Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Alt føles litt tungt for tiden og jeg trenger rett og slett tips til hvordan jeg kan se litt mere positivt på ting. Har ikke kjæreste og er heller ikke klar noen enda jeg føler meg ensom. Kan noen hjelpe meg til å bli mer positiv og fornøyd med livet?

Føler meg så nedfor og lei rett og slett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Alt føles litt tungt for tiden og jeg trenger rett og slett tips til hvordan jeg kan se litt mere positivt på ting. Har ikke kjæreste og er heller ikke klar noen enda jeg føler meg ensom. Kan noen hjelpe meg til å bli mer positiv og fornøyd med livet?

Føler meg så nedfor og lei rett og slett!

Skriv en liste over hvordan du ønsker at livet ditt skal være (mål).

Skriv så hva du kan gjøre for å nå målene.

Lag også delmål, og skriv tidsfrister for delmål og mål.

Listene kan du starte med snarest mulig.

Start allerede i morgen med det du skal gjøre for å nå målene.

Dette er prøvd med strålende resultat!

Lykke til! :)

Skrevet

Støtter Ab over meg her! Syns å sette mål og fremdriftsplan for å nå målene hørtes veldig lurt ut! Hva vil du, hva trenger du og hvordan kan du oppnå dette?

Jeg har det på samme måte som deg, TS. Lufta har fått litt ut av ballongen og jeg vet ikke helt hva jeg skal ta meg til. Jeg er også singel og ensom, men sliter med å skaffe en kjæreste. På dårlige dager gjør jeg følgende:

- jobber fleksitid, dvs. at jeg sørger for å ha noen timer til gode slik at jeg kan jobbe kortere, eller ta helt fri, på dårlige dager.

- Trener. Det utløser endorfiner i hjernen og gjør at du føler deg bedre. En følelse av mestring underveis og en penere kropp gir bedre selvtillit.

- Gjør det jeg har lyst til eller trenger og lar andre være andre. Tar en ekstra lang dusj, lager en god middag, går med de klærne jeg liker, sminker meg litt annerledes, spiser en sjokolade, går meg tur, ser film, lytter til musikk eller er med venner. Smiler til ukjente, snakker med ukjente.

- Snakker med venner. Som regel hjelper det litt å få høre andres perspektiver på problemene dine. Det kan også hjelpe at huske at alle har sine problemer, og at det ikke er bare deg.

- blir jeg veldig lei meg eller opprørt går jeg faktisk å legger meg. Senga er min "safe heaven", der når ingen meg og ingen kan såre meg eller gjøre meg vondt. Pass på at du har en slik plass du kan trekke deg tilbake til. Om det er senga di, sørg for at den er ren og pen, lukter godt og er myk.

- Vær rundt dyr. Snakk litt med en katt du møter på vegen eller vær litt rundt en hund. Om du ikke har egne dyr, har kanskje naboen? Jeg snakker alltid med katter, føler vi er litt på samme bølgelengde :)

Hva pleier du å gjøre ts? Jeg liker å få flere sånne tips til hva som kan hjelpe når man har litt dårlige dager. Uansett, håper noen av rådene hjelper litt. Ha en fin kveld :)

Anonymous poster hash: 03060...9db
Gjest Møremor
Skrevet

Jeg liker å se på ordtak og inspirerende bilder på f eks pinterest, - det er alltid noe som gjøre meg glad og takknemlig der :)

Skrevet

Tusen takk dere to for gode tips! Skal absolutt lage en sånn liste! Føler egentlig at jeg bare syter og klager for egentlig har jeg alt jeg trenger og mere til,det er bare det at av og til så er alt så svart! Jeg har ikke kjæreste for jeg ikke er klar for det og har fått seriøse problemer med å stole på mennesker etter min forrige kjæreste. Problemet mitt er at jeg går på en smell av og til og da er alt så svart og alt er fælt. Vil være positiv og glad hele tiden eller stort sett hvertfall og ikke få sånne nedturer som nå!

Skrevet (endret)

Løser alt ;)

Endret av Arcturus
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Gjør ting du liker å gjøre. Ta vare på deg selv. Få deg hobbyer. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...