Gjest slektning Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Ei slektning av meg i slutten av trettiåra som leier leilighet har malt leiligheten hun leier knallrosa. Hun har tildels tunge problemer og er manisk og grensepsykotisk i perioder.Hun er også mamma,men barnet bor ikke hos henne,men er på besøk noen ganger. Hun holder seg mye for seg selv og har gardinene trekt for nesten hele tiden og noen ganger drikker hun til alle døgnets tider. Nå har hun hatt en konflikt med huseier med bakgrunn i at hun mener hun kan gjøre som hun vil når hun betaler leie. Hun mener hun bestemmer over leiligheten så lenge hun betaler leie. Hun kan ikke male og hun er ikke praktisk av seg så nå ser leiligheten ikke ut. Det er dryppet rosa maling ned på gulvbelegget og både tak ,vegger og kjøkkenskap er malt rosa i leiligheten .Det er bare badet hun ikke har malt. Hun har også slått svære spikere inn i stueveggen over sofaen for å henge opp et stort bilde. Da snakker vi om vanlige spikere og ikke stifter eller lignende som er beregnet på bilder. Jeg er veldig redd for at hun skal bli kastet ut nå. Jeg er bekymret for henne. Hun innbiller seg at huseier kommer til å synes at hun er flink når han ser dette. Han skal innom der snart for å gjøre noen utbedringer i leiligheten. Hun leier ikke sokkel eller lignende,men bor i ett bygg med flere leiligheter som utleier leier ut,så derfor har hun klart å gjøre dette ubemerket ettersom utleier ikke er i bygget hele tiden. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne? Jeg kan ikke male eller reparere hull i vegger bare så det er sagt. Jeg synes bare så fryktelig synd på henne og vil bare avverge at hun blir kastet ut. Hun går på nav og det er tvilsomt at hun vil få noe nytt sted når hun ikke kan betale depositum,men er avhengig av kommunal garanti. Dette er en jente med bein i nesa når hun er frisk,men i syke perioder gjør hun mye rart. Jeg synes det er veldig vondt å se henne slik og er virkelig redd hun skal bli satt på gaten etter dette.Hun har bodd der lenge så jeg vet det blir tungt for henne om hun må flytte.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 hjelp! hørtes veldig manisk ut! funker det ikke å snakke med henne? Anonymous poster hash: d14f0...769
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Om det blir noe trøbbel så kan du jo prate med husverten og love at leiligheten blir sparklet og malt på nytt før hu eventuelt flytter slik at det ikke blir til noen belastning for han. Prøv å forklare han litt om sykdomsbildet hennes kanskje? Ellers kan jeg jo som tidligere utleier si at å kaste noen ut er jammen meg lettere sagt enn gjort! Selv med 7 mnd uteblitt husleie, husbråk og skadeverk er det ikke bare å kaste noen ut. Anonymous poster hash: 6a151...21e 5
Teethgrinding Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 haha, hun er fucked nå! :D Der røk depositumet 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Du må nok tilkalle psykiater, for du er ikke en profesjonell som kan ta deg av dette. Undersøk også om hun ikke tåler gluten og melkeprotein, for folk kan bli gale i hodet av dette. Kosthold er viktigere enn folk tror! Anonymous poster hash: 98684...8ea 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 hjelp! hørtes veldig manisk ut! funker det ikke å snakke med henne?Anonymous poster hash: d14f0...769 Uten å vite noe om denne konkrete situasjonen, kan jeg si at det er svært vanskelig som menigmann å snakke noen ut av manisk psykose.Anonymous poster hash: 2f033...713 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 Du må nok tilkalle psykiater, for du er ikke en profesjonell som kan ta deg av dette. Undersøk også om hun ikke tåler gluten og melkeprotein, for folk kan bli gale i hodet av dette. Kosthold er viktigere enn folk tror! Anonymous poster hash: 98684...8ea Glutengalskap? Melkeproteinpsykose? Greit at kosthold er viktig, men dette er vel å dra det litt langt? Ser for meg overskriften i vg; "Glutenpsykotisk kvinne malte hele leiligheten rosa. " Anonymous poster hash: 6a151...21e 35
QueenOfTheSidewalk Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 (endret) Glutengalskap? Melkeproteinpsykose? Greit at kosthold er viktig, men dette er vel å dra det litt langt? Ser for meg overskriften i vg; "Glutenpsykotisk kvinne malte hele leiligheten rosa. " Anonymous poster hash: 6a151...21e Kontakt psykriater. Endret 30. august 2013 av Evilposelos 3
Gjest slektning Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Det nytter ikke å snakke med henne når hun først har bestemt seg for noe og det er uansett for sent nå ettersom skaden er gjort allerede. Hun fikk leie med kommunal garanti som sikkerhet,men den er jeg ikke sikker på om har gått ut så hun har ikke noe depositum. Takk for svar alle sammen.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 haha, hun er fucked nå! :D Der røk depositumet Ler du virkelig av en manisk depressiv som er selvdestruktiv pga. sykdommen? Eh... TS, går hun på medisiner, hva slags oppfølging får hun? Fortell huseier at leiligheten skal males slik at den blir som den var, hovedfokus må vel være å stabilisere slektningen din. Anonymous poster hash: cdef2...c1a 7
Gjest slektning Skrevet 30. august 2013 #11 Skrevet 30. august 2013 Hun vil ikke ta medisiner, men hun selvmedisinerer seg med alkohol. Hun hadde oppfølging før,men har det ikke nå.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #12 Skrevet 30. august 2013 Ta kontakt med aat vakt på dps i byen hennes og forklar situasjonen. de kan nok hjelpe mer enn vi på kvinneguiden kan. Anonymous poster hash: 6a151...21e 2
Gjest Ironically me Skrevet 30. august 2013 #13 Skrevet 30. august 2013 Greit nok det. Depositumet rekker vel til litt ut på første veggen... haha, hun er fucked nå! :D Der røk depositumet
lovedrug Skrevet 30. august 2013 #14 Skrevet 30. august 2013 Hun er jo ikke frisk,prøv og prate med huseier for henne,det er ikke så vanskelig og male og tette igjen noen hull.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #15 Skrevet 31. august 2013 Sosial garanti gjelder bare husleie og ikke skader. Det er en av grunnene til at utlevere ofte ikke godtar det. Prater du med utleier så vær sikker på at han vil gjøre sitt før at hun må flytte. Ingen ønsker å leie ut til psykisk ustabile mennesker.Anonymous poster hash: 3d9c7...95f 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #16 Skrevet 31. august 2013 Du sier hun har bein i nesa når hun er frisk, betyr det at hun innser at hun har gjort noe dumt i sykeperioden og kan overtales til å fikse opp i det i sin friske periode? Anonymous poster hash: c4a68...353
Gjest Bud Skrevet 31. august 2013 #17 Skrevet 31. august 2013 haha, hun er fucked nå! :D Der røk depositumet Seriøst..? Så fort kan man ødelegge et KG-rykte.
Teethgrinding Skrevet 31. august 2013 #18 Skrevet 31. august 2013 Seriøst..? Så fort kan man ødelegge et KG-rykte. Seriøst...? KG-rykte? Haha. Forøvrig leste jeg kort om manisk depressiv (heter det ikke bi-polar nå?) og rosa maling i hele leiligheten. Det er ikke verre enn at depositumet ryker med evnt. erstatningskrav. Livet går videre. Kanskje hun burde bodd i en kommunal leilighet hvis sykdommen er såpass ille at hun raserer boligen? 1
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2013 #19 Skrevet 31. august 2013 Kan du gi en bekymringsmelding til fastlegen hennes, slik at legen kan følge henne opp?
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2013 #20 Skrevet 31. august 2013 Dersom du ikke vet hvem som er hennes fastlege, kan du gi bekymringsmelding til Distriktspsykiatrisk senter (DPS) eller der hun tidligere var i utredning/behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå