Gå til innhold

Navnforvirring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål :

Om dama heter feks Kari Blå og mannen heter Kåre Røyk.

Kan de som gifte da bytte navn til; Kari Blå Røyk og Kåre Blå Røyk?

Altså att begge tar navnene til hverandre?

Vi har veldig lysr til det. Jeg heter Møn og han Dalen. Da blir våres navn Møn Dalen :)

Anonymous poster hash: 47504...706

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan dere fint, men vær obs på at uten bindestrek mellom navnene så blir kun det siste betraktet som etternavn. Det andre blir et mellomnavn.

Anonymous poster hash: 7a6a0...05c

• Liker 1
Skrevet

Ja, man kan ta etternavnene til hverandre. vet om flere som har gjort det :)

Skrevet

Vi har gjort det. Med bindestrek slik at det blir etternavn alt sammen og ikke mellom + etternavn.

Anonymous poster hash: da75e...e57
Skrevet

Vi har veldig lysr til det. Jeg heter Møn og han Dalen. Da blir våres navn Møn Dalen :)

Anonymous poster hash: 47504...706

Bor dere i Mjøndalen? :fnise:

Men altså, vi kombinerte med bindestrek. Det er og mulig å ta et felles mellomnavn og et felles etternavn.

Skrevet

Synes Dalen Møn er bedre

Ingen av oss kan skifte etternavn, så vi tar hverandres som mellomnavn. Så sett at jeg het Møn så heter jeg Dalen Møn, mens han heter Møn Dalen.

Skrevet

Ja, det er mulig og hete akkurat det samme til etternavn, slik at dere tar begge sitt etternavn vær. :)

Skrevet

Vi har gjort det, uten bindestrek :) Jeg tok altså mitt gamle etternavn som mellomnavn, og han byttet ut sitt mellomnavn med mitt etternavn :) Har ikke begynt å bruke det enda da, er for uvant enda ;) Kommer nok etterhvert.

Gjest Daenerys
Skrevet

Vi skal gjøre det slik, usikker på om det blir med eller uten bindestrek enda.

Skrevet

Synes Dalen Møn er bedre

Ingen av oss kan skifte etternavn, så vi tar hverandres som mellomnavn. Så sett at jeg het Møn så heter jeg Dalen Møn, mens han heter Møn Dalen.

Det er vel mer vil enn kan - eller får dere ikke lov...?

Skrevet

Klart vi får lov, men blir litt pussig å plutselig skifte navn som 30 åring, etter at vi begge har en slags "karriere" - han er kjent under sitt navn i sitt miljø, og jeg under mitt..må såfall skrive på cvn at jeg skiftet navn - siden det plutselig ikke publiseres noe under mitt navn lengre..blir praktisk veldig knotete.

Skrevet

Vi gjorde i den duren, så det er fult mulig å gjøre.

Vi beholdt egne familie navn som etternavn og tok hverandres familienavn som mellomnavn. Og siden jeg er den som skal føde så er det mitt familie navn som blir etternavnet.

• Liker 1
Skrevet

Vi kommer til å ta hverandres navn.

Mitt blir i midten, men mest fordi det blir lettere å si det slik, da han har et etternavn på tre stavelser, mens mitt er på to.

Anonymous poster hash: 9a269...a27
Skrevet

Vi gjorde i den duren, så det er fult mulig å gjøre.

Vi beholdt egne familie navn som etternavn og tok hverandres familienavn som mellomnavn. Og siden jeg er den som skal føde så er det mitt familie navn som blir etternavnet.

Gratulerer med en liten bolle i magen Amens! :D

Skrevet

Klart vi får lov, men blir litt pussig å plutselig skifte navn som 30 åring, etter at vi begge har en slags "karriere" - han er kjent under sitt navn i sitt miljø, og jeg under mitt..må såfall skrive på cvn at jeg skiftet navn - siden det plutselig ikke publiseres noe under mitt navn lengre..blir praktisk veldig knotete.

Hmmm, ja det er ikke lett. Til og med kongelige skifter navn.

Skrevet

Gratulerer med en liten bolle i magen Amens! :D

Takk takk^_^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...