AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #1 Del Skrevet 30. august 2013 Kroppen min er en betennelsesbombe. Nårsomhelst kan det gå av en bombe som propper meg full av betennelse. Akkurat NÅ har jeg betennelse i endetarm og spiserør, det er ikke lenge siden jeg hadde betennelse i tynntarm, har en begynnende senebetennelse i håndledd, av og på-betennelse i en dum visdomsjeksel. Der andre mennesker blir forkjølet og har tett nese får jeg bihulebetennelse, der andre folk blir forkjølet med vond hals får jeg halsbetennelse. Sånn fortsetter det. Mistenker at kroppen min er ganske sinna på meg av en eller annen grunn. Og siden jeg konstant har betennelse en eller annen plass orker jeg rett og slett ikke løpe til legen hele tiden. Det er forsåvidt ikke stort de kan gjøre med det uansett, bortsett i fra pencillin og andre tabletter. Men jeg er LEI av å poppe piller hele tiden. Finnes det noen andre måter å holde betennelse i sjakk på? Kosthold? Helsekost? Healing? Akupunktur? Har du selv noen bra opplevelser med andre ting enn lege for å bli kvitt betennelse? Gjerne noe som passer inn under student-økonomi. Jeg er sliten.. Anonymous poster hash: 0d61d...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #2 Del Skrevet 30. august 2013 Lavkarbo kan hjelpe. Gurkemeie også.Anonymous poster hash: 69f23...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #3 Del Skrevet 30. august 2013 Du bør få en skikkelig utredning hos legen, for å avdekke en eventuell immunsvikt (HIV eller medfødte tilstander). Anonymous poster hash: ba52f...20d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #4 Del Skrevet 30. august 2013 Har crohns, så har i perioder nesten bodd på sykehuset, operert, stukket i alle mulige retninger. Skulle tro de hadde oppdaget det om jeg hadde HIV? Eller er det en av de typene de må sjekke nøyaktig for å finne det ut? Før jeg fikk en diagnose ble jeg også undersøkt for alt i fra tuberkolose til.. ja, gud veit. Anonymous poster hash: 0d61d...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiemonster Skrevet 30. august 2013 #5 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg sliter med det samme. Får jeg ett lite sår feks så er det betennelse med en gang. Jeg har fått betennelse i bla operasjonssår og tatovering.. Og også beinhinnebetennelsenog senebetennelse x-antall ganger... Men det er ingenting som feiler meg, har tatt masse prøver og utredninger hos lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #6 Del Skrevet 30. august 2013 Har crohns, så har i perioder nesten bodd på sykehuset, operert, stukket i alle mulige retninger. Skulle tro de hadde oppdaget det om jeg hadde HIV? Eller er det en av de typene de må sjekke nøyaktig for å finne det ut? Før jeg fikk en diagnose ble jeg også undersøkt for alt i fra tuberkolose til.. ja, gud veit. Anonymous poster hash: 0d61d...019 Hadde jo vært smart å nevne Chrons i åpningsinnlegget da, så hadde folk skjønt litt mer hva som foregikk og sluppet å gjette på skumle sykdommer. Chrons er vel i seg selv en kronisk betennelsestilstand i mage/tarm, så ikke veldig overraskende at du sliter med det andre steder i kroppen også. Har du justert kostholdet ditt etter at du fikk diagnosen? Min venninne med chrons har funnet ut at for henne fungerer kroppen bedre uten melk, lite fiber i kosten, lavt fettinnhold og ingen kunstige søtningsmidler - som jeg kommer på i farta. Men trenger selvfølgelig ikke være likt for deg. Hun bruker fremdeles medisiner under utbrudd, men klarer seg med mindre nå vet jeg. Anonymous poster hash: a76a2...527 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #7 Del Skrevet 31. august 2013 Hadde jo vært smart å nevne Chrons i åpningsinnlegget da, så hadde folk skjønt litt mer hva som foregikk og sluppet å gjette på skumle sykdommer. Chrons er vel i seg selv en kronisk betennelsestilstand i mage/tarm, så ikke veldig overraskende at du sliter med det andre steder i kroppen også. Har du justert kostholdet ditt etter at du fikk diagnosen? Min venninne med chrons har funnet ut at for henne fungerer kroppen bedre uten melk, lite fiber i kosten, lavt fettinnhold og ingen kunstige søtningsmidler - som jeg kommer på i farta. Men trenger selvfølgelig ikke være likt for deg. Hun bruker fremdeles medisiner under utbrudd, men klarer seg med mindre nå vet jeg. Anonymous poster hash: a76a2...527 Nevnte ikke crohns fordi jeg ikke er ute etter en ny diagnose, jeg ønsker bare tips til å temme generell betennelse Har lagt om kosten etter hva magen har reagert på og ikke. Drikker veldig lite melk, og holder meieriprodukter på et minimum. Når jeg først spiser brød foretrekker jeg grovt, men det er fordi jeg blir så tung i magen av fint brød, hvilket er noe rart fordi det skal være lettere å fordøye enn grovt. Og så smaker det ikke godt Alt det andre er jeg også oppmerksom på, spiser ikke så mye fett, annet enn det fettet som kommer av stekt mat, men jeg kjenner det når jeg går på do hvis jeg har spist for mye. Utover det, finnes det noe annet som ikke er generelt basert på crohns som kan være med på å døyve betennelse? Det er ikke crohnsen jeg plages mest med, fordi den er der hele tiden, og den har jeg til en viss grad lært meg å takle. Det er alle de andre plassene jeg sliter med.. Anonymous poster hash: 0d61d...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #8 Del Skrevet 31. august 2013 Nevnte ikke crohns fordi jeg ikke er ute etter en ny diagnose, jeg ønsker bare tips til å temme generell betennelse Har lagt om kosten etter hva magen har reagert på og ikke. Drikker veldig lite melk, og holder meieriprodukter på et minimum. Når jeg først spiser brød foretrekker jeg grovt, men det er fordi jeg blir så tung i magen av fint brød, hvilket er noe rart fordi det skal være lettere å fordøye enn grovt. Og så smaker det ikke godt Alt det andre er jeg også oppmerksom på, spiser ikke så mye fett, annet enn det fettet som kommer av stekt mat, men jeg kjenner det når jeg går på do hvis jeg har spist for mye. Utover det, finnes det noe annet som ikke er generelt basert på crohns som kan være med på å døyve betennelse? Det er ikke crohnsen jeg plages mest med, fordi den er der hele tiden, og den har jeg til en viss grad lært meg å takle. Det er alle de andre plassene jeg sliter med.. Anonymous poster hash: 0d61d...019 Men ved å tilbakeholde informasjon oppnår du det motsatte - folk vil prøve å foreslå årsaker og mulige diagnoser. Kutt ut sukker, hvitt brød og alt slikt som gir næring til betennelsen? Tenk candida-kur. Anonymous poster hash: a76a2...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #9 Del Skrevet 31. august 2013 Og så sies det ofte at 80% av kroppens immunforsvar sitter i magen - så dess bedre du pleier crohns'en dess mindre betennelser vil du antakeligvis få i resten av kroppen. Alt henger sammen med alt Anonymous poster hash: a76a2...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #10 Del Skrevet 31. august 2013 Gurkemeie kombinert med omega 3. Hvis du er sensitiv for å spise brød av hvitt mel, prøv grovt brød eller til og med esekiel brød. Esekiel brød er lagd av bl. annet spiret spelt og er mye mer lettfordøyelig. Fåes på helsekost Anonymous poster hash: f82ef...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #11 Del Skrevet 31. august 2013 Chrons'en er nok årsaken. Det er jo en kronisk inflammatorisk tilstand i mage og tarmkanalen, har du først fått en autimmun sykdom så kan det lage mye krøll i kroppen. Først må du få orden på Chron's, vet du hva du kan spise og ikke spise? Med flere betennelser i spiserør, tarm osv så tar kroppen opp næringsstoffer mye dårligere, det kan henge sammen med mye. Ta det opp med fastlegen din eller hvis du går hos en spesialist. Les deg opp og still dem spørsmål. Naturpreparater ol blir fort mye dyrere enn legen og ikke nødvendigvis bedre. Anonymous poster hash: a4e53...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #12 Del Skrevet 31. august 2013 Kroppen min er en betennelsesbombe. Nårsomhelst kan det gå av en bombe som propper meg full av betennelse. Akkurat NÅ har jeg betennelse i endetarm og spiserør, det er ikke lenge siden jeg hadde betennelse i tynntarm, har en begynnende senebetennelse i håndledd, av og på-betennelse i en dum visdomsjeksel. Der andre mennesker blir forkjølet og har tett nese får jeg bihulebetennelse, der andre folk blir forkjølet med vond hals får jeg halsbetennelse. Sånn fortsetter det. Mistenker at kroppen min er ganske sinna på meg av en eller annen grunn.Og siden jeg konstant har betennelse en eller annen plass orker jeg rett og slett ikke løpe til legen hele tiden. Det er forsåvidt ikke stort de kan gjøre med det uansett, bortsett i fra pencillin og andre tabletter. Men jeg er LEI av å poppe piller hele tiden.Finnes det noen andre måter å holde betennelse i sjakk på? Kosthold? Helsekost? Healing? Akupunktur? Har du selv noen bra opplevelser med andre ting enn lege for å bli kvitt betennelse? Gjerne noe som passer inn under student-økonomi.Jeg er sliten.. Anonymous poster hash: 0d61d...019 Lavkarbo.Anonymous poster hash: 3bb35...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sabel Skrevet 31. august 2013 #13 Del Skrevet 31. august 2013 Hvitløk er naturens antibiotika, spis en hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #14 Del Skrevet 31. august 2013 Du kan jo starte med å få trukket visdomstanna. Jeg gikk i mange år med stadig betennelse i tenner og hals på grunn av to kranglete visdomstenner. Jeg fikk begge operert ut i vinter og har vært betennelsesfri i munn og hals i åtte måneder nå. Anonymous poster hash: 627da...343 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 31. august 2013 #15 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) . Endret 16. januar 2015 av Fantomina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusen78 Skrevet 31. august 2013 #16 Del Skrevet 31. august 2013 Hei! Helt enig med Sabel .Det er kartlagt omkring 400 forskjellige forbindelser i hvitløken,og minst 30 av disse har en eller annen medisinsk effekt.Urten kan brukes ved:høyt blodtrykk,høye verdier av kolesterol og triglyserider,forkalkning i arteriene,sammenklumping av bloplater,hjerteproblemer,hjerneslag,dårlig fordøyelse,infeksjoner i mage- og tarmsystemet,mye tarmgass,kvalme,diare,dysenteri,kolikk,leversykdommer,Candida,betennelser i munnen,involsorm,diabetes,ved svekket imunnforsvar,sår hals,hoste,forkjølelse,influensa,katarrer,bronkitt,kikhoste,astma,brystinfeksjoner,virusinfeksjoner,lungebetennelse,tuberkuløse,munnsår,herpes,urinveisinfeksjoner,kreft,vorter,ringorm,verkende ledd,revmatisme,tannpine,feber,hårtap,nervesmerter. Hvitløkens vikrning på fordøyelsen: Øker utskillelsen av fordøyelsesvæsker,hemmer gjæring i tarmen og forbedrer næringsopptaket,stimulerer tarmperistaltikken.Løkens antiseptiske virkning gjør at den bidrar til å rense leveren og fordøyelses systemet,og hjelper dermed med å bedre den generelle helsetilstanden. Hakk 1 båt hvitløk ,legg på 1 spisjeskje og drikk med 1 glass vann rett etter middag.Det må være mat i magen ellers blir man kvalm.De eteriske oljene er veldig kraftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille85 Skrevet 31. august 2013 #17 Del Skrevet 31. august 2013 Åhr! Betennelse! Har kronisk ørebetennelse,kronisk betennelse i korsryggen, hatt lungebetennelse 6 ganger, halsbetennelse og betennelse i mandlene uendelig mange ganger. Betennelse i tenner, når jeg hadde regulering fikk jeg betennelse i sårene reguleringen ga meg. Har av en eller annen merkelig grunn sluppet unna betennelse ved operasjoner. Ikke vet jeg hvorfor. Har aldri skjønt hvorfor jeg får så lett betennelse! Er veldig kjedelig! Jeg har ikke hiv, eller noen andre sykdommer som jeg vet om. Håper trådstarter får noen gode tips, så jeg kan prøve det samme! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå