Gå til innhold

Det passer ikke å ha ungene lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnas far har hatt 50/50 deling på barna. Dette har fungert helt greit, inntil nå.

Nå har han plutselig funnet ut at han ikke orker å ha barna så mye, det er visst så mye styr med unger..:/ ?

Så han har da funnet ut at annenhver helg passer han bedre..

WTF? Kan han bare finne på dette, og må jeg bare godta det?

Gruer meg til ungene får vite det, de blir nok skuffet og lei seg..

Anonymous poster hash: 82ec5...555

Anonymous poster hash: a5747...353

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hva folk hadde sagt om du sa det sammen!

Milde makaroni, for et "prakteksemplar" av en far.

Stakkars unger!

• Liker 6
Skrevet

Er det du som skal fortelle dette til barna? Jeg tror jeg ville sagt at akkurat den jobben måtte han ta selv...

• Liker 11
Skrevet

Er det du som skal fortelle dette til barna? Jeg tror jeg ville sagt at akkurat den jobben måtte han ta selv...

Mens jeg ville skjer et barna og sakt at "jeg og pappa har blitt enige om at dere skal bo mer hos meg. Vi syntes det blir for stressende for dere å måtte bytte hus hver uke, så vi vil heller at dere skal være hos pappa bare i helgene" eller noe slikt. Jeg ville for all del forsøkt å skjerme dem for farens dumskap.

Anonymous poster hash: 413f6...76e

• Liker 16
Skrevet

Faen for en jævla løk!

Har han satt barn til verden må han også ta det ansvaret som følger. Han har vel plutselig innsett at den uken han ikke har barna kan han leve det gode liv, som igjen har gitt mersmak.

Stakkars unger! Ikke ta den møkkajobben det er å skuffe barna dine, om han absolutt vil frasi seg ansvaret og gi dem inntrykk av at han ikke er like glad i dem lenger, la han ta den jobben!
Så får han slite med knuste barnehjerter på samvittigheten og kanskje om han er mann nok, tenke seg om og innse at barn slett ikke er et leketøy han kan stue bort når han er lei.

Hadde vært like jævlig om det var ei mor som kom med et slikt utsagn. Har en valgt å få barn, så har en valgt ansvaret som følger med!

• Liker 2
Skrevet

Mens jeg ville skjer et barna og sakt at "jeg og pappa har blitt enige om at dere skal bo mer hos meg. Vi syntes det blir for stressende for dere å måtte bytte hus hver uke, så vi vil heller at dere skal være hos pappa bare i helgene" eller noe slikt. Jeg ville for all del forsøkt å skjerme dem for farens dumskap.

Enig. Det aller, aller viktigste er barnas ve og vel, og hvordan de vil reagere emosjonelt på dette. Far er en idiot som gjør dette, men ikke la barna få vite at du mener det, og legg det fram som noe dere er enige om, for deres beste.

Anonymous poster hash: 6dcf2...002

• Liker 2
Skrevet

Ja, hadde det vært jeg (mamma) som hadde funnet ut at det ikke passet meg å ha ungene hadde sikkert blitt storstyr! Men når det er han så er det liksom greit?

Tilogmed moren hans presterer å si at "Ja, stakkars *** han blir så sliten av å ha de så mye. Det blir så vanskelig å få det til å gå opp med jobb og greier.."

Ehm, javel? Andre foreldre klarer å jobbe! Jeg jobber 100% + en deltidsjobb innimellom uten at det er noe problem..

De to eldste går på skole og minsta går i barnehagen, fullplass. Han vil ikke ha SFO til de på skolen, for han gidder ikke å betale ekstra for det..

Det går fint for meg å ha barna hele tiden, men jeg er veldig bekymret for hvordan de tar det..

Eldste var sånn før at hun slet med "dårlig samvittighet" overfor faren fordi hun var mest med meg og minst med han.. Dette ordnet seg når vi fikk 50/50, da var barna strålende fornøyd.

Så kommer han med dette..

Anonymous poster hash: b8281...334

• Liker 5
Skrevet

DEN biten skal han få ta selv ja!

TS..

• Liker 6
Gjest Spirula
Skrevet

Jeg ville også valgt denne løsningen, men det blir et problem hvis barna begynner å protestere.

* Jeg synes det er greit å ha en uke hos hver.

* Da vil jeg heller bo hos pappa, og så være her om helgene.

Da må man være sterk nok til å si at "det blir som vi har bestemt!", og så ta støyten for far.

På denne måten blir man selv en syndebukk, og kan oppleve å bli klandret av barna, noe som igjen kan gå ut over forholdet til barna.

Hvis barna ikke er enige i denne avgjørelsen, blir det feil for dem, uansett hvilken måte man velger å legge det fram for dem.

Enten vil de føle at far ikke vil ha dem lenger, eller så vil de føle at mor ikke tar hensyn til deres ønsker, og "saboterer" deres forhold til far.

Skrevet

Men KAN han bare gjøre dette?

• Liker 1
Skrevet

Poenget er at det er far som må komme opp med en passende løgn her - ikke mor. Så kan han kjenne på hvordan det er å dikte opp historier for ungene for å pynte på egne handlinger. Mor trenger ikke korrigere, men slipper å lyve for sine egne unger.

Skrevet (endret)

Jepp det er sånt som mannfolk bare kan bestemme seg for.. gud nåde hvis du hadde kommet med det forslaget!

