Kittykat Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Vår søte 13-år gamle jente har blitt et ekstremt følsomt "monster". Hun ender alltid opp med å skrike når vi diskuterer med henne og hvis vi ender opp i krangel med henne, så skriker hun enda mer og begynner å gråte. Hun er på samme måten mot sine 2 brødre. Vi bor i en leilighet og det er ikke så kjekt for oss når hun begynner med skrikingen sin. Naboene må jo tenke sitt....... Men hun har blitt så følsom og så kranglevoren at selv den minste bagatell blir en kjempestor sak... Vi kan ikke si eller gjøre noe som helst uten at hun føler at hun får skylden for alt.... Jeg regner med at dette er helt vanlig i tenårene, men det er veldig frustrerende for oss, spesielt meg, for jeg er ikke helt sikker på hva jeg kan gjøre....
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Det skjer mye med ungdom i den alderen, hormonene løper løpsk, hun har kanskje akkurat begynt på ungdomsskolen, å det kan utløse masse merkelige følelser og reaksjoner. Men hun er likevel såpass stor at hun burde klare å styre hylinga si. Anonymous poster hash: d3c2b...b25
absinthia Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Høres helt normalt ut. Husker en gang jeg ba min datter om å ta oppvasken da hun var 13 og fikk denne reaksjonen: TENKER du ikke på at JEG også har følelser!!!!! ...etterfulgt av en masse drama og tårer. Man må nesten bare behandle dem som man gjorde da de var to år og trassige, men snakke til dem som om de er store. Det er en periode som går over, men er om å gjøre å ikke bli dratt med i dramatikken, samtidig som man er saklig og grei mens man forteller dem om hvordan ting henger sammen/ rettleder dem. Man må bare regne med å være verdens verste og verdens beste mor omtrent annenhver time 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Husker godt når jeg var 13 år. Kunne begynne å skrive for det minste ting, som for eksempel da mamma ba meg ta oppvasken, ta ut bosset, eller henge opp klær osv. Skjønner egentlig ikke hvorfor. Tror det var pga jeg begynte på skolen igjen, hadde mye hormoner, kom i puberteten og var sliten/trøtt. Er 20 år i dag, og er egentlig litt flau over hvordan jeg oppførte meg. Stakkars mamma som har fått slengt stygge ord etter seg. (Som hun såklart vet at jeg ikke mente). Husker jeg var så trøtt når jeg var på den alderen. Kunne sove utrolig lenge, og var forsatt ikke utsoven. Du får bare prøve å overse henne, og snakke med henne om hun trenger det. Det går nok over. Anonymous poster hash: 10461...952
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå