Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har ideer på snaks til en voksen bursdag hvor det ikke skal serveres middag. Har allerede tenkt på potetgull etc med dip, og grønnsaker med dip. Lurer også på om jeg skal lage parmasan snack (så oppskrift på det i siste bobedre). Men er det noe annet som er godt for gjestene å små spise på?

Hvilke grønnsaker er et must å ha??

blir vel også en del frukt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cashewnøtter, pistasjnøtter, chilinøtter, peanøtter er godt.

Av grønnsaker; minigulrøtter eller knaskerøtter, rød paprika, blomkål, agurk, stangselleri (lag gjerne også en dip av Norzola og melk - kjempegodt til stangselleri!).

Skrevet

Nigella's Union Square Café Bar Nuts

500 g blandede nøtter (peanøtter, cashew, paranøtter, hasselnøtter, valnøtter, pecannøtter, mandler)

2 ss grovhakket frisk rosmarin

½ ts cayennepepper

2 ts brunt sukker

2 ts grovt salt

1 ss smeltet smør

Bland nøttene og fordel på stekebrett. Rist i ovnen ved 180 grader i ca 10 minutter. Bland sammen rosmarin, cayennepepper, sukker, salt og smør. Bland de varme nøttene i blandingen og server varme.

Indiske krydrete cashewnøtter

2 ss solsikkeolje

1 ts sorte sennepsfrø

1 ts spisskummenfrø

10 karriblader

300 g cashewnøtter

½ ts malt gurkemeie

½ ts cayennepepper

1 ts malt koriander

1 ts salt

1 ts sitronsaft

Varm oljen, tilsett sennepsfrø, spisskummenfrø og karriblader. Når frøene begynner å poppe, tilsett nøtter og de andre krydrene. Rør til alt er godt blandet og nøttene er gylne. Tilsett sitronsaft og fordel i en bolle. Pynt med korianderblader og server varm (ikke spis karribladene).

Ostepinner (80 stk)

5 dl hvetemel

125 g smør

1 ts salt

5 ss melk

4 dl vellagret revet ost

egg til pensling

litt revet ost

paprikapulver

valmuefrø

Bland mel, smør og salt i foodprocessor. Ha i melk og revet ost. La deigen ligge kjølig i ca 15 minutter. Kjevle ut til ca ½ cm tykk leiv. Skjær remser, ca 1 x 10 cm. Tvinn to og to remser sammen og pensle med egg. Strø over litt revet ost, paprikapulver og valmuefrø. Stek ved 200 grader i ca 10 minutter og avkjøl på rist. Spis med dip.

I dagboken min har jeg forresten lagt ut forskjellige dip-oppskrifter (et stykke ned på siden).

Skrevet

Tusen takk!!!

Mannen min elsker nøtter, og siden det er hans bursdag passer det jo perfekt!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...