AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Om jeg leier ut boligen min, men fortsetter å ha adressen min der, kan jeg da slippe unna skatten? Eller noen tips og triks om avskrivning på skatten? Anonymous poster hash: 20ed1...873
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Ja, planen din er god. Så lenge ingen sladrer. Anonymous poster hash: aac45...3d8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #3 Skrevet 31. august 2013 Om jeg leier ut boligen min, men fortsetter å ha adressen min der, kan jeg da slippe unna skatten? Eller noen tips og triks om avskrivning på skatten? Anonymous poster hash: 20ed1...873 Det der hadde jeg aldri turt, for det første må du ha postadresse og det er et kort en evt leietaker kan bruke mot deg. Vedkommende skjønner jo at det er noe muffens hvis posten kommer dit eller han må skaffe egen postkasse. Anonymous poster hash: 2361c...fdc
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #4 Skrevet 31. august 2013 OT, men hvem sier man fra om det til? Har en huseier som er sleip som F. (leil er full av mugg, men må ta egne prøver, og har likevel 3 mnd oppsigelse, for "det var sånn da du flyttet inn, og du burde sett det selv".) Og han skal selge huset, og satt opp adr sin der (er der én gang i uka for å late som han bor der), for å slippe unna når han selger. Anonymous poster hash: daf0d...93b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #5 Skrevet 31. august 2013 tipse skatteetaten anonymt, sende et brev eller en e-post? Anonymous poster hash: 1494c...06b
Marie90 Skrevet 31. august 2013 #6 Skrevet 31. august 2013 For det første, du kan redusere skatten fra 30% til 15% ved å leie ut møblert. Jeg leier ut selv men jeg har ikke adresse der. For det første fordi det er vanvittig stress å ikke få posten min dit jeg bor - hadde aldri orket det. For det andre fordi jeg ikke hadde tatt risken (dog jeg bor i utlandet, så lettere å bli avslørt). Det handler ikke bare om hva du unndrar fra staten, når du leier ut er det leietakere involvert også og de må være "involvert" i din løgn. Dette er jo fremmede. Jeg hadde bare betalt skatten, hvor sur den enn er. Bare vær nøysom med å notere ned alle utgifter du har ift. leiligheten og spar på kvitteringen - dette kommer jo til fradrag. Med alt jeg førte opp ifjor, så ble det ikke mye igjen i skatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå