Seidel Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Er det noen her som føler at forholdet deres har blitt bedret/reddet av diskusjonene her på kvinneguiden? Vi gir råd og tips i fleng. Noen ganger er vi enig, andre ganger er vi dypt uenig. Rett og slett: er det noen som føler at rådene her på forumet har vært en av grunnene til at ting løste seg?
Antique Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Ikke reddet forholdet, men det har fått perspektiv på ting, og fått meg til å se saker fra ulike synspunkt. Noen ganger låser man seg fast i sitt eget ståsted. 1
Gjest tsejG Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Hmm, beklager, men KG er nok siste stedet jeg hadde henvendt meg om forholdet begynte å skrante... Men så er jeg nok en smule mer voksen enn gjennomsnittet her også.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Nei, men de har på mange måter reddet meg. Anonymous poster hash: 293fd...1fd
Gjest Kaffelattn Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 KG forum har mye bra og underholdende - og nyttig! For eksempel "graviditet og spedbarn" har hjulpet meg med gode råd. Men Samlivsforumet holder jeg meg unna for det er så mye destruktivt der! Hvis jeg ønsker gode og inspirerende råd for forholdet må jeg nok andre steder!
Teethgrinding Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Jeg tviler sterkt på at et forum er veien å gå for å redde et forhold som skranter. Hvis man har et dataproblem kan det sikkert løses slik. Et forhold mellom to mennesker har så mange variabler at vi umulig kan besitte all informasjonen til å gi gode nok råd. Vi blir jo også presentert én side av saken. Jeg tror det er håpløst å legge ut om sine samlivsproblemer på et forum for å få en løsning på problemet. Derimot tror jeg det kan ha en viss terapautisk effekt! Kontraargumentet er på den andre siden at anonym nettdebatt er krass i tonen. Man ser hverandre ikke fysisk og vet ikke til hvem rådene gis. Hvis man er hårsår bør man definitivt ikke brette ut om intime problemstillinger på et offentlig anonymt forum. (Det mest latterlige jeg vet om er de som etterlyser folkeskikk på et anonymt forum. Det blir som å egenhendig ta kampen mot internettets stygge bakside... Fra dagens: http://www.dagbladet.no/2013/08/30/kultur/meninger/debatt/media/huffington/28981553/) Jeg tror mange har ekstremt godt av å bli støtt litt. At det bringer med seg noe positivt å få utfordret sitt eget synspunkt og møte litt argumentativ motstand. Egne holdninger og verdier må gjerne utfordres jevnlig for at de skal være legitime. F.eks fra debatten "kjæresten blir tyngre" er det en rekke tjukkas-jenter som hyler moralske posisjoner og tar seg voldsomt nær over å bli kritisert for vekt. Som om det faktum at kvinner i dagens vestlige verden lever under sterkt slankepress legitimerer en sykelig motreaksjon: Det er OK å ha bilringer, det er det indre som teller. Et moralsk ståsted som bærer med seg en uvitenskapelig holdning. Faktum er at befolkningen som en helhet er for tjukk og inaktiv. Når man da tilegner seg verdimessige holdninger er det sunt at man får de motargumentert, gjerne i en krass tone. Nettdebattene er sunne i den forstand. Her er det ufiltrert og rett fra levra. Motargumentet til dét igjen er at endel populære innlegg er latterlig enkle punchlines som helt åpenbart mangler utbroderinger. "Håh, sånn går'e med deg når du ikke bruker kondom, gutt". #insert 50 likes. Slike er for enkelt, for dumt, og latterlig populært. Disse tingene trekker helt klart ned en forumdebatt igjen. Et svar er sjelden godt nok med én linje. Får noen hjelp av å lufte problemer på et forum? Neppe, men det er underholdende for oss andre:)
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 Om noe, så har forumet fått meg til å innse hvor utrolig heldig jeg er med mannen i mitt liv. Vennene, kollegene og familien også, for så vidt. Mye rart her inne, får`n si...
Singha Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 (endret) Om noe, så har forumet fått meg til å innse hvor utrolig heldig jeg er med mannen i mitt liv. Vennene, kollegene og familien også, for så vidt. Mye rart her inne, får`n si... Jeg er enig. Jeg har funnet ut at jeg er en fantastisk person og egentlig litt av en catch. Og at alle de rare familiemedlemmene og personene jeg møter på min vei overhodet ikke er særlig spesielle i forhold til hva andre har å stri med. Dette er nok det samlivsforumet bidrar mest med. Endret 30. august 2013 av Singha 2
Gjest Crazycatlady Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Nei, ikke akkurat, men har fått meg til å tenke over ting. Forresten så er ikke alle råd dårlige på KG. Kommer litt an på problemstillingen det, men det som hjelper mest er å få det ut. Spesielt når man ikke har noen å prate med om sånt, så surrer det og går i hodet til man blir gal 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #11 Skrevet 31. august 2013 Hehe. Denne tråden, burde skrives ut og henges på kjøleskapet, nesten. Jeg tror dette må være den mest ironiske og brilliante tråden på hele KG sådan. Har det reddet forholdet? Vel. Men hvor mange år man har prøvd? Med ingen bedre enn sin hoved-lesekrets evt ? Denne tråden. Mornings. It blew my mind. Anonymous poster hash: 92cbe...b3b 1
Steinar40 Skrevet 31. august 2013 #12 Skrevet 31. august 2013 Det er greit å skrive av seg litt frustrasjon, og det er greit å lese vettige folks tanker og meninger. 1
Seidel Skrevet 31. august 2013 Forfatter #13 Skrevet 31. august 2013 Om noe, så har forumet fått meg til å innse hvor utrolig heldig jeg er med mannen i mitt liv. Vennene, kollegene og familien også, for så vidt. Mye rart her inne, får`n si... Haha, jeg føler det akkurat på den måten selv!
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #14 Skrevet 31. august 2013 Både ja og nei. Ikke i form av råd fra andre, men her kan jeg skrive anonymt og kanskje ser jeg løsninger selv når jeg ser det svart på hvitt. Anonymous poster hash: 76b6d...ee0
She_Leiva Skrevet 31. august 2013 #15 Skrevet 31. august 2013 Tja, jeg har lært meg å ikke være så sjalu, fordi om du er sjalu, så må du gjør det slutt. Jeg har også lært meg at typen min er utro uansett, så jeg slipper egentlig å tenke på det. 1
Gjest bustyvel Skrevet 31. august 2013 #16 Skrevet 31. august 2013 Jeg har ikke spurt om råd på KG, men av trådene her har jeg iallefall innsett at jeg har en flott samboer, og et trygt forhold med god kommunikasjon 1
Gjest Bud Skrevet 31. august 2013 #17 Skrevet 31. august 2013 Ble rådet til å kaste ut hu forrige, det gjorde jeg og nå bor jeg med drømmekvinnen
Gjest Skrevet 31. august 2013 #18 Skrevet 31. august 2013 Ble rådet til å kaste ut hu forrige, det gjorde jeg og nå bor jeg med drømmekvinnen He-he. "DUMP" er vel det rådet som gis oftest her inne. Men ofte så har problemet vokst seg så stort at når en stakkar forteller om det her inne, da virker det som om det er den eneste mulige løsningen. Og den som står midt oppi det ser ikke skogen for bare trær. A la: "Han er jo snill, det meste av tiden. Når han ikke banker meg i fillebiter så jeg havner på legevakta, så har vi det supert. Og jeg har jo lært meg å unngå tingene som provoserer han mest. Sånn som å ha menn på facebook, eller pynte meg før jeg går på Rema 1000 og handler. Men noen ganger gjør han det jo uten å være provosert, eller det kommer en SMS fra en manlig kollega som han ikke liker. Og da blir det selvsagt en runde juling. Men egentlig er han veldig snill". Muligens noe satt på spissen. Men om jeg får et par personer til å tenke over livet sitt og hva som er greit og ikke ved å skrive her inne, da er det verdt det for meg. Og så setter jeg utrolig pris på gubben min, etter alt jeg leser her inne. 3
Gjest Elseby13 Skrevet 31. august 2013 #19 Skrevet 31. august 2013 Ikke reddet forholdet, men det har fått perspektiv på ting, og fått meg til å se saker fra ulike synspunkt. Noen ganger låser man seg fast i sitt eget ståsted. Dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå