Gå til innhold

Fikk vite om dødsfall i familien på fb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja.. Så, min kjære bestemor døde igår kveld.. Og det fant jeg ut på facebook.. Jeg våknet og skulle bare ta en titt på nyhetsoppdateringene før jeg sto opp, og der kom det opp fra kjæresten til fetteren min at hennes bestemor var død, men at det jo i teorien var bestemoren til fetteren min. Hun skrev som om hun kjente bestemor, noe hun ikke gjorde da de kun hadde møttes for noen mnd siden da forholdet er ganske ferskt.. Hun skriver også i statusen at hun håper at bestemoren min passer på henne og fetteren min. Hun "melker" til seg trøst og jeg blir uvel og kvalm.. Jeg har aldri likt henne pga. hennes oppmerksomhetsbehov og annen oppførsel, men nå.. Jeg hater henne, virkelig. Hvilken rett har hun til å annonsere det på facebook et par timer etter bestemoren min sin død, FØR man har forsikret seg om at nærmeste familie vet det? Det var som et slag i ansiktet. Og neida, hun er ikke 15 år, hun er godt over 20. Jeg har så lyst til å skjelle henne ut, slenge all driten jeg vet om henne i ansiktet hennes men jeg vet ikke hvor lurt det er.. Det beste er vel å bare kutte kontakten tvert, jeg vet at onkelen min kommer til å slå hardt ned på det hun gjorde uansett..

Hun andre, vel. Hun kjente ihvertfall bestemor over mange år og hun er moren til oldebarnet hennes.. Jeg er sint og lei meg på henne og, men har hatt et nært forhold så jeg har bare skrevet til henne at hun burde virkelig passe på hva hun legger ut på facebook siden det var helt jævlig å finne det ut på den måten.. Så nå sitter jeg her helt alene med tankene mine.. Og dette ble langt og rotete og jeg beklager, er fortsatt i sjokk.. Spørsmålet er vel egentlig hva jeg burde gjøre med kjæresten til fetteren min.. Jeg klarer ikke sitte her og ikke gjøre noe angående det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Noen bare tenker ikke, desverre.

Tror nok du bør snakke med ham/henne om det.

Kondolerer. :hug:

Skrevet

Hvorfor fikk ikke du vite noe før?

Høres veldig merkelig ut at hun annonserer det sånn på røde rappen ...

Du burde skrive en PM til henne og si at du er veldig lei deg for at hun annonserte dette før du i det hele tatt fikk vite noe!

Anonymous poster hash: b23e6...400
  • Liker 1
Gjest Nesevisa
Skrevet

Først av alt: kondolerer så mye med bestemoren din.

Når det gjelder kjæresten til fetteren din er jo skaden allerede skjedd, men kanskje kan det være ok å gi henne et skikkelig hint om at sånt ikke er i orden å gjøre - så kan det jo hende hun lærer noe av det?

Hvis du orker å gjøre det, kan du jo sende henne en melding og gi beskjed om at det IKKE er sånn man skal få vite at ens egen bestemor er død, og at man må tenke seg om før man deler ANDRES private ting på sosiale medier.

Skrevet (endret)

Ingen av søskenbarna mine, ikke engang han på 14år har annonsert dette på facebook enda.. Jeg kommer aldri til å tilgi henne for det der.. Er mange andre ting som jeg ikke skal brette ut her men det var virkelig siste dråpen.. En på 20+ burde da skjønne dette selv :( Men ja, jeg skal nok snakke med henne om det. Men hvordan jeg skal gjøre det vet jeg ikke enda.. Og tusen takk :hug:

Jeg fikk ikke vite noe fordi det skjedde kl 23 igår kveld og det allerede var annonsert idag tidlig på facebooken hennes.. Rundt kl 8-9... Foreldrene mine er på ferie og fikk vite det igår kveld og ønsket ikke å si det før kjæresten min kom idag, ettersom de ikke ville jeg skulle være alene med det siden jeg har nok problemer å slite med ellers og de hadde en følelse av at det kom til å få meg helt i ubalanse og de hadde rett.. De sa ifra til onkelen min om at de ikke kom til å fortelle meg det med en gang, så jeg er ganske sikker på at den beskjeden ble gitt videre. Man gjør uansett ikke noe sånt.. Ja jeg burde jo sende en pm til henne, men jeg vet ikke om jeg klarer å holde meg saklig :(

Endret av Guilty
Skrevet

Først av alt: kondolerer så mye med bestemoren din.

Når det gjelder kjæresten til fetteren din er jo skaden allerede skjedd, men kanskje kan det være ok å gi henne et skikkelig hint om at sånt ikke er i orden å gjøre - så kan det jo hende hun lærer noe av det?

Hvis du orker å gjøre det, kan du jo sende henne en melding og gi beskjed om at det IKKE er sånn man skal få vite at ens egen bestemor er død, og at man må tenke seg om før man deler ANDRES private ting på sosiale medier.

Takk.

Skaden er egentlig skjedd fra før av andre grunner, nå var det det som er absolutt utilgivelig for min del.. Hun lærer nok dessverre aldri :( Har aldri møtt en så lite omtenksom og selvopptatt person før.. :( Jeg sender henne nok en melding ja, men jeg vet ikke helt hva det ender opp i..

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Meldinger/brev er aldri lurt å skrive i sinne. La det gå en stund så du får roet deg litt før du tar det opp med dem.

Skrevet

Trenger du være saklig da? Jeg synes hun fortjener å høre det.

• Liker 4
Skrevet

Kondolerer :hug:

Synes du bør si i fra på samme måte som du gjorde med hun andre. Det vil ikke komme noe godt ut av det om du kjefter henne huden full.

Anonymous poster hash: 4b0c3...106
Skrevet

Synes du overreagerere og er voldsomt dramatisk, TS.

Anonymous poster hash: 34105...c87
Skrevet

Hei! Først av alt vil jeg sende deg en stooor klem, skulle dog ønske omstendighetene var annerledes. Sorg er vondt, men å få vite ting på en slik måte? Du har min dypeste medfølelse.

Kan kjenne meg litt igjen på historien din desverre.

Deretter ville jeg skrevet følgende under statusen hennes (ja, jeg ville gjort det offentlig):

"Tusen takk for at du deler denne meldingen med omverden før hele familien har blitt informert. Takk for at jeg måtte finne ut av bestemors dødsfall på en så simpel måte. Det er én ting å ville ha oppmerksomhet, men å gjøre det på en så nedrig måte, det hadde jeg faktisk ikke regnet med fra deg. Dødsfall er aldri morsomt å høre om, men å annonsere slikt på facebook, den skjønner jeg ikke. Simpelt og unødvendig er derfor en passende beskrivelse. Min bestemor hadde IKKE satt pris på at du hadde kringkastet dette på denne måten uten at familien var informert"

• Liker 17
Skrevet

Hei! Først av alt vil jeg sende deg en stooor klem, skulle dog ønske omstendighetene var annerledes. Sorg er vondt, men å få vite ting på en slik måte? Du har min dypeste medfølelse.

Deretter ville jeg skrevet følgende under statusen hennes (ja, jeg ville gjort det offentlig):

"Tusen takk for at du deler denne meldingen med omverden før hele familien har blitt informert. Takk for at jeg måtte finne ut av bestemors dødsfall på en så simpel måte. Det er én ting å ville ha oppmerksomhet, men å gjøre det på en så nedrig måte, det hadde jeg faktisk ikke regnet med fra deg. Dødsfall er aldri morsomt å høre om, men å annonsere slikt på facebook, den skjønner jeg ikke. Simpelt og unødvendig er derfor en passende beskrivelse. Min bestemor hadde IKKE satt pris på at du hadde kringkastet dette på denne måten uten at familien var informert"

Utrolig bra og flott formulert. Jeg hadde tatt rådet til Gitte og postet det på facebook (Ja sånn at alle ser det).

Anonymous poster hash: 8a86e...487

• Liker 1
Skrevet

Tror kanskje jeg ville slengt på at hun var ikke engang hennes bestemor, men kjæresten sin, noe som gjorde handlingen hennes ekstra unødvendig å sårbar.

Anonymous poster hash: 63871...5a7

• Liker 1
Skrevet (endret)

For å være ærlig så tror jeg ikke du tjener noe på å sende henne den meldingen annet enn å få ut frustrasjon din på henne. Hun tror jo sikkert at det er en normal reaksjon/ting å gjøre, og hun trodde kanskje familien allerede viste det. Så ser jeg også for meg at hun går i forsvarsposisjon, syter til andre familiemedler om kor usympatisk du er som kjeller henne ut i denne sorgtiden. Ser liksom behovet for å sette henne på plass, men om hun er slik du fremstiller det kommer jo ikke hun til å ta dette til etterretning.

Jeg synes ikke du burde skrive en facebookmelding slik det blir foreslått over. Da er du i teorien ikke noe bedre enn henne som gjør denne konflikten offentlig for alle. Ta det opp med henne alene hvis du skal konfrontere henne.

Kondolerer.

Endret av .-L-.
Skrevet

Meldinger/brev er aldri lurt å skrive i sinne. La det gå en stund så du får roet deg litt før du tar det opp med dem.

Jeg ventet en liten stund før jeg skrev, har skrevet på veggen hennes men ikke i sinne :)

Trenger du være saklig da? Jeg synes hun fortjener å høre det.

Jeg valgte å være det ovenfor fetteren min. Men ja, jeg har svart henne.

Kondolerer :hug:

Synes du bør si i fra på samme måte som du gjorde med hun andre. Det vil ikke komme noe godt ut av det om du kjefter henne huden full.

Anonymous poster hash: 4b0c3...106

Takk :hug: Jeg valgte å gå ut litt mer offentlig med henne siden dette ikke er første gangen noe over streken har skjedd for å si det sånn..

Hei, tusen takk :hug: Huff, synd at du kjenner deg litt igjen på det, er forferdelig :(

Så utrolig bra formulert. Jeg så det dessverre ikke før jeg svarte henne, men ja jeg svarte henne på statusen. Klarte å holde meg sånn nogenlunde saklig og gikk ikke til personangrep. Hun har nå fjernet hele statusen. Hun sier også hun er lei seg for det men jeg vet ikke om jeg klarer å tro på det. Skal hvertfall ikke ta noen hastede beslutninger nå, skal prøve å roe meg helt ned.

For å være ærlig så tror jeg ikke du tjener noe på å sende henne den meldingen annet enn å få ut frustrasjon din på henne. Hun tror jo sikkert at det er en normal reaksjon/ting å gjøre, og hun trodde kanskje familien allerede viste det. Så ser jeg også for meg at hun går i forsvarsposisjon, syter til andre familiemedler om kor usympatisk du er som kjeller henne ut i denne sorgtiden. Ser liksom behovet for å sette henne på plass, men om hun er slik du fremstiller det kommer jo ikke hun til å ta dette til etterretning.

Jeg synes ikke du burde skrive en facebookmelding slik det blir foreslått over. Da er du i teorien ikke noe bedre enn henne som gjør denne konflikten offentlig for alle. Ta det opp med henne alene hvis du skal konfrontere henne.

Kondolerer.

Hei! Jeg skjønner hva du mener men jeg valgte å svare på statusen hennes, sånn som flere andre hadde gjort. Bare at de kom med kondolerer og jeg fortalte det som det var. Men hun fjernet statusen og vi har snakket på melding nå. Hun andre jeg skrev melding til har valgt å ignorere meldingen og fortsette å takke for alle "kondulerer" hun får.. Men det blir ikke andre familiemedlemmer mot meg, det vet jeg. Onkelen min har ringt og snakket med henne, og alle er lei seg for at jeg fikk vite det på den måten. Om jeg reagerer ut av sorg så kommer ikke de til å stille seg mot meg. Men takk :)

• Liker 1
Skrevet

Hei! Jeg skjønner hva du mener men jeg valgte å svare på statusen hennes, sånn som flere andre hadde gjort. Bare at de kom med kondolerer og jeg fortalte det som det var. Men hun fjernet statusen og vi har snakket på melding nå. Hun andre jeg skrev melding til har valgt å ignorere meldingen og fortsette å takke for alle "kondulerer" hun får.. Men det blir ikke andre familiemedlemmer mot meg, det vet jeg. Onkelen min har ringt og snakket med henne, og alle er lei seg for at jeg fikk vite det på den måten. Om jeg reagerer ut av sorg så kommer ikke de til å stille seg mot meg. Men takk :)

Vet om enkelte som er veldig manipulerende og som forteller "løgner" og setter seg i offer rollen for å få folk på sin side. Bra at de andre i familien støtter deg!

Skrevet

Så tøft av deg *klem* Leit å høre om bestemoren din.

Skrevet

Ro deg ned, TS. Du er drama queen nå.

Anonymous poster hash: 34105...c87
Skrevet

Visse ting skriver man ikke på sosiale medier. Vitner bare om lite nettvett.

Skrevet

Vet om enkelte som er veldig manipulerende og som forteller "løgner" og setter seg i offer rollen for å få folk på sin side. Bra at de andre i familien støtter deg!

Ja, det er jeg klar over. Jeg kommer heller ikke til å prøve å få noen imot henne, selv om vi ikke går overens og jeg ble helt ekstremt såret og kommer nok ikke kommer over det så er hun jo blitt en del av familien. Jeg prøver å unngå drama. Men bestevenner blir vi nok ikke for å si det slik.

Så tøft av deg *klem* Leit å høre om bestemoren din.

:hug: Var kanskje litt dumt av meg og ta det opp sånn men jeg er fortsatt i en sjokktilstand.

Visse ting skriver man ikke på sosiale medier. Vitner bare om lite nettvett.

Vet ikke helt om du tenker på meg eller disse to nå..? Dette er jo et sosialt medie dette og.

Har forresten snakket mer med begge nå og har vært klar på at jeg beklager måten jeg reagerte på, men at jeg faktisk reagerte utifra sjokktilstanden. Jeg føler uansett ikke jeg har gått over linjen, med tanke på situasjonen og jeg har ikke slengt noe dritt. Har også sagt at jeg ble forferdelig såret og lei meg av det de gjorde men at jeg ikke kommer til å holde det imot de senere og håper at de ikke holder det at jeg reagerte i sjokktilstand mot meg. Så får jeg bare ser hvor det går.. Ellers er det utrolig vondt dette med bestemor og jeg har et bursdagsselskap jeg må holde ikveld + 4 overnattingsgjester.. Gråter og må begynne på sminken på nytt, prøver å rydde men jeg må bare legge fra meg alt fordi jeg blir helt fra meg.. Men jeg får bare prøve å nyte kvelden, både for bestemor sin skyld og min skyld, er det hun ville ønsket. Har tent lys og etterpå blir det en skål eller fem for henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...