Gå til innhold

Linsevæske til katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pus fikk plutselig noe rusk i øyet, og jeg lurer på om jeg kan bruke litt linsevæske for å skylle? Jeg klarer ikke å finne de små engangsflaskene med øyedråper jeg har liggende et eller annet sted. Tanker? :)

Anonymous poster hash: 10188...d15

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Det er jo laga for å ha inn på auget, og det er jo ikkje eit legemiddel, så eg trur eg ville brukt det "i nøden".

Skrevet

Linsevæsken kan gjøre vondt verre, bruk heller saltvannsdråper.

Skrevet

Det kommer an på linsevæska, noen er bare sterilt saltvann. Den til Specsavers er ihvertfall det.

Skrevet (endret)

Det er jo laga for å ha inn på auget, og det er jo ikkje eit legemiddel, så eg trur eg ville brukt det "i nøden".

Linsevæske er laget for å vask og oppbevaring av linser, ikke for å skylle øyet.

Endret av fruBeist
Skrevet

Linsevæske er laget for å vask og oppbevaring av linser, ikke for å skylle øyet.

Vel du får de som er laget for begge deler, deriblant f.eks den de selger på Specsavers.

Skrevet

Linsevæsken kan gjøre vondt verre, bruk heller saltvannsdråper.

Nå fant jeg ikke saltvannsdråper igår, og derfor lurte jeg på linsevæske som et nødstilfelle og spurte her. Da hjelper ikke akkurat et råd om å bruke saltvannsdråper, og det er ikke akkurat noe apotek i nærheten åpent kl 01 om natta :fnise:

Jeg skyllet med det til slutt for å hjelpe pus for han begynte panisk å vaske seg for det var tydeligvis veldig ubehagelig å ha rusk på øyet. Han ser helt fin ut i dag, så jeg tror det gikk veldig fint. Tenkte det var bedre å få det ut enn at pus hadde vondt.

• Liker 1
Skrevet

Nå fant jeg ikke saltvannsdråper igår, og derfor lurte jeg på linsevæske som et nødstilfelle og spurte her. Da hjelper ikke akkurat et råd om å bruke saltvannsdråper, og det er ikke akkurat noe apotek i nærheten åpent kl 01 om natta :fnise:

Jeg skyllet med det til slutt for å hjelpe pus for han begynte panisk å vaske seg for det var tydeligvis veldig ubehagelig å ha rusk på øyet. Han ser helt fin ut i dag, så jeg tror det gikk veldig fint. Tenkte det var bedre å få det ut enn at pus hadde vondt.

Hehe, nei, det ble jo litt vanskelig da. :fnise:

Nå kan det jo hende at linsevæsken din var en relativt mild versjon og at det gikk helt bra likevel. Men finn et smart og enkelt sted å legge saltvannsampullene i fall det skjer igjen, så slipper du å løpe rundt å lete febrilsk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...