Gjest Badebuksa Skrevet 30. august 2013 #1 Del Skrevet 30. august 2013 Alle (fornuftige og oppegående mennesker) vet jo at vi mennesker ikke har svaret på alt. Vi vet f.eks ikke om det finnes "aliens" eller hvorfor hunder ikke tåler druer (?).... I det siste har jeg opplevd noe jeg vil kalle rart... Det begynte med at jeg en dag følte meg svimmel. Og så begynte jeg å høre ting. Da jeg skulle på volleyballtrening, vi trente ute den dagen, så hørte jeg små lyder fra bakken da jeg falt ned idet jeg skulle redde en ball.. Jeg prøvde å høre nærmere og det var små hyl. Bittesmå.. Jeg er overbevist om at det kom fra gresstråene, at de har et skjult nervesystem? Siden har jeg unngått planter...synes det var en ekkel opplevelse. Jg mistenker pgså at det kun er jeg som hører det? At det har noe med svimmelheten å gjøre, at jeg kan oppfatte ting vanlige mennesker ikke oppfatter? Jeg gikk på asfalten en dag på vei hjem, da gikk det noen guttunger ved forbi meg, og de leika og fektet med pinner fra trærne. Jeg hørte også en rar lyd, bortsett fra knekket, idet ungene knakk av greiner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #2 Del Skrevet 30. august 2013 Lest for mye Roald Dahl nå? Anonymous poster hash: 44068...eb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #3 Del Skrevet 30. august 2013 Slike ting kan være de første symptomene på schizofreni. Anonymous poster hash: fd23a...556 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 30. august 2013 #4 Del Skrevet 30. august 2013 Roald dagl har jeg lest mye av men for mye er jeg heller usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #5 Del Skrevet 30. august 2013 Schizofreni. Kom deg til lege. Anonymous poster hash: fd23a...556 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 30. august 2013 #6 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg tror heller det er plantene som snakker til meg og roper om hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #7 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg tror heller det er plantene som snakker til meg og roper om hjelp! Skaff hjelp selv. Anonymous poster hash: 52d08...617 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapientia Skrevet 31. august 2013 #8 Del Skrevet 31. august 2013 Nei, planter har hverken stemmebånd eller smertereseptorer! Riktignok har planter noen svært enkle sensoriske systemer som f.eks. får enkeltearter av "kjøttetende planter" til å lukke igjen bladene rundt et insekt, eller som gjør at de snur bladene etter sola for å fange opp mest mulig solenergi i løpet av en dag. Så jeg tror som andre her at det nok er ditt sentralnervesystem som har et problem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #9 Del Skrevet 31. august 2013 Nå snakket jeg nettopp med en nabo, han har hørt det han og, men han trodde han innbilte seg det. Så nå er vi to om det.. Kan det være noe spesielt her jeg bor, spesielle planter? Vi fikk noen billige gressfrø fra Brasil, alle her har brukt dem i hagen stort sett. Husker ikke hva typen het, men den er ganske robust så den har spredd seg rundt i nabolaget. Tar stort sett over hele hagen. Men det gjør ingenting for min del. Han skulle høre med andre i nabolaget om de har merket noe rart de og.. Han hadde også opplevd en svimmelhet for litt siden. Anonymous poster hash: 473e7...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 31. august 2013 #10 Del Skrevet 31. august 2013 Det er meg ovenfor, trykket tilfeldigvis på anonymknappen... Litt svimmel enda..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 31. august 2013 #11 Del Skrevet 31. august 2013 Nei jorda har ikke et nervesystem, jorda selv er ikke i live, den er en rund klump av stein og metal, med et veldig tynn lag med div levende organismer på skorpa. At jorda er "levende" er kjent som Gaia teorien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 31. august 2013 #12 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg hadde en lang samtale med en stein en gang.......... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #13 Del Skrevet 3. september 2013 Jeg hadde en lang samtale med en stein en gang.......... Du var vel stein selv da? Anonymous poster hash: 30818...bce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 3. september 2013 #14 Del Skrevet 3. september 2013 Du var vel stein selv da? Anonymous poster hash: 30818...bce Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 3. september 2013 #15 Del Skrevet 3. september 2013 Jeg har hittil ikke fått kontakt med steiner. Men jeg satte meg ute på terassen i går. Så hørte jeg et strå hviske til meg. Vi hadde etterhvert en ganske interessant samtale, og jeg fikk vite veldig mye jeg har sagt jeg ikle skulle si videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 4. september 2013 #16 Del Skrevet 4. september 2013 Nå snakket jeg nettopp med en nabo, han har hørt det han og, men han trodde han innbilte seg det. Så nå er vi to om det.. Kan det være noe spesielt her jeg bor, spesielle planter? Vi fikk noen billige gressfrø fra Brasil, alle her har brukt dem i hagen stort sett. Husker ikke hva typen het, men den er ganske robust så den har spredd seg rundt i nabolaget. Tar stort sett over hele hagen. Men det gjør ingenting for min del. Han skulle høre med andre i nabolaget om de har merket noe rart de og.. Han hadde også opplevd en svimmelhet for litt siden.Anonymous poster hash: 473e7...5f4 Pleier du å røyke dem? For det kan saktens forklare de merkelige sensoriske opplevelsene dine. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 4. september 2013 #17 Del Skrevet 4. september 2013 Nei jorda har ikke et nervesystem, jorda selv er ikke i live, den er en rund klump av stein og metal, med et veldig tynn lag med div levende organismer på skorpa. At jorda er "levende" er kjent som Gaia teorien. Da syns jeg du burde ta og se den prisbelønte dokumentaren "Avatar", der det fremgår at jorda faktisk ER levende, og at den kan kommunisere. Dvs, Avatar gjelder jo en annen planet selvsagt, men naturlovene er de samme i hele universet, og det som gjelder på en fremmed planet, gjelder selvsagt også her. Det samme ser vi i dokudramaet "Final Fantasy: The Spirits Within". Så kom ikke der! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #18 Del Skrevet 4. september 2013 ....Anonymous poster hash: fc438...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #19 Del Skrevet 4. september 2013 Er du seriøs, TS? Anonymous poster hash: 19916...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saleried Skrevet 15. september 2013 #20 Del Skrevet 15. september 2013 For å være seriøs: planter har ikke nerveceller i det hele tatt, derfor ikke noe nervesystem. Planteceller kan ha foto- og kjemoreseptorer, som fanger opp henholdsvis lys og ulike stoffer som frigjøres ved ulike typer mekanisk påvirkning (f.eks. temperaturendringer eller beiting), som utløser kjemiske (og på makronivå; mekaniske) reaksjoner i planten. De kan ikke føle, de kan ikke tenke. Du kan derimot tenke, og hjernen din er en kreativ jævel. Den får litt inspirasjon, og så spinner den opp noe helt fantastisk ut av å lage sammenhenger mellom alt mulig rart den tidligere har fått av input. Tenk litt på alt det sinnssyke du har sett på tv i løpet av ditt liv, og forestill deg nye kombinasjoner av alle mulige elementer av det, så skjønner du litt av hva hjernen din er i stand til å koke opp av fantasiforestillinger for deg. Heldigvis kommer det noe nyttig ut av dette også innimellom ...men det snakkende gresset hører ikke hjemme i den kategorien. Ren fantasi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå