AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Vi tror at de som bodde i huset før oss fremdeles har adresse hit. Er det noen måte å sjekke dette? Og er det noen måte vi kan "kaste" dem ut på? Anonymous poster hash: 4d7f5...5d1
Wonders Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 (endret) For det første har dere ikke noe ansvar i dette, så om dere vil kaste det, kan ingen ta dere på det. Det er ingen måte dere kan endre det på for dem. Folkeregisteret kan ikke gjøre slikt på veiene av andre. Man kan da bare krysse på konvolutter å sende alt i retur gratis til avsender. Lete etter røde postkasser å lempe det oppi. FOlk har 8 dager på seg å bytte adresse i Norge. Dette er lovpålagt. Endret 30. august 2013 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Man kan da bare krysse på konvolutter å sende alt i retur gratis til avsender. Lete etter røde postkasser å lempe det oppi. Folkeregistrert adresse og postadresse er ikke det samme. Man kan være registrert på en adresse i folkeregisteret og en annen hos posten. Anonymous poster hash: 9b06a...99e
Wonders Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 (endret) Folkeregistrert adresse og postadresse er ikke det samme. Man kan være registrert på en adresse i folkeregisteret og en annen hos posten. Anonymous poster hash: 9b06a...99e Bostedsadresse kommer det aldri noe offentlig post til, det er postadressen posten går til. Postværket kan sikkert få oppgitt både ditt og datt, men all offisiell post går til postadressen i folkeregisteret. Da hjelper det ikke hvilken adresse posten sitter på... La meg ta et eksempel fra bedrifter; http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=992671068 Her er Forretningsadressen noe, og Postadresse noe helt annet. Samme er for privatpersjoner på en måte. Det kan hende Posten her har en annen adresse, men offisiell post går kun til den som er registrert i brreg.no for bedrifter, og forlkeregisteret for privatpersjoner. Håper dette ikke er forvirrende. Endret 30. august 2013 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Bostedsadresse kommer det aldri noe offentlig post til, det er postadressen posten går til. Postværket kan sikkert få oppgitt både ditt og datt, men all offisiell post går til postadressen i folkeregisteret. Dette stemmer ikke. Jeg hadde i mange år folkeregisteradresse hos mine foreldre, men bostedsadresse der jeg leide, og fikk all offentlig post hjem til meg. Det eneste som kom til foreldrene mine var skatteoppgjøret, ellers kom frikort, brev fra sykehuset, lånekassen og nav hjem til meg. Jeg har også en jobb der vi søker opp folk på adresser i et system knyttet opp mot folkeregisteret, og der kan vi få opp både folkeregisteradresse og bostedsadresse. TS, du kan ta kontakt med folkeregisteret og høre hvem som er registrert på samme adresse, husk leilighetsnummer dersom du bor i leilighet og ikke hus. Anonymous poster hash: badcb...30e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Kommer det fortsatt post til dem? I så fall vet du jo hva de heter, og da kan du jo bare ringe dem evt søke dem opp på facebook og spørre? Anonymous poster hash: 14379...507 1
Wonders Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 i min kommunale jobb får vi i hvert fall ikke sende til andre enn postadressen i folkeregisteret. Mulig vi er av samme kaliber som skatteoppgjøret. Kommunale brev blir bare sendt slik jeg skrev. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 Tidligere samarbeidet folkeregisteret og posten om sine register, men ikke nå lenger. Så som jeg skrev tidligere, så trenger ikke nødvendigvis de to adressene å være den samme. Så om det kommer "offisiell post" som du, Wonders, kaller det dit TS bor og de tidligere beboerne ikke er registrert der postalt lenger, så skal heller ikke posten leveres dit. Derfor får ikke TS finne det ut på den måten. Du har kanskje misforstått, og tror at TS vil kaste posten deres, Wonders? Jeg tror ikke dette har noe med post å gjøre TS: kontakt skatteetaten. De sitter med opplysninger om folkeregister, og ønsker at deres register skal være korrekt. Er du i tvil, så ikke nøl med å si fra Anonymous poster hash: 9b06a...99e
Wonders Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Tidligere samarbeidet folkeregisteret og posten om sine register, men ikke nå lenger. Så som jeg skrev tidligere, så trenger ikke nødvendigvis de to adressene å være den samme. Så om det kommer "offisiell post" som du, Wonders, kaller det dit TS bor og de tidligere beboerne ikke er registrert der postalt lenger, så skal heller ikke posten leveres dit. Derfor får ikke TS finne det ut på den måten. Du har kanskje misforstått, og tror at TS vil kaste posten deres, Wonders? Jeg tror ikke dette har noe med post å gjøre TS: kontakt skatteetaten. De sitter med opplysninger om folkeregister, og ønsker at deres register skal være korrekt. Er du i tvil, så ikke nøl med å si fra Anonymous poster hash: 9b06a...99e oki, takk for fint svar. Sorry ts, mente kke å ta over tråen. 1
Marie90 Skrevet 31. august 2013 #10 Skrevet 31. august 2013 Jeg fikk masse brev til leiligheten min til tidligere leietakere. Jeg merket konvoluttene med "Vedkommende bor ikke lenger på adressen" og sendte i retur. Etter hvert sluttet det å komme brev, de som sendte dem ble vel tvunget til å kontakte dem og få deres nye adresse. Uansett om det er folkeregistrert adresse eller postadresse, er det dønn irriterende med uorganiserte mennesker som ikke passer på sånt. Jeg har en liste over alle firma/bank/institusjoner som sender meg brev, og når jeg flytter tar jeg kontakt med alle. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Jeg fikk masse brev til leiligheten min til tidligere leietakere. Jeg merket konvoluttene med "Vedkommende bor ikke lenger på adressen" og sendte i retur. Etter hvert sluttet det å komme brev, de som sendte dem ble vel tvunget til å kontakte dem og få deres nye adresse. Uansett om det er folkeregistrert adresse eller postadresse, er det dønn irriterende med uorganiserte mennesker som ikke passer på sånt. Jeg har en liste over alle firma/bank/institusjoner som sender meg brev, og når jeg flytter tar jeg kontakt med alle. Du kan tenke deg hvor mange som ikke melder adresseendring til verken Posten eller til firma som sender posten. Det er ikke bestandig så lett å være postbud når man ikke er synsk skulle nesten tro at folk har lyst til å motta posten sin også men.. Anonymous poster hash: 9b06a...99e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå