Gå til innhold

Hva er vitsen med Laila-løsning i en leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså 2 skyvedører inn til et soverom. Jeg har aldri skjønt poenget med det. Blir jo mindre utnytting av plass etc. Selv fjernet jeg den ene skyvedøra inn til soverommet. Har nå mer plass på stua. Er dette et Oslo-fenomen eller? Teit er det uansett.

Anonymous poster hash: 5fe8c...7d3
Videoannonse
Annonse
Gjest mariast
Skrevet

Byfenomen for små leiligheter.. Hadde selv slik i leieleilighet hvor det var en dør på hver side som begge gikk inn i stua.. Bare teit!

Skrevet (endret)

Jeg liker veldig godt vår løsning. Vi har senga i midten og da hver vår dør fra soverommet og ut i stua. Syns det er deilig å slippe å klatre over hverandre hvis en må do eller lignende.

Endret av Snuppeluppen
  • Liker 2
Skrevet

Jeg liker veldig godt vår løsning. Vi har senga i midten og da hver vår dør fra soverommet og ut i stua. Syns det er deilig å slippe å klatre over hverandre hvis en må do eller lignende.

Ja, men for oss som bor alene så er det en dårlig løsning.

Skrevet

Byfenomen for små leiligheter.. Hadde selv slik i leieleilighet hvor det var en dør på hver side som begge gikk inn i stua.. Bare teit!

Nydalen?

Anonymous poster hash: b0b7f...ad6

Skrevet

Latterlig løsning. Hadde det i Tromsø..

Anonymous poster hash: bc3a2...c07

Skrevet

Men hvem idiot er det som har funnet på dette tullet?? Og hvorfor bygges det fortsatt på denne måten?

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner greia her. Er skyvedøra fryktelig stor? Kan noen vise med bilde?

• Liker 1
Skrevet

Når senga borti hver sin motstående vegg sånn at du ikke kan gå forbi fotenden?

Skrevet

Var på visning på en slik leilighet, og det så virkelig upraktisk ut, altså. Det kutta ned veggplassen i stua ganske mye, så for oss ble ikke den leiligheten aktuell pga. det. Lurer også på hvorfor det bygges slik.

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner greia her. Er skyvedøra fryktelig stor? Kan noen vise med bilde?

Enig i den - kan noen vise et bilde eller linke til et bilde av løsningen. Har aldri hørt om dette før og er ikke sikker på om jeg kan se det for meg ut fra beskrivelsen.

Skrevet

Enig i den - kan noen vise et bilde eller linke til et bilde av løsningen. Har aldri hørt om dette før og er ikke sikker på om jeg kan se det for meg ut fra beskrivelsen.

Samme her. Skjønner ikke helt greia.

Er det 2 innganger til soverom i liten leilighet?

Skrevet

Ah..Utdrag fra Obos-artikkel:

Rammer hardt

I ny teknisk forskrift som er gjeldende fra nyttår, skal alle nye boliger oppfylle krav om tilgjengelighet. For å kunne bygge toroms leiligheter ned mot 40-45 kvadratmeter med et oppholdsrom og stue som tilfredsstiller disse kravene og som ikke ellers blir for små, er alle utbyggere avhengige av å bygge soverom med skyvedørsinngang på begge sider av dobbeltsengen, såkalt Laila-løsning.

• Liker 1
Skrevet

Muligens noe sånt? Soverommet er så smalt at man må ha to dører for at begge skal kunne komme ut.

Skrevet

Jeg hadde slik løsning i en leilighet jeg bodde i tidligere. Jeg syntes det fungerte greit jeg.

Skrevet

Muligens noe sånt? Soverommet er så smalt at man må ha to dører for at begge skal kunne komme ut.

Akkurat sånn, ja! Bare at i den leiligheten jeg så på som hadde det, var det skyvedør, 150 cm vegg med plass til seng, skyvedør.

Skrevet

Det var da også en planløsning.

Er Laila-løsning noe det faktisk heter eller er det bare på folkemunne?

Skrevet

Det var da også en planløsning.

Er Laila-løsning noe det faktisk heter eller er det bare på folkemunne?

Det ser ut som det finnes. Jeg googlet og fant ;)

• Liker 1
Skrevet

Nydalen?

Anonymous poster hash: b0b7f...ad6

nope

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...