Gå til innhold

Grunnen til at man går opp i vekt etter å ha stumpet røyken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.sciencedaily.com/releases/2013/08/130829093032.htm

Det er altså fordi tarmbakteriene forandrer seg, slik at kroppen tar opp mer energi enn den gjorde da man røyket.

Men jeg lurer på om dette er en permanent løsning?

Men hvertfall, nå vet jeghvorfor jeg har gått opp ivekt selv om jeg spiser mindre enn tidligere :s

Anonymous poster hash: 41d90...c67

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Nåja. Da jeg stumpet røyken skjedde det ingenting med vekta. Spiste likt som før.

Skrevet

Skjedde ingenting med vekta hos meg heller etter jeg stumpa røyken for godt for snart 3 år siden.

Anonymous poster hash: 1baed...4a2
Skrevet

Slutta å røyke for 5 år siden, røyka 20 for dagen. I dag er jeg bedre trent og har en fastere kropp enn noen gang, og treningsvanene har ikke forandret seg nevneverdig. :) Røyken ga mye vann i kroppen og lite å yte på trening, det siste puff røykslutten ga, gjorde nok litt utslag.

Grunnen til at mine venner gikk opp i vekt etter røykslutt er at de hele tiden småspiste på noe, faktisk, jeg endret ikke kosthold, tygget heller en del tyggis.

Anonymous poster hash: 9e0d7...c83
Skrevet

Har lest fleire plasser at forbrenningen går ned noko når ein slutter å røyke. Men trur ikkje det er store auken i aktivitet som skal til for å oppheve den effekten. Uansett så stabiliserer det seg nok kjapt med forbrenning i forhold til inntak.

Det største problemet for mange er likevell at ein småspiser mykje, pga røykesug. Og gjerne fortsetter med dette etter at det egentlige røykesuget er over, fordi det er blitt ein vane.Har sjølv gått opp i vekt ved røykeslutt (men var då sykelig tynn når eg slutta), og har slutta igjen seinare uten at vekta har endra seg.

Skrevet

Har lest fleire plasser at forbrenningen går ned noko når ein slutter å røyke. Men trur ikkje det er store auken i aktivitet som skal til for å oppheve den effekten. Uansett så stabiliserer det seg nok kjapt med forbrenning i forhold til inntak.

Det største problemet for mange er likevell at ein småspiser mykje, pga røykesug. Og gjerne fortsetter med dette etter at det egentlige røykesuget er over, fordi det er blitt ein vane.Har sjølv gått opp i vekt ved røykeslutt (men var då sykelig tynn når eg slutta), og har slutta igjen seinare uten at vekta har endra seg.

Leste du artikkelen?

Var ikke snakk om at forbrenningen gikk ned!

At mange legger på seg når man slutter å røyke er da bevist for lenge siden.

Men forskning er selvfølgelig bare tull og tøys!

Anonymous poster hash: 41d90...c67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...