AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Hei. Jeg er en utenlandsk statsborger, men har bodd i Norge 10 år. I løpet av de de årene har jeg hatt midlertidig opphold (min mor giftet seg med en normann), og han døde før de har klart å vært gift i 3 år. På den tiden har jeg ikke vært særlig omtenksom på hva jeg drev med så jeg har begått en kriminell handling. Stjele. Saken nå er at jeg er blitt gravid med kjæresten min, som er norsk. Hvis jeg blir tatt for det jeg har gjort og la oss si anmeldt, vil jeg risikerer å bli sendt tilbake ? Selv om jeg har barn her i Norge med en normann? Noen som kan dette her?Anonymous poster hash: dd900...fdf
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Siden mora di var ikke gift med en nordmann i 3 år, så har hun vel ikke fått permanent oppholdstillatelse (og senere statsborgerskap) av den grunn. Ikke du heller. Hva slags tillatelse for å oppholde deg i Norge har du i dag? Er du utenlands statsborger med rett til å bo i Norge, så sender de deg vel til norsk fengsel, vil jeg tro. Anonymous poster hash: 2176e...f85
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Jeg har søkt om permanent opphold og tror nok at jeg får det siden min mor har fått det. Vi hatt lovlig opphold hele veien så det er ikke noe som kan gå galt pga det. Er bare den saken som henger over meg nå. Ikke sikkert det er så alvorlig at jeg får fengsel engang. Det er stjeling av penger det er snakk om. Bare lurer på når jeg får permanent så er det utvidet vern mot utvisning, men da straffbare handlingen ble begått hadde jeg midlertidig opphold. Og nå venter jeg altså barn med min norsk kjæreste og er redd det vil gå utover mitt opphold her pga den straffbare handlingen jeg gjorde Anonymous poster hash: dd900...fdf
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Skulle vel gjerne tenkt på det før du stjal penger. Anonymous poster hash: 8852b...284
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Ja det var dumt gjort men hva nå?Anonymous poster hash: dd900...fdf
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Utlending med midlertidig oppholdstillatelse kan utvises når vedkommende har sonet eller er ilagt straff eller særreaksjon for forhold som kan føre til fengselstraff i mer enn ett år. Ved naskeri, strl. § 391a, med en strafferamme på inntil 6 mnd., vurderes bortvisning. Ved simpelt tyveri, strl. § 257, med strafferamme på inntil 3 år, vurderes utvisning med 2 års innreiseforbud. Ved grovt tyveri, strl. § 258, med strafferamme på inntil 6 år, vurderes utvisning med 5 års innreiseforbud. Ved ran, strl. § 268, jf. § 267, vurderes utvisning med varig innreiseforbud. Ved vurderingen av om utvisning skal besluttes og i tilfelle for hvor lenge, skal det legges vekt på forhold som graden av vold, bruk av særlig farlig våpen og hvor mange personer som har vært med.Anonymous poster hash: 25c19...8f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå