AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Har allerede mistet nesten 2 kg på 3 uker. Føler selv at det er ganske lite og at jeg burde ha gått mer ned.... Jeg unngår usunn mat. Teller ikke kcal, mn har en sånn ca oversikt over hva jeg får i meg i løpet av et måltid. Jeg er ikke nazi med maten som jeg har vært ved tidligere sankekurer, mn prøver å få dette til å bli permanente matvaner. Det går en del i knekkebrød med brunost/sukkerfritt syltetøy og med makrell i tomat. Middagene fokuserer jeg å ha med mest mulig protein og grønnsaker, og mindre mengder av ris, poteter, ost... Jeg drikker også proteinpulver når jeg trener styrke. Jeg trener styrke 3 ganger i uken, hver gang litt over en time. Prøver å få inn 3 joggeøkter, hver på 20-30 min. Startvekt var på 76,6 kg. Er 164 høy. Målet er å veie under 60, helst et sted på 50 tallet. Jeg sliter med at jeg raskt blir utolmodig. Hvor lang tid må jeg forvente det vil ta før jeg når målvekta? Er det realistisk å komme ned på 50 en plass til jul? Eller til sommeren? Jeg sliter også med cravings etter chips, og jeg klarer ikke begrense meg hvis jeg først begynner... Er det noe som stiller "chipssuget" men som er mye sunnere enn chips? Til nå har jeg gomlet popcorn ( i helga). Noen som har tips? Ser planen grei ut? Burde jeg endret på noe? Takker for svar :-)Anonymous poster hash: fd6f0...6ea
Xaphan Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Planen din ser fin ut i mine øyne. Pass på å ikke trene så mye at du mister all motivasjon (dersom du nettopp har begynt å trene). Ta høyde for at det kan ta tid, avhengig av hvor flink du er til å følge dietten din. Jeg har selv gått ned ca 16kg (startvekt 80kg, 162cm høy), og for meg tok det 6-7 måneder - men jeg er glad i alkohol, så på grunn av høyt kaloriinntak i helgene tok det litt lengre tid for meg enn det trenger å ta hvis du er veldig streng. Å gå ned 20 kg fram til jul tror jeg er urealistisk, men til sommeren burde du fint klare det. Og hvis du jobber hardt så kan du klare å gå ned en god del før jul, om ikke hele 20kg. De første kiloene er ofte enklest å bli kvitt i min erfaring (og ofte legger ingen merke til at du har mistet de, det er veldig frustrerende, men ikke la det stoppe deg). 2 kg på 3 uker er forresten ganske bra, spesielt med tanke på at du ikke er veldig stor til å begynne med. Til slutt: Ta bilder av deg selv så du kan sammenligne, og ta mål av kroppen din! Spesielt i og med at du driver med styrketrening flere dager i uka - vekta kan lyve, selv om kroppen blir mindre og strammere.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Dropp proteinpulveret. Dette skal vel bare brukes av de, som trener så hardt at de ikke får i seg dagens dose med drivstoff via vanlig mat. Anonymous poster hash: 4c1dd...7a3
Gjest Anna97 Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Det er jo like mye kcal i popcorn som chips? Skjønner aldri hvorfor folk snakker om popcorn som om det er så mye bedre. Men for all deg, du skal få lov å kose deg i helga
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Det hjelper ikke være flink i ukedagene hvis du skeier fullstendig ut i helgene. Jeg gikk ned 15 kg på 2 mnd, og jeg holdt meg unna ALT av dritt, nå har jeg stabilisert vekta ca. der jeg vil den skal være (man finner jo alltid ting å pårke på). Og har nå begynt å unne meg ting igjen, og det fungerer fint. Ha fokus på kaloriinntak pr uke, ikke bare pr dag. 4-5-6 dager er en alt for kort periode for at kroppen skal gjøre noen store endringer. Anonymous poster hash: eb4ba...492
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Dropp proteinpulveret. Dette skal vel bare brukes av de, som trener så hardt at de ikke får i seg dagens dose med drivstoff via vanlig mat. Anonymous poster hash: 4c1dd...7a3 Så lenge man får i seg 1,5 x kroppsvekt er dette riktig, Hvis ikke er proteinpulver lurt..! Anonymous poster hash: eb4ba...492
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 Det er jo like mye kcal i popcorn som chips? Skjønner aldri hvorfor folk snakker om popcorn som om det er så mye bedre. Men for all deg, du skal få lov å kose deg i helga Det blir mye mindre kcal :-) er mindre glad i popcorn enn chips, derfor spiser jeg også mindre av det. Og jo, popcorn inneholder mindre kcal. Chipsen jeg liker: ca 540 kcal pr 100 g. En pose 250 g. Popcorn: 465. En pose 90 g. Totalt chips: 1350 kcal. Totalt popcorn: 419 kcal. Over 900 kcal spart ;-)Anonymous poster hash: fd6f0...6ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå