Gå til innhold

Dama lukter kattepiss når hun svetter.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oi da...hun lukter selv etter en dusj? Hun bruker deodorant, parfyme og alt?

Synes nesten synd på henne...hun gjør jo alt normalt, så dette er et særegent fenomen. En jente jeg kjenner hadde ekstremt mye svette, selv etter dusj og deo, så hun fikk en operasjon av legen der hun fjernet svettekjertlene under armene. Det er fullt mulig. Hvis det er såpass ille, er det noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visstnok kan svette som lukter amoniakk under/etter trening være forårsaket av at kroppen forbrenner muskler og ikke fett, og at det er noe galt med enten treningsmetode eller kosthold, eller også at hun drikker for lite vann i løpet av dagen. Det kan også være et tegn på stoffskifteproblemer, så det er nok lurt at hun tar en tur til legen og får sjekket at hun ikke driver rovdrift på kroppen sin.

Den største utfordringen for deg, TS, er kanskje hvordan du skal ta det opp med henne? Du kjenner jo kjæresten din bedre enn folk her på KG, men jeg tror jeg ville ordlagt det litt forsiktig slik at hun ikke blir såret. Si feks at du har merket at det lukter annerledes etter hun har trent, og at du er bekymret for at det kan være noe i veien og siden du vil hun skal være frisk og ta vare på seg selv anbefaler du å oppsøke lege for å sjekke sånn for sikkerhets skyld. Eller noe sånt. Håper det ordner seg :)

Anonymous poster hash: f33b2...5aa
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun stinker jo når hun ligger naken i sengen også etter at hun begynner å svette. Har latet som ingenting siden vi ble sammen for fire måneder siden. Setter stoffet seg i kroppen?

Anonymous poster hash: 123cc...955

Det gjorde det på meg. Tok laaaaang tid før jeg fant synderen på lukta...

Anonymous poster hash: 8a8d0...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo komme av maten..Noe mat kan seriøst lage en intens lukt som sitter i hele tiden. Noen har kanskje generelt en mer sterk kroppslukt enn andre..? Men hvor man kommer fra har faktisk også litt å si.. sånn som asiatere syns at vi lukter sur melk.. :P

Anonymous poster hash: a2634...72d

Anonymous poster hash: a2634...72d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde det på meg. Tok laaaaang tid før jeg fant synderen på lukta...

Anonymous poster hash: 8a8d0...bc3

Og det var polyester?

Dvs at det påvirket lukten fra svetten også etter at du hadde vasket deg??

Trenger poyesteren inn i kroppen på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde slik en stund. På den tiden spiste jeg helt ekstremt mye mat. Særlig proteinrik kost.

Jeg brukte også en deodorant som måtte byttes. Type man kjøper på dagligvaresjapper.

Eksakt hva som er synderen vet jeg ikke. Skal også nevnes at om jeg trente i hvite klær på den tiden ble de helt gule.

Anonymous poster hash: e4d50...de6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var polyester?

Dvs at det påvirket lukten fra svetten også etter at du hadde vasket deg??

Trenger poyesteren inn i kroppen på noen måte?

Niks, men bakteriene trives. En svetter gjerne mye i treningstøy, og vasker det ikke på høy nok temperatur - for er ikke vanlig å vaske kunststoffer på 60 eller 90 grader. Så blir det mer og mer bakterier der for hver gang.

Og det kan også settes seg på kroppen hennes.

Slet selv med ei forferdelig svettelukt som jeg bare ikke klarte å bli kvitt - før jeg kobla sammenhengen. Kokvask av treningstøy og undertøy så ble ting straks meget bedre :)

Anonymous poster hash: 76f36...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, men bakteriene trives. En svetter gjerne mye i treningstøy, og vasker det ikke på høy nok temperatur - for er ikke vanlig å vaske kunststoffer på 60 eller 90 grader. Så blir det mer og mer bakterier der for hver gang.

Og det kan også settes seg på kroppen hennes.

Slet selv med ei forferdelig svettelukt som jeg bare ikke klarte å bli kvitt - før jeg kobla sammenhengen. Kokvask av treningstøy og undertøy så ble ting straks meget bedre :)

Takk! :trene: Men blir ikke treningstøyet ødelagt av kokevask? Eller er det best å bruke treningstøy i bomull, og koke det? :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen at man skal lukte slik, selv om man dusker lite eller mye.

Det er garantert noe hun spiser, slik som gluten og melkeprotein. Det er mange som får vond kroppslukt at dette.

Er også viktig å spise det kroppen trenger av fett, proteiner, vitaminer, mineraler og sporstoffer, og vann!

Er det bare du som merker denne kroppslukten? Merker hun det ikke selv?

Jeg tenker litt på dette med asparges - det er 50% som merker denne lukten, mens 50% ikke merker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsluktene deres matcher bare ikke tenker jeg,har noe med feromener eller hva det heter;P

Jeg syns bestandig typen min lukter digg ,og lukt er jo for og tiltrekke seg en sexpartner.

Men hvis hun lukter det også burde hu sjekke seg nedentil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :trene: Men blir ikke treningstøyet ødelagt av kokevask? Eller er det best å bruke treningstøy i bomull, og koke det? :husarbeid:

Noe ble ødelagt, men mye tålte fint å bli vaska på 60 med jevne mellomrom. Men det er gambling.

http://www.aftenbladet.no/sport/sprek/Stinker-treningstoyet-selv-etter-vask-3064821.html#.UiEvOdIvlQM

http://utstyrsfreak.com/?tag=treningstoy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tvilling

Det gjør det utrolig ekkelt å ha sex med henne, hvertfall etterpå. Hun trener mye så badet lukter helt forjævlig etter at hun har slengt fra seg klær i vaskebøttene. Hun dusjer hver dag og har god hygiene, men har verdens verste svettelukt og jeg tot ikke hun aner det en gang. Vurderer nesten å slå opp i steden for å ta det opp siden det er flaut. Hvordan i all verden tar jeg det opp?

Anonymous poster hash: 123cc...955

Tenker at hun må da kjenne det selv? Man blir ikke immun mot sin egen svettelukt. Jeg kjenner da at jeg trenger en dusj etter en heftig økt (trening eller annenslags), trenger ingen til å si det til meg ;)

Tenker at hun må da kjenne det selv? Man blir ikke immun mot sin egen svettelukt. Jeg kjenner da at jeg trenger en dusj etter en heftig økt (trening eller annenslags), trenger ingen til å si det til meg ;)

Hvis det er snakk om en systemisk tilstand så er det vanskelig å merke lukt selv. Vanlig svettelukt blir laget på utsiden av kroppen av bakterier på huden. Er det en sykdom på innsiden av kroppen lukter svetten allerede før den kommer ut på huden. Da er det sannsynlig at lukten kommer ut i alle kroppsvæsker,og blir dermed nærmest umulig å oppdage for vedkommende. Google "olfactory sense" f.eks.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen at man skal lukte slik, selv om man dusker lite eller mye.

Det er garantert noe hun spiser, slik som gluten og melkeprotein. Det er mange som får vond kroppslukt at dette.

Er også viktig å spise det kroppen trenger av fett, proteiner, vitaminer, mineraler og sporstoffer, og vann!

Er det bare du som merker denne kroppslukten? Merker hun det ikke selv?

Jeg tenker litt på dette med asparges - det er 50% som merker denne lukten, mens 50% ikke merker dette.

Neida, det trenger ikke være noe hun spiser. Kan også være hormonelt - som det var med meg. Men jeg ble altså kvitt det med Stop24.

Anonymous poster hash: 233d1...6d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig sikker på at dette har noe med kosthold og spesielt blodsukkeret.

Jeg hadde en katt som fikk diabetes, plutselig gikk tisselukten fra vanlig kattetiss lukt til så inni hampen sterk amoniakk lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, det trenger ikke være noe hun spiser. Kan også være hormonelt - som det var med meg. Men jeg ble altså kvitt det med Stop24.

Anonymous poster hash: 233d1...6d7

Hva tror du forårsaker ubalanse i kroppen da? Som fører til bl.a. ubalanse i hormonene?

Å bruke Stop24 er som å trykke på gasspedalen og bremsen samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går hun på lavkarbo eller en spesiell diett?

jeg begynte på lavkarbo og da lukta svetten min helt grusomt i begynnelsen. husker jeg spurte på jobb " er det bare jeg som syns det lukter piss her?" så viste det seg at det var meg det kom fra

Anonymous poster hash: b9c02...d86
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

går hun på lavkarbo eller en spesiell diett? jeg begynte på lavkarbo og da lukta svetten min helt grusomt i begynnelsen. husker jeg spurte på jobb " er det bare jeg som syns det lukter piss her?" så viste det seg at det var meg det kom fra Anonymous poster hash: b9c02...d86

Jeg og tenkte lavkarbo. Merker det godt at de lukter. Noen bare i begynnelsen og andre etter flere år også.

Edit. Skrivefeil

Endret av LittDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KETOSE. Be henne kjøre på med litt karbo.

Dersom du vet at hun bare spiser proteiner burde det ikke være noe problem å fortelle henne om det heller. "Vet du: jeg tror du er i ketose - det lukter slik".

Så slipper du å fortelle at hun lukter svette :)

Du er nok ikke alene,ts. Tenk bare på hva alle disse mennene som er sammen med hollywood-damene må gjennom. :)

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...