Endret av makkapakka
  • Liker 2
Skrevet

Han har sikkert funnet seg en ny dame og vil ha tid til henne.

• Liker 2
Skrevet

Han har sikkert funnet seg en ny dame og vil ha tid til henne.

Samme tenkte jeg.

Og barna vil forstå det der.

• Liker 2
Skrevet

Hadde barnefaren her sagt han ikke ville ha jentene mere en kun i helgene hadde det blitt ville protester fra jentene iallefall. Så jeg hadde faktisk måtte fortalt at dette valgte pappa selv, ellers så hadde de jo vært forbanna på meg :S Og kanskje trudd det var jeg som hindret pappa å ha de mere enn kun helgene. Så jeg hadde ikke kunnet kommet med den løgnen som ei over foreslo. Da hadde jeg vært den store synderen som hadde de nektet de å få være med faren. Vi har ikke 50-50, mere 40-60, jeg har de mest. Men skulle det reduseres til kun helger hadde de blitt fly forbanna.

Mine to er i skolealder.

Men har nok sagt til pappan at han skulle fortelle selv han ikke ville ha de mere enn kun helger.

Anonymous poster hash: 3e9e0...fc6
  • Liker 3
Skrevet

Jepp det er sånt som mannfolk bare kan bestemme seg for.. gud nåde hvis du hadde kommet med et forslaget!

Det er da en annen lignende tråd her hvor rollene er motsatt fordi mor vil studere, og der blir hun da hyllet og støttet av 90 %, mens far blir slaktet som en drittsekk fordi han ikke vil ha dem på fulltid, så det der er bare tull og tøys! Her på KG blir stort sett mannfolka stemplet som drittsekkene uansett. Det er så mye hykleri her at det er latterlig.

I dette tilfelle synes jeg veldig synd på barna, og faren burde tenke på litt mer enn seg selv her. Det ville vært like dårlig gjort om det var en det var snakk om moren.

• Liker 3
Skrevet

Det er da en annen lignende tråd her hvor rollene er motsatt fordi mor vil studere, og der blir hun da hyllet og støttet av 90 %, mens far blir slaktet som en drittsekk fordi han ikke vil ha dem på fulltid, så det der er bare tull og tøys! Her på KG blir stort sett mannfolka stemplet som drittsekkene uansett. Det er så mye hykleri her at det er latterlig.

I dette tilfelle synes jeg veldig synd på barna, og faren burde tenke på litt mer enn seg selv her. Det ville vært like dårlig gjort om det var en det var snakk om moren.

Det er litt annerledes da. I den tråden var det snakk om videreutdanning som også kommer barna til gode hvis det fører til at mor får en bedre jobb. Og at det da måtte finnes en løsning med tanke på at barna ikke kan være alene og studiesituasjon.

Her er det snakk om en far som ikke vil ha ungene sine like mye fordi han føler det er slitsomt. Du ser forskjellen ikke sant?

Anonymous poster hash: a5573...2da

• Liker 11
Skrevet

Det er litt annerledes da. I den tråden var det snakk om videreutdanning som også kommer barna til gode hvis det fører til at mor får en bedre jobb. Og at det da måtte finnes en løsning med tanke på at barna ikke kan være alene og studiesituasjon.

Her er det snakk om en far som ikke vil ha ungene sine like mye fordi han føler det er slitsomt. Du ser forskjellen ikke sant?

Anonymous poster hash: a5573...2da

Helt enig, skulle til å skrive det samme.

Det er heller de to fedrene som lligner hverandre her, i den forstand at de uten å kunne oppgi substansielle argumenter vil frasi seg tid med barna sine, eller nekter å ha dem oftere. Hvis faren i denne tråden skulle videreutdanne seg tilsvarende moren i den andre, så hadde situasjonene deres vært mer sammenlignbare. Men heller ikke da, for i den andre tråden er det snakk om ett år med mindre samvær med mor, mens her er det ingen tidsperspektiver på det hele - altså helgesamvær for far på permanent basis (uten spesiell begrunnelse?).

Så det er nok heller Suvana som stiller helt andre krav til "mammahjerter" enn til "pappahjerter" her. :sprettoy:

Anonymous poster hash: fd1ef...ae3

• Liker 3
Skrevet

Vel, det er forskjell på å ikke kunne ha barna 50/50 i et år pga utenlandsstudier og ikke ville ha barna sine pga det man ikke orker.

• Liker 4
Gjest Badebuksa
Skrevet

Faen for en jævla løk!

Har han satt barn til verden må han også ta det ansvaret som følger. Han har vel plutselig innsett at den uken han ikke har barna kan han leve det gode liv, som igjen har gitt mersmak.

Stakkars unger! Ikke ta den møkkajobben det er å skuffe barna dine, om han absolutt vil frasi seg ansvaret og gi dem inntrykk av at han ikke er like glad i dem lenger, la han ta den jobben!

Så får han slite med knuste barnehjerter på samvittigheten og kanskje om han er mann nok, tenke seg om og innse at barn slett ikke er et leketøy han kan stue bort når han er lei.

Hadde vært like jævlig om det var ei mor som kom med et slikt utsagn. Har en valgt å få barn, så har en valgt ansvaret som følger med!

man skal vel ikke knuse barnehjerter bare fordi faren er dum?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...