AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Jeg har nettopp flyttet inn i en leilighet i et lite borettslag. Jeg liker å høre på musikk og synge.. Jeg har en sånn liten music angel høytaler som jeg kobler til pc'n og voila så blir det litt bedre lyd. Som sakt liker jeg å synge og høre på musikk og jeg holder på å lære meg gitar. Det jeg er redd for er at jeg skal bråke for naboene.. Vi bor i 1.etasje, men har naboer både på siden og over oss. Før så bodde vi helt for oss selv i en leilighet, og der kunne jeg spille musikk og synge så høyt jeg ville Nå burde jeg kanskje tenker mer på naboene vi har? Jeg tror ikke jeg er noen særlig til sanger heller, men jeg elsker uansett å synge. Så, tror dere de kan høre meg? Jeg har aldri hørt de snakke gjennom veggene eller noe annet. Eneste er at vi hører de over oss går i blant. Burde jeg bare fortsette å synge og høre på musikk eller burde jeg tenke mer på naboene? Hva er reglene for dette, hvis det finnes noen da? Anonymous poster hash: ced79...8d8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Reglene finner du i reglementet du fikk utdelt når du bosatte deg der? Eventuelt ved å etterspørre dem hos lederen av BRL. Vanlig praksis mange steder er at det skal være rolig kl 8 og helt stille kl 22, og etter 23 skal det overhodet ikke forekomme sjenerende lyd på noen måte. Ellers er det for det meste basslyder og trampelyder som går gjennom vegger og tak med mindre det er veldig lytt. Når naboen min har på lyd hører jeg nesten bare sub-en hans (noe som er særs irriterende) med mindre de også har åpent vinduet. Om du holder på å lære deg gitar, og spiller gitar som kobles til forsterker, så kan du vel uansett bruke høretelefoner om du er redd for å plage andre med klimpringa di? Anonymous poster hash: d268e...366 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Vel, du kan jo forsøke, men får du klager bør du kutte ut, for det kan være jævlig for naboer å bli forstyrret av bråk. Selv bodde jeg en stund i en leilighet hvor naboen leide ut til NAV, og selvsagt kom det en gjeng narkiser dit, som bråkte hele døgnet, hadde narkiser på besøk hele tiden, rotet i gangene, begikk innbrudd i boder osv. Veldig gøy, men det mest irriterende var musikken som gjorde jeg knapt hørte lyden av mitt eget fjernsynsapparat, samt at ørepropper og hørselvern om natta var påbudt. Anonymous poster hash: 71dfc...6b2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Det pleier og å være regeler om at det skal være stille mellom 16 og 17 eller 17 og 18. Anonymous poster hash: 98d92...672
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Når en har naboer sånn som du har nå, begynner det et nytt liv. Da må en legge om vaner og ta hensyn. Les reglementet for ditt sted og følg det nøye, så blir det ikke noe tull med naboene heller. Anonymous poster hash: 5f3e4...2ba
Gjest Wilhelmine Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Ikke bråk etter "normal leggetid". Det er en god hovedregel, og stort sett i reglementet. Ellers synes jeg du skal være åpen med naboene dine jeg. "Jeg liker å høre på musikk og spille gitar, men dere må bare si fra hvis jeg bråker altså, jeg vet ikke helt hvor lytt det er her". Da har du hvertfall inledet dialogen og sagt at det er greit at de sier fra, også får du prøve deg litt fram. Jeg har hvertfall sagt det til de jeg leier av (bor i sokkelen), men her er det krapylbarna ovenpå som bråker mest Noe de er veldig bevisste på selv altså, og nesten hver gang vi møttes i starten så spurte de om ungene bråket for mye. Jeg synes det går fint jeg, de er jo stille om natta og det er litt deilig å vite at det er folk i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå