Vasilisa Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Heya. Jeg lurer på om noen har erfaring fr familievernkontoret? Og er det noe man som regel går til når manhar vært sammen/gift over en lengre periode. Jeg vurderer nemlig å ta det opp med kjæresten min siden vi har en god del problemer, men vi har bare vært sammen i to år..
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Jeg har vært der i forbindelse med fordeling av samvær etter et vanskelig brudd fra barnefar. Psykologen vi kom til var kjempeflink, veldig forståelsesfull og jeg har bare positive ting å si om henne. Det er hvertfall verdt et forsøk syns jeg, lykke til Anonymous poster hash: 7101a...71b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Jeg tror det skal være et lavterskeltilbud til alle som har barn, enten man har vært sammen i to eller ti år. Skal man gå fra hverandre og skal søke om ekstra barnetrygd er man pålagt å møte til en meklingstime. Anonymous poster hash: 7101a...71b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Jeg har veldig god erfaring fra den på Enerhaugen i Oslo, anbefales! Anonymous poster hash: 57ba6...a6c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #6 Skrevet 31. august 2013 Det er for alle par, både med og uten barn. Også barn/tenåringer/voksne barn som har problemer i familien kan komme dit. Har veldig positive erfaringer med det. Kompetente psykologspesialister og nøye overholdelsemav taushetsplikten.Anonymous poster hash: 669f8...a91
La Guapa Skrevet 31. august 2013 #7 Skrevet 31. august 2013 Veldig god erfaring med dem De bidro til at vi reddet ekteskapet vårt og lærte oss å kommunisere på en konstruktiv måte ! Anbefales
Havbris Skrevet 31. august 2013 #8 Skrevet 31. august 2013 Anbefales! I tillegg er det smart å melde seg på et samlivskurs, der dere lærer en del om kommunikasjon og kommunikasjonsprosesser. Ikke nøl med å ta kontakt med et familievernkontor. Vi lærer mye om mye i oppveksten, men vi lærer lite om samliv desverre.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #9 Skrevet 31. august 2013 Har god erfaring med fam.vernkontoret. Nå var vi der i forbindelse med udiskutabelt samlivsbrudd og noe prat om barna, så det var aldri snakk om at det skulle redde ekteskapet. Men vi trengte hjelp til å få ting på bordet, og å legge grunnlaget for et godt samarbeid om barna etter bruddet. Syns terapeuten var flink. Hørte på oss begge, nøye med at begge fikk uttale seg, stilte spørsmål utfra ting som vi sa (ikke utfra ei liste som jeg hadde fryktet på forhånd) Ingen har noe å tape på å få time der. Vet også folk som har gått alene til samtale, enten fordi partneren ikke ville, eller fordi bruddet var et faktum og den som ble forlatt trengte hjelp til å bearbeide såre følelser. De som har snakket om at de har vært hos familievernkontoret har vært positive. Anonymous poster hash: 91ed6...f3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå