ringe politiet, en å havne i slosskamp!

Jeg drikker ikke alkohol. Og det å legge en dritings person i bakken, er ikke spesielt vanskelig. Er ikke snakk om å starte en slosskamp, men bare å tvinge personen ned.

Skulle personen vise seg å veie 120+ så kan man vel løpe. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Skulle personen vise seg å veie 120+ så kan man vel løpe. :tunge1:

Å løpe sin vei hindrer mye fyllekjøring??? :o

Nei, da tror jeg det er bedre å ringe politiet..! (det er vel sånt man har politi for??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å løpe sin vei hindrer mye fyllekjøring??? :o

Eh, ja. Trodde hele poenget var å ikke la en beruset person sette seg i bilen å kjøre, jeg. Noe som er umulig hvis du tar bilnøklene.

Trenger du virkelig politiet for å ta fra en person noen nøkler? Med mindre personen holder en pistol i andre hånden, så ser jeg ikke faren i det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En kamerat og hans svigermor måtte ringe til politiet pga venninnen til svigermoren kjørte i fylla. De hadde tatt fra henne nøklene, men tenkte ikke på at hun hadde reservenøkkel.

Da de så at hun kjørte ut fra parkeringsplassen ringte de politiet. Kameraten min sa til politimannen at han syns det var en tøff avgjørelse, men at han ikke nølte med å ringe da han mente at dette var fullstendig galskap av dama. Politiet takket for oppringingen og sa at dersom han ikke hadde ringt og dette kom for en dag at han ikke hadde gjort noe for å stoppe galskapen, så hadde nok "lappen" til kameraten min rykke. De sa det er straffbart å ikke gjøre alt hva en kan (ta fra vedkommende nøkler, ringe politiet) for å forhindre at noen kjører i fylla.

Husker en historie fra mine ungsomsår.......

En ung gutt hadde drukket en del og fant ut at han ville kjøre seg en tur. Han stakk hjemom og stjal bilen til faren og tok seg en tur. Etter en stund vendte han hjem igjen, ingen ting hadde skjedd...

Da han kom inn i huset fant han faren gråtende...

Moren hadde spasert hjem etter å ha vært på klubb-treff, blitt kjørt ned av en (annen) fyllekjører og drept.......

Det kunne vært ham selv som drepte sin mor.....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De aller fleste blir feige i en slik situasjon. Du står der med en fyllekjører som vet best. Ringer du så farer tankene i gjennom hodet: Han får straff, kjempehøy bot og du vet de har dårlig råd som det er. Kona kjører ikke , han har unger....så gikk kjøreturen bra.....

Jeg ringer. Jeg har sett resultatet av folk som ikke ringte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Et fam.medlem kjørte i rus. Jeg spurte kameraten om hvorfor han ikke foretok seg noe. Han tenkte da på politi, straff, penger. Du kunne tatt nøklene sa jeg, men det ble vanskelig for han som kjørte ble helt vill.

Var bedre om du ringte og han fikk sin straff ov rettsvesenet i ettertid. Nå har han fått sin straff resten av livet. Hans foreldre og søsken er også straffet.

Så ikke nøl.RING. uansett hvem det måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...