Gjest Butterflygirl Skrevet 24. april 2004 #1 Skrevet 24. april 2004 Hvordan får man puffy hår, a la jennifer anistion hvis man har rett hår? Jeg har ovalt ansikt, så når håret mitt er utslått så henger rett ned og ser veldig flat ut. Og håret former seg etter ansiktet, så det er ikke veldig fint nei. Men, hva skal man bruke for å få håret til å stå opp litt, fra hodebunnen, men samtidig la det se glansfult og mykt ut? Bruker man mousse og hårføner, eller?
Pip Skrevet 24. april 2004 #2 Skrevet 24. april 2004 Eg kan hugse at ei venninne hadde ei føne som hadde eitslags 'volum-munnstykke' - kjem ikkje på kva det heitte. Det var i alle fall ei plate med tjukke piggar i plast som ho sette frampå føna, og plasserte desse mot hovudbotnen og vridde. Eller noko sånn. Det virka det!
birgitte242 Skrevet 25. april 2004 #3 Skrevet 25. april 2004 Men, hva skal man bruke for å få håret til å stå opp litt, fra hodebunnen, men samtidig la det se glansfult og mykt ut? Bruker man mousse og hårføner, eller? Du trenger følgende: En god volum-mousse, en rundbørste (en absolutt nødvendighet for alle med langt/halvlangt hår), en hårføner og riktig teknikk. Slik gjør du det: Fordel moussen i håndkletørt hår. Bøy deg fremover og føn håret en liten stund (det skal ikke bli helt tørt). Her kan du eventuelt bruke et slikt munnstykke på føneren som pip snakker om. Det funker veldig bra! Sett håret opp med en klemme, løsne ett og ett lite parti (selv synes jeg det er lettest å begynne nederst/underst) som du føner med en rundbørste, fra innerst til ytterst. Føn fra undersiden så får du størst volum.
Gjest Lea Skrevet 25. april 2004 #4 Skrevet 25. april 2004 Jeg har en krøllbørste (føner) med tre munnstykker. Det ene består av tykke pigger som brukes til å løfte håret fra hodebunnen. Utrolig effektivt. De andre er vanlige runde børster som brukes til å vippe eller krølle håret. Har du god tid, så kan hår-ruller være en løsning. Det holder å bruke store selvheftende ruller som du legger under håret. Ikke nødvendig å rulle op, bare å legge ruller under håret inntil hodebunnen. Men det tar jo litt tid da. Anvefaler deg å kjøpe en krøllbrørste med flere munnstykker, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå