Gå til innhold

Hvor ofte skal man vaske jeans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en artikkel om hvor vaske tips til jeans, og der sto det at man skal vaske de så sjeldent som mulig, man trengte ikke tenke på det en gang før det har gått 6mnd! Men å ikke vaske jeansene mer en en gang i halvåret er jo kvalmt.

Hvor ofte mener dere man skal vaske jeans, og hvilket program skal man vaske de på?

Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Førti grader så fort som mulig. Eller seksti.

Skal da ikke gå i møkkete jeans bare fordi man skal spare på den? Da vasker jeg heller ofte og kjøper nytt etterhvert som det blir slitt.

Jeg vasker vel stort sett etter en gangs bruk siden jeg alltid svetter i jeans siden jeg er aktiv og det er så tykt stoff :)

Skrevet

Helt enig at jeg heller vil vaske de ofte! Ekkelt med møkkete jeans...takk for svar :)

Skrevet

Vasker som regel etter en dag, kan strekke det til to hvis jeg føler den er ren nok.

Vasker på vrangen, 40 grader og null tøymykner. De fleste jeans jeg har holder seg helt fint da.

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Vasker normalt etter to dager, noen ganger etter tre. Men det kommer jo an på hva man har holdt på med og, har man vært i mye aktivitet, blitt møkkete, sølt noe etc, så blir det jo annerledes.

Skrevet

Vet du hva, jeg tar meg heller råd til en ekstra bukse innimellom enn å skulle følge slike råd.

Men er du sikker på at du ikke har lest om raw jeans? Disse er jo noe annerledes enn 'vanlige' dongeribukser mtp at de må gås inn lenge osv og at selve dongeristoffet er ubehandlet.

• Liker 1
Skrevet

1-2 ganger i året for min del, er da slik det skal være vel?

Anonymous poster hash: b3423...5db
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vasker kanskje 1 gang i måneden eller annenhver uke. Jeg har dyre jeans, så vil ikke ødelegge dem heller. Vasker om det kommer en flekk på dem eller noe, men det skjer ikke ofte uansett. De er ikke møkkete om man ikke ser skitten, for man svetter ikke på beina heller.

Anonymous poster hash: 23fbe...687
Skrevet

Jeg vasker kanskje 1 gang i måneden eller annenhver uke. Jeg har dyre jeans, så vil ikke ødelegge dem heller. Vasker om det kommer en flekk på dem eller noe, men det skjer ikke ofte uansett. De er ikke møkkete om man ikke ser skitten, for man svetter ikke på beina heller.

Man svetter relativt mye i skrittet. :)

• Liker 1
Skrevet

Man svetter relativt mye i skrittet. :)

Deg om det :) Jeg gjør ikke det, og ikke gnager buksene mine seg oppi underlivet mitt heller (kjøper ikke bukser som gir meg soppinfeksjon liksom..)

• Liker 2
Skrevet

Deg om det :) Jeg gjør ikke det, og ikke gnager buksene mine seg oppi underlivet mitt heller (kjøper ikke bukser som gir meg soppinfeksjon liksom..)

Jo, alle mennesker svetter i skrittet. Du er ikke et unntakstilfelle sånn sett.

Når man ikke vasker buksa si på en stund kan det være både e coli-bakterier i skrittet i tillegg til at andre bakterier florerer.

• Liker 2
Skrevet

Utrolig så hysteriske enkelte skulle bli fordi det sånn i teorien kommer litt svette på buksa, som man neppe klarer å lukte uansett.

Hysteri, hysteri, hysteri. 1-2 ganger i året skal buksene vaskes. End of.

• Liker 1
Skrevet

Jo, alle mennesker svetter i skrittet. Du er ikke et unntakstilfelle sånn sett.

Når man ikke vasker buksa si på en stund kan det være både e coli-bakterier i skrittet i tillegg til at andre bakterier florerer.

Alle svetter ikke like mye i skrittet. Selvom du kanskje gjør det, så gjør ikke alle det.

Anonymous poster hash: 9206e...bb8

• Liker 1
Skrevet

Alle svetter ikke like mye i skrittet. Selvom du kanskje gjør det, så gjør ikke alle det.

Anonymous poster hash: 9206e...bb8

Uansett om du ikke svetter så mye florerer det av bakterier i skrittet etter en tids bruk.

Og joda, du svetter i skrittet. Alle mennesker gjør det.

• Liker 1
Skrevet

Har aldri vasket jeansene mine så sjelden, og de har holdt likevel. Jeg dusjer hver dag, er hygenisk, passer på å skifte undertøy og alt, men det er ikke til å unngå at etter en dag hvor det er ganske varmt og klamt, eller jeg svetter litt ekstra, så kommer det etterhvert lukt i buksa, dessverre. Ikke etter en dag, men etter noen få. Bruker truseinnlegg for ikke å gjøre det verre, og det hjelper en del for meg, men likevel. Samme buksa i et halvt år, bare tanken er ekkel..

Anonymous poster hash: 031ed...bf2
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Utrolig så hysteriske enkelte skulle bli fordi det sånn i teorien kommer litt svette på buksa, som man neppe klarer å lukte uansett.

Hysteri, hysteri, hysteri. 1-2 ganger i året skal buksene vaskes. End of.

Det er ikke snakk om hysteri for min del, jeg orker bare ikke gå rundt i skitne klær fulle av bakterier. Da kjøper jeg heller noen ekstra bukser.

1-2 ganger i året? Haha, nei takk. Lurer på hvordan dine bukser lukter.

Endret av Sabel
  • Liker 2
Skrevet

Og bare så dere vet det, lymfekjertlene ligger under armene, i halsen, og i SKRITTET, så alle svetter i skrittet, er der de store kjertlene ligger.

Anonymous poster hash: 031ed...bf2
  • Liker 2
Skrevet

Vasker de en gang i måneden kanskje, da har jeg brukt jeansen 5-7 ganger vil jeg tro? Men jeg har ingen jeans av rå dongeri, så har ikke merket at buksene tar noen skade av vask, med unntak av sorte bukser, men de har jeg sluttet å kjøpe nå. ;) Buksene blir som regel byttet ut fordi de revner (favorittbuksa mi revnet nettopp på kneet) eller fordi de blir for trange... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...