Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaringer fra krisesenter etter samboervold?

Hvor sa du til samboer at du skulle? Jeg tenker å dra til et slikt senter å være i helgen, men vet ikke hva jeg skal si til samboer om hvor jeg drar. Vil dra uten at han vet det, men kan jo risikere at han melder meg savnet etc. Og det vil jeg jo ikke. Har ingen dekkhistorier om overnatting som alternativ heller. Kanskje et rart spørsmål, men de som har vært i slike situasjoner vil kanskje forstå. Sitter å holdes igjen fordi jeg ikke vet jeg hva jeg skal si til han,...

Anonymous poster hash: f1de2...7f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk som drar på krisesenter - drar ikke de dit for å komme bort fra fysisk og psykisk nedbrutende omgivelser?

Er det samboeren din som er slem mot deg? Eller barna dine? Jeg skjønner ikke helt ...

Anonymous poster hash: e793e...4b9
Skrevet

Ring krisesenteret og spør? De har sikkert erfaringer og gode råd.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at du kan legge igjen et brev om det er vanskelig å si det direkte til han?

• Liker 1
Skrevet

Jo, det er samboer som slo meg i formiddag. Det hender av og til når han mister kontroll, og jeg orker ikke diskutere eller være rundt ham når han kommer hjem. Ender bare med at han ser det hele fra sin kun sin side uansett. Jeg er sliten og trenger noen utenforstående rundt meg å snakke med. Lei av å gå å holde alt inne.
Har ringt krisesenter og de sa jeg kunne komme når som helst og være der hele helgen om jeg ville. Det er ikke bare akutte nødsituasjoner krisesentre gjelder for... Jeg blir ikke drept når han kommer hjem....jeg er bare fryktelig sliten av denne vonde sirkelen og det som skjedde i dag. Men jeg vet ikke hva jeg skal si til han når jeg drar.... Om hvor jeg drar hen.
Kanskje jeg bare må ringe dem å spørre, de vet vel sånt.

Gjest Elseby13
Skrevet

Stikk mens han sover eller på jobb? Eller send ham i butikken etter melk og så drar du. Lykke til!

Skrevet

Stikk mens han sover eller på jobb? Eller send ham i butikken etter melk og så drar du. Lykke til!

Jeg har mulighet til å dra nå, han er jo ikke hjemme. Men det er bare det at det er jo dumt å bare dra uten å si noe. Når man ikke vil bli funnet risikerer man jo at han involverer familie og bekjente og kanskje politiet for å melde meg savnet. Hva ville dere gjort liksom om noen i hjemmet deres ikke kom hjem en kveld...? Og ikke dagen etter heller? Det er jo da man melder folk savnet, og jeg vil jo ikke at ressurser skal settes i gang med leteaksjon og hele pakka. Vil heller ikke at familie eller venner skal vite at jeg drar. Dette må jo være en sentral problemstlling hos mange som drar på slike sentre. Jeg tror jeg bare ringer å spør med en gang... Prøvde bare unngå å ringe to ganger på rad....

Takk til deg som sa dette med brevet. Godt forslag. Da blir det vertfall ikke fikset leteaksjon.

Skrevet

Legg brevet synlig så han finne det. Så drar du. Jeg tror også at det er lurt at du rett og slett tenker på deg selv nå, for det er helt uakseptabelt å slå noen. Man må kunne prate sammen og å diskutere uten å bruke vold, heve stemmen eller bryte noen ned psykisk.

Lov meg at du gjør dette, nå! Det er selvfølgelig vanskelig å bare gå, men etterpå vil du være takknemlig for at du gjorde det. Du fortjener bedre enn dette her...

• Liker 3
Skrevet

Takk. Har ringt dem nå og dem sa at folk som fryktet å kunne bli meldt savnet, pleide å ringe politiet på forhånd å gi beskjed. Men at det også gikk an å legge igjen en notis. Jeg tror jeg vil skrive notis. Så slipper politi å bli blandet inn. Og han slipper kontakte familie og venner for å spørre etter meg. Da blir de bare bekymret. Dette er en sak mellom meg og han, og nå trenger jeg virkelig noen å snakke med. Godt at det finnes slike sentre.

• Liker 3
Skrevet

Lykke til ts. :hug:

Anonymous poster hash: e092e...e8c
Skrevet

Jeg ville dratt nå, mens det var mulig. Venter du til han kommer hjem, hindrer han deg garantert.

Legg igjen en lapp eller send en sms når du har kommet til krisehjemmet.

Jeg lurer også på hva du ellers har tenkt om situasjonen, om du skal være på krisesenteret i helgen for å hvile ut, for så å dra hjem igjen til en voldelig mann å fortsette som før, eller om du også har tenkt å gjøre noe med hele situasjonen?

Anonymous poster hash: 7ea3d...910
  • Liker 2
Skrevet

Dra før han kommer hjem slik at han ikke kan overtale deg til å bli. Det blir sikkertogså vvanskeligere for deg å dra når du ser han. Legg igjen en lapp eller sen han en sms.

Anonymous poster hash: f3b71...d1c

Skrevet

Hvordan gikk det ts, kom du deg til krisesenteret?

Anonymous poster hash: 7ea3d...910
Skrevet

Du må bare reise, hvorfor skal du ta hensyn til han? Tar han hensyn til deg når han gjør deg vondt?

De hjelper deg på Krisesenteret når du kommer dit, men husk at Krisesenter er for å få hjelp, ikke ett hotell.

Tenk på deg selv, ønsker du å leve i vold?

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...