Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det an å snakke om slikt da? Uten å lyge eventuelt ? Anonymous poster hash: 00ef8...793

Skrevet

Vel, ja, løgn kan ødelegge parforholdet. Men det kommer også helt klart an på løgnen, og hvor graverende den er. Det er på en måte forskjell for meg å lyve om at man kjøpte en bukse og det å lyve om at man klinte med en annen dame på byen. Samtidig så kan man jo spørre seg om hvorfor han eventuelt løy om den buksa. Men i bunn og grunn så drar de aller fleste hvite løgner, så løgn i seg er ikke nødvendigvis noe jeg tenker må ødelegge forholdet, men en bra ting vil jeg ikke si at det er. Selv prøver jeg å være så ærlig som mulig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Går det an å snakke om slikt da?

Uten å lyge eventuelt ?

Anonymous poster hash: 00ef8...793

Klart det går :)

Den som lyver må forstå hvor alvorlig dette er og hvor ødeleggende det er.

Dersom hun/han velger å fortsette å lyve etter en slik samtale, har hun/han jo valgt det selv, dersom den andre parten velger å avslutte forholdet pga at den som løy fortsatte med å lyve.

Så enkelt å så brutalt kan det gjøres :)

Mange setter ikke klare nok grenser

Skrevet

Klart det går :)

Den som lyver må forstå hvor alvorlig dette er og hvor ødeleggende det er.

Dersom hun/han velger å fortsette å lyve etter en slik samtale, har hun/han jo valgt det selv, dersom den andre parten velger å avslutte forholdet pga at den som løy fortsatte med å lyve.

Så enkelt å så brutalt kan det gjøres :)

Mange setter ikke klare nok grenser

Enig. Men folk VET ikke hvordan dem sitter grenser heller, tror jeg.

Skrevet

Vel, ja, løgn kan ødelegge parforholdet. Men det kommer også helt klart an på løgnen, og hvor graverende den er. Det er på en måte forskjell for meg å lyve om at man kjøpte en bukse og det å lyve om at man klinte med en annen dame på byen. Samtidig så kan man jo spørre seg om hvorfor han eventuelt løy om den buksa. Men i bunn og grunn så drar de aller fleste hvite løgner, så løgn i seg er ikke nødvendigvis noe jeg tenker må ødelegge forholdet, men en bra ting vil jeg ikke si at det er. Selv prøver jeg å være så ærlig som mulig.

Selvfølgelig er det forskjell på det å lyge om utroskap og det å lyge om kleskjøp.

Man kan jo ødelegge tilliten ved å lyge om kleskjøp også.

Jeg fatter ikke behovet som folk har for å lyge til sin partner.

Skrevet

Selvfølgelig er det forskjell på det å lyge om utroskap og det å lyge om kleskjøp.

Man kan jo ødelegge tilliten ved å lyge om kleskjøp også.

Jeg fatter ikke behovet som folk har for å lyge til sin partner.

Nei, det gjør ikke jeg heller.

Skrevet

Enig. Men folk VET ikke hvordan dem sitter grenser heller, tror jeg.

Det er mulig at du har rett i at mange ikke vet det.

Men da kan de lære seg å sette grenser.

En annen sak er at mange f.eks er avhengig av sin partner eller er psykisk nedbrutt pga mishandling fra sin partner, og velger å finne seg i ting i steden for å sette klare grenser og evt gå til det skrittet å avslutte forholdet.

Skrevet

Det er mulig at du har rett i at mange ikke vet det.

Men da kan de lære seg å sette grenser.

En annen sak er at mange f.eks er avhengig av sin partner eller er psykisk nedbrutt pga mishandling fra sin partner, og velger å finne seg i ting i steden for å sette klare grenser og evt gå til det skrittet å avslutte forholdet.

Jepp. Det er vits å være kunnskapsrik hvis kunnskapen er ubrukelig. Altså, hvis en ikke klarer å gjøre noe med det uansett hvor åpenbart det er.

Nedbrutt eller ei. En bør ikke bare fortsette i det samme sporet.

Hvordan, man sitter grenser?

Man sitter en strek og kutter strengene. Punktum.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Dagens! Løgn kan ødelegge forholdet. Det var noe nytt.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det gjør ikke jeg heller.

Fint :)

Jeg håper at flere velger å sette grenser.

Lærer dagens barn det å sette *grenser, på skolen og/ eller av sine foreldre?

Ikke alle foreldre lærer sine barn nok om slikt, så derfor hadde det vært fint om skolen tar tak i dette.

* Grenser for hva andre får gjøre mot dem og med dem, både fysisk og psykisk.

Skrevet

Dagens! Løgn kan ødelegge forholdet. Det var noe nytt.

Enig. Ser ikke ut til å ha noen konsekvenser egentlig.

Skrevet

Enig. Ser ikke ut til å ha noen konsekvenser egentlig.

At løgner ikke ser ut til å ha noen konsekvenser?

Jeg skjønner i så fall hvorfor folk gidder å ha forhold til en person som de ikke kan stole på :kvalm:

Skrevet

At løgner ikke ser ut til å ha noen konsekvenser?

Jeg skjønner i så fall ikke hvorfor folk gidder å ha forhold til en person som de ikke kan stole på :kvalm:

Skrevet

Er bare å holde seg unna menn, det. De lyver så det renner av dem. Og gir kvinner psykiske problemer. Så vi må ta valium og gråte i flere år.

Anonymous poster hash: 4e522...f63
Skrevet

Er det noe jeg ikke vil fortelle min partner om, så lar jeg være å fortelle, rett og slett.

For selv om jeg er i et forhold, er det dermed ikke ensbetydende at han skal få vite alt om meg heller, jeg har ingen planer om å vrenge sjela for ham og er det noe jeg vil holde tilbake, så skal jeg få lov til å gjøre det.

Kommer det jeg vil holde tilbake opp for dagen, og jeg blir "konfrontert" med det, så informerer jeg ham at dette ikke er noe jeg ønsker å diskutere med eller prate om ettersom han ikke er en del av dette eller var en del av dette og at han må vennligst respektere at jeg vil ha et privat rom for meg selv, selv om jeg er i et forhold. Man eier ikke hverandre med hud og hår.

Så nei, jeg ville ikke løyet, heller holdt tilbake ting jeg anser er kun for meg selv og de det eventuelt gjelder, og gitt beskjed dersom det likevel blir bragt på bane at dette ikke er noe å prate og/ eller diskutere om ettersom det ikke har noe med ham å gjøre f.eks. Ferdig med det.

Anonymous poster hash: 3e00c...1d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...