Freaky Fly Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Hei! Er det noen som har noen tips til filmer som handler om mennesker med sosiale problemer? Alt fra mishandling, rus, omsorgssvikt, flyktninger osv.. Jeg studerer sosialt arbeid og skal finne en film relatert til det
Eolin Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 (endret) tja, jeg har akkurat sett silver linings playbook (http://www.imdb.com/title/tt1045658/) ellers, disse kommer jeg på i farta. noe spesielt du søker etter? hawaii, oslo. http://www.imdb.com/title/tt0427339/ requiem for a dream http://www.imdb.com/title/tt0180093/?ref_=sr_1 (en stor favoritt innen rusproblemer) One flew over the cockoo nest http://www.imdb.com/title/tt0073486/?ref_=fn_al_tt_1 Crash http://www.imdb.com/title/tt0375679/?ref_=sr_2 Endret 30. august 2013 av Eolin
Adhara Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 White Oleander (omsorgssvikt, mor havner i fengsel, datter flytter fra fosterhjem til fosterhjem) Crazy/Beautiful (ung jente med depresjoner og selvdestruktiv oppførsel)
Gjest Badabing Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 (endret) Requiem for a Dream (rus) Kids Thirteen Christiane F. (rus) Prozac Nation (rus/psykisk sykdom) Precious (omsorgssvikt) Animal Kingdom (rus/omsorgssvikt) City of God (fantastisk om å vokse opp i et kriminelt nabolag) Ellers er The Wire en utrolig bra serie Endret 30. august 2013 av Badabing
Eolin Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 De usynlige http://www.imdb.com/title/tt0948544/ av serier vil jeg anbefale: six feet under (sosial drama, veldig bra, handler om det meste i livet til en familie som driver et begravelsesbyrå (amerikansk)) OZ (utrolig bra fengselsserie, også amerikansk)
Freaky Fly Skrevet 30. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2013 Tusen takk! Sikker på at jeg finner noe passende ut fra disse forslagene Var ikke ute etter noe spesielt, bare noe som omhandler sosiale problemer. Så nå har jeg litt å lete i
Bollocks Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 De andre brukerne har nevnt mange kjempegode filmer. Denne filmen handler kanskje ikke direkte om sosiale problemer, som rus, omsorgssvikt, osv. Men den heter 'We Need to Talk about Kevin'. Det handler om en gutt som begår skolemassakre, og det fortelles fra morens synsvinkel. Hun blir utstøtt fra samfunnet rundt seg, og hun må takle isolasjonen og traumene på egenhånd. Det fortelles også om etterpåklokskapen og problemene hun har hatt med sønnen frem til massakren. Den er veldig sterk. 1
Freaky Fly Skrevet 30. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 30. august 2013 De andre brukerne har nevnt mange kjempegode filmer. Denne filmen handler kanskje ikke direkte om sosiale problemer, som rus, omsorgssvikt, osv. Men den heter 'We Need to Talk about Kevin'. Det handler om en gutt som begår skolemassakre, og det fortelles fra morens synsvinkel. Hun blir utstøtt fra samfunnet rundt seg, og hun må takle isolasjonen og traumene på egenhånd. Det fortelles også om etterpåklokskapen og problemene hun har hatt med sønnen frem til massakren. Den er veldig sterk. Hørtes interessant ut. Og det er jo sosiale problemer på høyt nivå det der
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Elephant er også en film om en skolemassaker. Den er mest interessant fordi den ikke prøver å forklare eller forstå fra noe synspunkt hvorfor de gjør det. Anonymous poster hash: ede5e...1eb
Bollocks Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Hørtes interessant ut. Og det er jo sosiale problemer på høyt nivå det der Jo, er selvsagt sosiale problemer
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #11 Skrevet 30. august 2013 Lilja 4-ever Anonymous poster hash: 3893a...524
Kassiopeia Skrevet 3. september 2013 #12 Skrevet 3. september 2013 Elephant er også en film om en skolemassaker. Den er mest interessant fordi den ikke prøver å forklare eller forstå fra noe synspunkt hvorfor de gjør det. Anonymous poster hash: ede5e...1eb Synes det var en helt elendig film.
miramis Skrevet 4. september 2013 #13 Skrevet 4. september 2013 Shutter Island. Broken (2013) var knallgod, du bør absolutt se den! Ikke se thirteen, virkelig elendig film.
Djungelvrål Skrevet 4. september 2013 #14 Skrevet 4. september 2013 De andre brukerne har nevnt mange kjempegode filmer. Denne filmen handler kanskje ikke direkte om sosiale problemer, som rus, omsorgssvikt, osv. Men den heter 'We Need to Talk about Kevin'. Det handler om en gutt som begår skolemassakre, og det fortelles fra morens synsvinkel. Hun blir utstøtt fra samfunnet rundt seg, og hun må takle isolasjonen og traumene på egenhånd. Det fortelles også om etterpåklokskapen og problemene hun har hatt med sønnen frem til massakren. Den er veldig sterk. Så den i helga. Lite handling, ustanselig fram og tilbake i tid, får ikke vite hva som feiler sønnen og hvorfor skaffer de ikke hjelp? Var også en merkelig og en lite forklarende slutt. Tilda Swanson redder noe av den med rått skuespill men det er også det. Syns den var oppskrytt. Skuffet, 2/6 poeng.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #15 Skrevet 4. september 2013 Prozac nation er veldig god! Anbefaler deg å lese boken også. Anonymous poster hash: 690ae...d90
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #16 Skrevet 4. september 2013 boyz in the hood - handler om gjengkriminalitet. engelen med Maria Bonnevie - handler om rus kompani orheim - vanskelige familieforhold, mishandling i nære relasjoner og alkoholmisbruk. Anonymous poster hash: 06461...4db
Bollocks Skrevet 4. september 2013 #17 Skrevet 4. september 2013 Så den i helga. Lite handling, ustanselig fram og tilbake i tid, får ikke vite hva som feiler sønnen og hvorfor skaffer de ikke hjelp? Var også en merkelig og en lite forklarende slutt. Tilda Swanson redder noe av den med rått skuespill men det er også det. Syns den var oppskrytt. Skuffet, 2/6 poeng. Jo'a, jeg skal innrømme at den til tider kan være litt vel kunstnerisk og fjern, men jeg likte den veldig godt. Jeg var nysgjerrig fra begynnelsen til slutten for å se hva som skjedde og hvorfor. Det er kanskje mer en smakssans. Filmen handler kanskje mest om å være føre-var, og hva som kan skje dersom man ikke griper inn, selv når varsellampene blinker. Hadde familien grepet inn, hadde det neppe vært en film. Sånn er filmer, de kan være ulogiske for å få frem handlingen og budskapet.
Djungelvrål Skrevet 4. september 2013 #18 Skrevet 4. september 2013 Men det var ingen varsellamper...ikke om noe så alvorlig...men lurer som sagt på hvorfor ikke gutten fikk mer hjelp/terapi?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #19 Skrevet 5. september 2013 Mad love med Drew Barrymore. Anonymous poster hash: 10303...439
Gjest Anastasia Skrevet 7. september 2013 #20 Skrevet 7. september 2013 Fish tank. Engelsk film der moren til ei tenåringsjente er mest opptatt av seg selv. Omsorgssvikt kan man vel kalle det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå